{3- RUN}

291 12 0
                                    

--

"good morning urie prince" Yaera masuk ke bilik N untuk mengejutnya dari tidur. N yang sedang masih diulit mimpi tidak mengendahkan Yaera, sebaliknya terus menarik selimut dan menutupi seluruh badannya.

"ugh, opppa !! ppaallii ireona. nanti lambat pergi sekolah lah" Yaera membebel sambil duduk ditepi katil N.

"Aigoo, Yaera ni samejelah macam mummy. kalau kejut orang tu tak boleh sweet sikit ke?" N merungut. Tapi masih dalam selimut.

Semalam N tidur lambat sebab layan drama. Sampai dia mengajak Yaera join die. Kalau Yaera join, agaknya dua dua bangun lambat hari ni. Hah, memang kena membebel dengan mummy N lah nanti.

"oppa, cepatlah. jangan nak mengada sangat.. cepaatttt!!!" Yaera menepuk dan menggoncang badan N sehingga N mengalah.

"Aissshhh. arasso. oppa bangunlah." N keluar dari selimutnya.

Alangkah terkejutnya N bila dia keluar dari selimutnya Yaera betul betul ada didepannya. Jarak wajah mereka hanya beberapa cm sahaja. N menelan air liurnya. Inilah kali pertama dalam 7 tahun dia kembali merasa perasaan seperti ini. Jantung N bedebar. seperti jatuh cinta pandang pertama. Yaera senyum. Jantungnya semakin berdegup kencang.

"cepat bangun, siap siap pergi sekolah ok? Yaera tunggu kat bawah breakfast" Yaera menggosok kepala N.

N terkejut. macam mane Yaera boleh buat macam tu? sedangkan N nak pejam mata pun tak boleh. N masih dalam kejutan. Dia hanya melihat tubuh Yaera yang comel itu keluar meninggalkannya di atas katil. N menggosok mukanya. "BANGUN N! BANGUN!" N menampar mukanya sendiri.

"aigooo, CHA YAERA! that girl huh aduh kenape aku rasa macam ni ? aduh die tu sepupu aku. ish." N membebel sendirian.

N mencapai smartphonenya di tepi katil. Ade 12 missed call. tapi, alangkah terkejutnya dia bile tengok sekarang dah pukul berapa. N melompat dari katil dan terus ke bilik air.

Dapur.

"Good morning aunty." Yaera memeluk auntynya yang sedang sibuk menyiapkan sarapan untuk N dan Unclenya.

"Good morning sweetie. so, did you get a good sleep?" auntynya membalas dan memberi good morning kiss di dahi Yaera.

"nae. tapi kan Aunty oppa kan die menggedik tak nak bangun. die kate Yaera dengan Aunty same je. Tak boleh kejut sweet sweet sikit. Ape maksud die tu Aunty?" Yaera mengadu dekat auntynya sambil membawa sepinggan buah apple ke meja makan.

"sebab dia tu mengada lah takboleh kejut sweet sweet. makin manja nantinya. Jangan dilayan oppa kamu tu Yaera" N appa iaitu unclenya menyampuk.

Appa N, Encik Cha Honggyu (hentam je ni) yang baru saje turun dari tangga untuk berserapan sebelum pergi kerja memulakan paginya dengan menyampuk perbualan isteri dan anak saudranya.

"ugh, good morning uncle. woah, handsome nyee uncle Yaera ni." Yaera memeluk unclenya.

"Haha, of course. kalau tak macam mane uncle boleh kawin dengan aunty kamu tu." Appa N membalas pelukkan Yaera.

"dah tak yah nak manja sangat dengan uncle kamu tu. duduk sini makan. same je dia dengan Hakyeon tu. Like father, like a son" Auntynya memerli. Yaera duduk di meja makan. Dan N yang sedang struggle dengan tali leher sekolahnya turun dari tangga untuk bersarapan dengan familynya.

"ehem, seems like someone talking back about me. hmmm patutlah rasa tak selesa je tekak" N menarik kerusi disebelah Yaera. Yaera meletakkan pinggan dan dua keping roti bakar dihadapan N.

"bukan talking back tapi memuji oppa. eh, oppa ni belum pegi sekolah dah serabut macam ni. lari fans nanti." Yaera menyakat N dan menghulur secawan hot chocolate kepadanya. "Aisshh, shut your mouth." N membesarkan matanya sambil menunjukkan penumbuk kearah yaera. Appa dan Omma N ketawa melihat gelagat anak dan sepupunya itu.

Love Is NightmareWhere stories live. Discover now