Sedang Suzy berjln ke skolah. Tiba2 Suzy terjumpa seorg bdk lelaki yg berbaju skolah sdg menangis di tepi jalan.
"Eh, knp nie?" tanya Suzy. "Sa..saya sesat."kata lelaki td smbil menangis. "Rupa2nye de jgak laki yg nngis bile sesat. Plik btullh." kata Suzy dlm hati. "Awk nk pgi mana?" Suzy ternmpk lencana skolah bdk lelaki tu. "Awk nk pgi Seoul Highschool ke?" Suzy bertny lg. "Ye tp sy sesat" kata lelaki td. "Pe kte awk ikut sy. Sy pon nk pgi sana." cadang Suzy. "Erm ok." lelaki td mengangguk. Suzy mengeluarkan sapu tngn dr poketnye dn bg kpd lelaki td. "Nah amik ni, lap air mata tu. X cool lh klu bdk laki menangis" Suzy tersenyum manis. Lelaki td mengambil sapu tngn td dan mengelap air matanya.
"Nama sy Suzy." kata Suzy. "Sy plak Kevin." lelaki td memperkenalkan dirinya. "Ouh.. awk bru pindah kt skolah tu ye?" tny Suzy. "Ye sy." kte Kevin dgn senyuman. "Ouh sy pon. Sy bru study ditu dlm 2 ke 3 hari lah. Sy dr klas 1-E, awk?" kata Suzy pnjg lebar. "Ye ke? Sy pon klas 1-E. Hari ni first day sy." kata Kevin dgn gembira. "Ouh, klu mcm tu awk duduk sblah sy lah. Sblah sy kosong. Lngsung x de org." cadang Suzy. "ok~" Kevin mengangguk tnda setuju. Mereka pon berjln ke skolah bersama2.
__ __
//kelas//
"Kevin duduk lah sini." Suzy menunjukkan meja kosong di sblahnya. "Ok!" Kevin duduk di sblah Suzy.
Sume org dh smpai tp cme BTS je blum. Cikgu Tao dh pon msuk ke kelas.
"Annyeong class." kata Tao. "Annyeong teacher." blas student di dlm klas. "Hmm, sepatutnya hari ni kite de student bru. Tp nmpknya dia x dtg lg." kata Tao. Suzy mengangkat tngn dn berkata. "Nama dye Kevin eah?" Tao melihat buku register "Yup, cm ne kmu tau? Suzy spe plak yg duduk sblah kmu tu?" Tao bru prasan yg de org duduk di sblah Suzy. "Cikgu ni lah Kevin" kata Suzy. "Ouh ingatkan kmu blum dtg lg. Kevin sini ke dpn, knalkan diri kmu." pinta Tao. Kevin berjln ke dpn klas dn memperkenalkan dirinya. "Hai, nama sy Kevin. Kevin Woo. Sila beri tumjuk ajar." Kevin tunduk 90 darjah, dan duduk semula di tempat duduknya.
Tiba2 BTS msuk ke dlm klas dgn mke x bersalah. "Yah!! Kmu ni x nmpk sy ke? Dh lah dtg lambat, pstu main msuk je!" marah Tao. "Ala cikgu nie, tu pon nk mrh ke? At least kiteorg dtg kn drpd x dtg lngsung." balas Jimin.
Tiba2 Kevin bngun dr tempat duduknya "Koraang x baikalah lawan ckp cikgu. Lg 1, x baikalh dtg lambat. Kite ptut dtg awal sbb klu kite dtg lmbt, kite akan menggangu pembelajaran." ceramah Kevin pnjg lebar."Woi, Profeser! Ko nk tunjuk baik ke? Nk tunjuk baik bkn kt sini lah pabo!!" Rap Mon menolak meja Kevin sehingga mejanya terjtuh.
"Korang ni knp? X hbis2 nk buli bdk baru! Dia ckp mende btul bknnye salah!" marah Suzy. "Dh2 jgn gduh." Tao cuba menenagkan keadaan. "Siap ko!" Suga memandang Suzy dn Kevin dgn death glare. "Dh lah tu. Rap Mon, btul pe yg Suzy ngn Kevin ckp tu. Kmu dh lah dtg lmbt, pstu x hormat cikgu." nasihat Tao. "Cikgu nk backup bdk stupid dgn profeser tu ke? Klu cikgu nk backup, backup jelah!" Ingat sy kesah sngt?" balas Rap Mon dgn biadap. "Rap Monster! berdiri atas kerusi skang!!" arah Tao. "Huh, whatever lah cikgu!" Rap Mon berdiri atas kerusi.
