Deel1: Amber

30 1 1
                                    

Amber
Pffff 3 de aso economie talen waarom heb ik ooit gekozen voor aso? Ik studeer misschien nooit. waarom ik nooit studeer? Daar is een logisch antwoord op ik heb er geen tijd voor ik ben altijd maar aan het turnen en turnen en turnen dat competie gedoe wordt echt veel maar ik zou nooit maar dan ook nooit stoppen maar nu de examens er zitten aan te komen ben ik toch wel bang. Tijdens de examens kan ik niet gaan trainen dan kan ik tenminste leren. Ok vandaag zijn we donderdag ochtend en het is ook bijna mijn verjaardag op 1 december. Volgende week start ik met mijn examens ik zie het helemaal niet meer zitten ok ik moet nu echt stoppen met denken en gewoon opstaan. Nadat ik me had omgekleed ging ik naar benden en zei tegen mijn ouders gedag. Op weg naar school rammelde mijn mag mmmmm ik heb honger maar s'ochtends mag ik niet eten voor mijn turnen ik moet mager genoeg blijven maar toen ik de baker passeerde kon ik het toch niet laten om een donut te gaan halen ik at hem op terwijl ik naar school fietste. Toen ik op school aan kwam voelde ik me schuldig dat ik de donut had gegeten dus ging ik snel naar de wc en stak mijn vinger in mijn keel. Mijn ogen traande eventjes maar al snel stelde ik mij terug recht en liep naar buiten toen ik uit de wc kwam zag ik Jasper ( mijn beste vriend) daar staan ik liep naar hem toe en gaf hem een knuffel zijn sigaretten geur kwam mijn neus binnen en ik had meteen zin om ook terug te beginnen roken maar dat doe ik niet meer nooit meer! Ik groette de anderen en we praatte nog eventjes tot de bel ging toen de bel ging gingen we naar onze lokalen we zouden nu ons rapport krijgen ik kreeg elke stap ik naar boven ging meer stress maar probeerde me te concentreren op wat jessica mij allemaal aan het vertellen was toen ik boven kwam slaan de stoppen door en begin ik als een duuracel konijn rond te lopen als ik de leerkracht zie hou ik eventjes mijn adem in en als ze ons binnen laat durf ik pas terug te ademen als ik haar passeerde zag ik de rapporten in haar hand en zonder iets te zeggen ging ik zitten na een half uur les waar ik niet naar geluisterd had ik zat meer te denken aan mijn rapport zei ze eindelijk doe jullie boeken maar weg ik ga de rapporten uitdelen. Mijn hart sloeg bijna door mijn borst als ze mijn rapport geeft durf ik het niet te openen maar doe het dan toch maar gebuisd voor Frans en wiskunde en 51 voor Engels pffff ik dacht dat het erger was maar er komen nog examens antwoordde mijn leerkracht daar op ik zuchtte zo luid dat iedereen opkijkt ik schrik even en kijk dan naar mijn pols ik zie alle littekens en wil het nu echt ook doen ik pak mijn schaar op doe ze open en het houd me tegen dat ik op school zit eerste belofte die ik aan mezelf heb gemaakt niemand mag het weten tenzij ik het zeker ben dat ik die persoon kan vertrouwen. Dus leg ik de schaar gewoon rustig terug. Laetitia vraagt wat ik met de schaar ging doen en ik antwoordde gewoon simpel dat ik een draadje van mijn sjaal wou knippen maar dat ik het kwijt was ze knikt gewoon maar kijkt me toch vragend aan of ze mij niet helemaal gelooft.

School?!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu