Seperti biasa, setiap pagi Hongbin akan dikejar dengan berpuluh puluh peminatnyaa. "OPPPAAAA!!! OPPPAAAA!!" peminat2 Hongbin mengejar kereta yang dinaiki Hongbin dan Hyosung. "This is why, saye taknak naik kereta dengan oppa" rungut Hyosung. "waeyo? tak suka ade oppa yang handsome dan popular?" Hongbin menyakat Hyusung sambil membuat Aegyo. "Yes, Tak suka!" Hyosung membalas dan menjegilkan kedua biji matanya yang sememangnya dah besar tu dan keluar dari kereta. "Ingat kite suke laa die jadi adik kite" Hongbin membalas sambil menggerakkan bahunya.
"Annyeong Hyosung" Hyuk menegur Hyosung yang baru melepasi daripada lautan peminat Abangnya itu. "Annyeong!" Hyosung membalas pendek tanpa senyuman dan memang ada nada geram. "Kenapa die tu? Marah sangat tu nampaknye" Ravi bersuara. "Apa lagi, tuhah. tengoklah tu" Leo yang entah dari mane muncul, tiba tiba menjawab soalan Ravi yang tak relevan tu. "Indeed our Hongbin. Setiap pagi die macam tu. Aku pegi meeting pun dah penat. die siap layan peminat lagi" Ken mengeluh kecil. "N hyung mane?" hyuk bertanya sambil matanya meliar ke sekeliling. "N, lambat sikit dia ada hal family." Ken membalas. "Dah jom!" Hongbin menerpa dan mengajak semua ahli VIXX masuk ke kelas. "Hyung, petang ni Hyosung ade modelling ke?" Hyuk bertanya kepada Hongbin. Hyuk sebenarnya memang berminat dengan Hyosung. Cume, dia tak berani nak bagitau je. "Entah. Aku bukan manager dia." Hongbin menjeling kearah Hyuk. "eh, Hyosung ade manager ke?" Ravi buat muka pelik. tak pernah pulak dia dengar yang Hyosung ade manager. Semua ahli VIXX berjalan masuk ke sekolah tanpa menjawab soalan Ravi yang memang dia sendiri tahu jawapannya. Haish, Ravi slow betul lah.
N tiba di sekolah agak lewat sebab sepupunya, Yaera baru saje tiba di Korea 2 hari yang lalu. Hari ni N akan menguruskan semua pendaftaran Yaera. well, sebagai seorang abang dan senior yang baik.
"Oppa mesti famous kan kat sekolah" yaera bersuara selepas turun dari kereta yang dipandu oleh driver peribadi keluarga N. "ugh? takdelaah. biasa je." N menjawab dengan nada yang sedikit terkejut disitu. "ayy, takkan tu pun terkejut. haha" Yaera menyakat. "YAAAA! CHA YAERA!" N meninggikan suara bila Yaera menyakatnya. Yaera tak mengendahkannya dan terus berjalan masuk ke dalam sekolah. "Aissshh, this girl. tak berubah sikit pun" N mengeluh dan terus mengikut yaera dari belakang.
N menemani Yaera sehingga ke bilik guru untuk berjumpa dengan guru kelasnya. Sepanjang perjalanan ke bilik guru, pelajar pelajar asyik memerhatikan mereka berdua. Dan ianya membuatkan Yaera tidak selesa. "ok, we're here." Yaera merenung muka N. "Wae? ade ape ape kat muka oppa?" N bertanya sambil menyapu mukanya. "Tak famous konon, banyak student perempuan perhatikan oppa je dari tadi tau. Aigoo, habislaa Yaera lepas ni kena belasah dengan fans oppa." Yaera memerli N. "Yaaa! Cha Yaera chugule? Diorang perhatikan Yaera. diorang tertanya tanya, sapelah new face yang cantik ni" N, menyakat balik. "Nonsene, dah ni bilik gurukan? Kamsahamnida" Yaera bow kepada N beberapa kali. "nae, belajar rajin rajin. kalau ade ape ape cari oppa tau. tahukan oppa kat mane?" N membalas dengan senyuman killer dia tu. "ARASSSO!" Yaera membalas lalu memeluk N dengan erat sebelum N pergi.