__ __
Waktu rehat telah tiba. "Kevin skang ni waktu rehat. Awk nk rehat ke? Klu nk rehat, awk bley rehat ngn sy." kata Suzy. "Erm, bley jgak lah." Kevin mengangguk.
Blum smpt mereka kluar dr klas, mereka di tahan oleh BTS.
"Nama ko Kevin kn?" Rap Mon memandg Kevin."Ye...sa...saya" Kevin tergagap2. "Ko pike ko bgus sngt lah dgn tunjuk pandai ko tu?" Jin menolak kepala Suzy dan Kevin. "Kiteorg x prnh pike yg kiteorg ni bgus!" balas Suzy. "Hbis td tu pe?" Suga menolak Suzy. "Kiteorg cme bgtau pe yg btul dn slah tu je!" Suzy membalas. "Ko tau x yg aq menyampah ngn ko?!" Jungkook menolak Kevin. Kevin x membalas, dia hanya memandg lantai. Suzy menolak Jungkook balik "Korang ni bley x respect bdk bru?!" Suzy dh bengang. Dia pling benci bila kwnya disakiti. V berasa jelous apabila dia melihat Suzy backup Kevin, "Asal ko ske sngt backup dia nie?" V sengaja menolak Kevin sehingga terjtuh utk membuatkan Suzy bertambah marah. "Kim Tae Hyung! What's wrong with u? Knp ske sngt buli bdk baru?! Hrp moe je hensem, tp prangai cm bdk2!!" Suzy menolong kevin bngun. "Suzy...lutut saya..." Kevin menunjukkan lututnya yg berdarah. Matanya juga sudah basah. Suzy semakin marah "Tgok pe korang dh buat! Smpai berdarah lutut dia!" Suzy menjerit lalu menolak V. "Dah lah aq benci kau!!" jeritnya lagi.
Tiba2 Taeyeon msuk ke dlm klas mereka.
"Knp nie?" tanya Taeyeon. "V tolak Kevin" adu Suzy. Taeyeon mndekati V lalu mengusap bahunya.Dgn suara gedik dia berkata "Awk, knp wk buat mcm tu? X baiklah~" "Ko psal!!" V menjauhi Taeyeon. Taeyeon mendekatinya. "Ala honey, npe nie?" kata Taeyeon dgn suara gedik. "Woi Taeyeon stay away from V!" mrh Jhope. "Or not?" Taeyeon smakin mendekati V. "I will make u our next slave!!" ugut Jhope. "Ouh takutnye~ Huh kesah ape aq?" Taeyeon smakin mendekati V. V trus menyorok di blkang Rap Mon. "Hyung!! Please help me!" jerit V. Mukanya pucat. Takut agaknye. "Honey, don't be scared. It's me Kim Tae Yeon." kata Taeyeon. Suzy berasa sakit hati bile Taeyeon pnggil V honey, dia trus mengajak Taeyeon dn Kevin kluar dr situ "Dh lah jom Taeyeon. Kite blah dr sini. Kevin, jom pgi blik rawatan." kata Suzy. "Ok" suara Kevin kedengaran sedih kerana dia msih menangis."Ala..." Taeyeon berkata dgn sedih. Tp dia ttp mengikut Kevin dn Suzy ke bilik rawatan.
Setelah Kevin, Suzy dan Taeyeon pegi. Jin bertny kpd V, "V,Taeyeon ske ko eah?". "Haah" jwp V slamber. "Sjak bile?! Ko x bgtau aq pon!" Jin membuat mulut muncung "Smpai hati ko.."Jin membuat suara sedih. "Sjak dr skolah rendah lg" jwp Jhope slamber. "Seram dow pompuan tu. Aq tgok dye mcm org gile pon ade."V mengadu. "Dh lah korang jom pgi duk kt tmpat lepak kite" ajak V. Mereka pon berstuju.
YOU ARE READING
My Boyfriend is a gangster
Lãng mạnSuzy baru pindah ke sekolah baru. dia berharap dapat kawan yang ramai tp sebaliknya, dia dapat musuh plak!