Prom night tinggal sebulan sahaja lagi, kad pasangan dapat esok . haih hati berharap tak dapat pasangan yang aneh - aneh.
" Melinda Airina " jerit airisa .
" Eh bodoh kau kenapa setan?! " airisa ketawa mendengar adiknya melatah.
" lama kau tenung kalendar tu , kalau aku tak panggil kau 4 kali mesti kalendar tu dah berlubang. kau takut dapat pasangan aneh macam tahun lepas ya? haha " perli airisa. melinda menjeling tajam.
2018
kad pasangan prom di tangan ditenung lama, rasa berdebar dihati. takut. tangan menepuk dada perlahan - lahan. hati ditenangkan dan di kuatkan. perlahan - lahan puteri membuka kad tersebut.
Adam Tzack..
mata melinda membuntang, adam.. dia lelaki yang boleh dikatakan gila perempuan. kalau boleh dia nak 10 pasangan prom night. Ah, kenapa aku dapat pasangan macam dia niiii!!!
" hai mel! dengar cerita kau pasangan aku, betulkah? " sapa adam dari belakang, kus semangat.
" eh er.. adam.. haah aku pasangan kau, er er nanti aku tukar pasangan dengan orang lain eh! bye! " jawab melinda laju dan tergagap gagap sebelum melarikan diri dari mamat psycho itu.
laju puteri lari sebelum terlanggar diva U. haih bala - bala.
" wtf Melinda Airina! berani nya you langgar i! babe!! tengok perempuan sundal ni! " tengking Dee Zara sebelum mengadu pada boyfriend-nya disebelah.
" dia tak sengaja lah dee " hah! Eric menyebelahi melinda hahahah!
" babe! you bela dia?! wtf babe! wtf?! " tengking Dee Zara sebelum pergi meninggalkan melinda dan eric.
" macam mana lah korang boleh couple , haha " tanya melinda sambil ketawa kecil .
" aku pun taktahulah mel.. tolong weh selamat kan aku . muak dah aku dengar babe babe babe, hari - hari dengar dah macam babi . " keluh eric , melinda hanya tersenyum.
nak buat macam mana kalau dah masuk kandang kambing biri - biri terpaksa lah ikut kemana sahaja ketua pergi.
" tabah lah. oh ya, pasangan prom night kau siapa? aku tak ada luck lah tahun ni . aku ingatkan pasangan prom aku, kau. macam tahun lepas hm " kata melinda dengan nada sedih.
" siapa lagi kalau bukan dee, siapa pasangan kau? jangan cakap adam . hahahahaha serius lah adam? " tanya eric sambil ketawa terbahak-bahak.
" yelah siapa je nak ada luck kalau bukan si adam gila tu " marah melinda , panas je tengok si eric ni gelak terbahak hampir terkeluar kahak .
" hahaha bodoh lah, okay lah ciao dulu! adios melmel " kata eric sebelum berlalu pergi.
melinda menghembuskan nafas berat. sudahlah majlis lagi dua minggu.
tibalah hari prom night malang melinda. melinda mengeluh. kalau tak pergi mark kena potong pula.
pintu ballroom itu dipandang lama, sebelum ada seorang menepuk bahunya dan menyapa " hai pasangan prom night " errgh.
" hai adam. ok jomlah masuk " jawab melinda sebelum meninggalkan adam di luar.
" melinda! tunggulah aku! " jerit adam.
lama melinda memandang adam di tempat duduk sebelah. menyampahnya lahai, ini dah kali ke berapa dia minum jus berry yang masam dan pahit itu.
" nanti kau mabuk lah dam, dah lahtu " tegur melinda. kan dah cakap dia ni gila.
" put~ meh lah join minum~ " ajak adam dengan nada mengada. geli geli
melinda terus bangun dari tempat duduk dan keluar dari dewan untuk mengambil angin segar.
2019
" rin harap rin tak dapat pasangan macam adam lagi. sudahlah dekat U itu banyak lelaki gila. " adu melinda.
" hahah kau jugak yang nak masuk U tu. " kata airisa sebelum keluar dari bilik melinda.
kalendar yang dipegang diletakkan di meja lampu, lampu tidur ditutup dan melinda memperbetulkan baringannya.
" moga esok baik-baik sahaja " melinda berdoa sebelum menutup rapat mata bundarnya.
9 am . perhimpunan pra prom night, lecturer mengagihkan kad prom night kepada pelajar - pelajarnya.
kad yang di telapak tangan di tenung lama, kenapa hati tidak berdebar macam tahun lepas .. lecturer mengumumkan kepada pelajarnya untuk membuka kad pasangan masing-masing.
secara perlahan melinda membuka dan membaca satu persatu huruf nama pasangannya.
l e e d a r i e l. lee dariel?!
melinda menampar - nampar pipi gebunya sehingga merah. dia tak mimpi dan pipinya sakit akibat tamparan dari dirinya sendiri.
melinda keluar dari dewan ballroom. hati berbunga bunga. gembira tahun kedua ada luck.
" hai partner "
melinda terus palingkan pandangannya ke belakang, hiks dariel.
" eh hai dariel. so kita jadi partner tahun ni. nanti aku datang rumah kau kita plan sama - sama okay? " melinda memberi idea. lama dariel memandang puteri sebelum memberi kata putus
" okay . kau nak datang bebila, datanglah. " dariel memberi kata putus, tanpa sebarang riaksi dariel berlalu pergi. dia dariel si beku.
" okay. " senyuman kecil melakar indah di wajah cantik milik melinda.
"every moment is a fresh beginning "
YOU ARE READING
Until We Meet Again
Romanceselepas sesi meluah perasaan, melinda airina pindah bersama mama dan ayahnya di jepun. selepas setahun berpindah, melinda dan lee dariel terputus hubungan. lee dariel mula mencari melinda. berita yang disampaikan oleh airisa iaitu kakak melinda ten...