Yaera mengikut guru kelasnya Puan Kim Tae Hee menuju ke kelasnya. Yaera memandang sekelilingnya dan dia ternampak seorang pelajar lelaki sedang duduk di atas bangku di taman kecil sekolah. Yaera merenung lelaki itu sehingga tidak menyedari bahawa dia sudah tiba dikelasnya.
Puan Kim meminta Yaera untuk tunggu diluar sebentar. Yaera menoleh kearah lelaki tadi dan lelaki tadi dah takde. "Pelik" Yaera hairan. "Cha Yaera masuk" yaera sedikit terkejut bila Puan Kim memanggilnya. Dengah langkah yang tak seimbang dia masuk kedalam kelas dan tunduk dalam 90 darjah. sopan sungguh si Yaera ni.
"Annyeonghaseyo, ireum Cha Yaera imnida. Nice to meet you" Yaera memperkenalkan diri sambil tersenyum lebar.
semua student kagum dengan kecantikan Yaera. seorang pelajar lelaki mengangkat tangan untuk bertanya soalan kepada Yaera. "Yaera-sshhii, your family name is CHA right? did you have any relatives here?". Yaera mengeluh. nak tanya pasal N lah tu. "hmmm, nae. ada." Yaera menjawab sambil tersenyum. "ok, kami tahu siapa" pelajar tadi mengangguk dan nampaknya macam satu kelas setuju.
kau pergi ke tempat duduk yang Puan Kim suruh. Ianya disebelah tingkap. Kau duduk disebelah Mi Rae, seorang student yang agak pendiam dalam kelas. Tetapi berbeza dengan student yang duduk dihadapan kau. Lee Hyosung. Puan Kim keluar untuk mesyuarat jadi kelas agak riuh sebab takde cikgu.
"Annyeong, Yaera-sshi, naega Hyosung ipnida. Lee Hyosung." Hyosung menegur yaera. "ugh, Annyeong Hyosung sshi" yaera hanya membalas dengan ringkas.
"so, you're the daughter of?" Hyosung bertanya sambil mengangkat angkat keningnya. yaera tersengih dan menjawab "entah. haha". Hyosung tersengih mendengar jawapan Yaera. Hyosung menghulurkan tangan, "chingu?" Yaera agak blur sedikit. dan "of course hyosung-sshi" yaera menyambut tangan hyosung dan tersenyum.
Yaera memandang keluar tingkap setelah habis berbual dengan Hyosung. Sebenarnya bukan habis berbual, tapi Hyosung kena keluar sekejap sebab ada hal. Yaera merenung keluar tingkap dan mengerutkan dahi.
"that guy...." Yaera terus memerhati perilaku student lelaki itu. Kelihatan lelaki itu sedang tidur dibawah pokok tapi ada sesuatu yang pelik pasal pelajar itu.
"that guy, look so familiar lah." Yaera terus merenung dan cuba mengingat adakah dia pernah berjumpa dengan lelaki tu. sedang yaera memerhatikan lelaki tu, Mi Rae memerhatikan yaera. "that guy look familiar?" Mi Rae bertanya. "ugh, Aniyaaa." yaera yang agak terkejut menjawab soalan Mi Rae. "Jangan rapat dengan dia. Dia dah ade girlfriend" Mi Rae memberi amaran. "ugh? nae" Yaera hanya mengangguk.
mata yaera kembali ke luar tingkap. di tempat pelajar tadi duduk. tapi, pelajar tu hilang. Yaera pelik. "sape ye?" Yaera tertanya tanya. yang penting lelaki itu sangat familiar pada yaera.
YOU ARE READING
Love Is Nightmare
FanfictionLee Hongbin adalah seorang pelajar yang terkenal dengan wajah yang handsome dan juga sweet voice. Hongbin seorang anak jutawan yang terkemuka di Korea. Hongbin juga seorang model yang terkenal. Hongbin tidak mempunyai begitu ramai kawan. Namun, dia...