•Dagen då Zoey skulle göra någonting med Simon och några andra.
Dagen började bra. God frukost för både Zoey och Zach. Dock tänkte Zach mer. Zach hade problem nu när Zoey hade kommit tillbaka. Han hade nämligen redan en tjej. Tjejen hette Beatrice. Men han gillade Zoey. Det hade han alltid gjort. Alla åren som hade gått... Varför hade han inte sökt upp henne? Jo, för att hans föräldrar inte ville att dom skulle vara med varandra. Dom sa att det skulle ge dom ett "dåligt ryckte". Men Zach brydde sig inte om något ryckte. Han brydde sig om Zo, hans Zo. Han måste göra slut med Bea och berätta för Zo att han gillar henne. Men han gillade Bea också.
Bea och Zach hade varit tillsammans i ca ett år. Ett år långt förhållande är som 10 när man är 16 år. Han och Beatrice hade många minnen tillsammans. Beatrice var snäll, rolig och söt. Zo var annorlunda. Hon var mer mystisk. Med tanke på vad hon har varit med om är det inte så konstigt. Hon hade inte så lätt för att öppna sig. Eftersom hon var rädd för att bli sårad. Hennes pappa satte inte bara spår på henne utan också inuti. Zach ville laga henne.
----------
Efter skolan skulle alla gå till centrum. Med alla menar jag Zach, Zoey, Simon, Bea, någon som kallades Li och Felix. Li och Felix var ihop. Li hette egentligen Livia.
Dom gick runt i alla möjliga affärer. Till sist gick dom till en resturang. Inte donken. En lite finare resturang. Allas föräldrar hade ju pengar så det räckte till hela samhället. Li och Felix satt och hånglade på ena sidan av bordet. Dom andra pratade om skolan, fritiden och andra samtalsämnen. Tills det ämnet som inte fick komma upp kom upp.
"Nå, Zoey. Jag hörde att du är adopterad." Sa Bea. Vem säger så? Hon uppenbarligen.
"Ehm, ja." Svarade Zoey enkelt. Man förstod att hon inte ville prata mer om det. Eller rättare sagt, alla utom Bea.
"Varför?" Åh... Bea mååste ha varit hjärndöd.
"Jo min pappa blev arresterad och fick fängelse starff. Så, jag fick flytta in hos familjen Collins." Sa hon och ögonen fick en blank yta.
"Varför blev din pappa arresterad?" Men ååååå! Vad i hela? Japp, Bea var hjärndöd...
"Han blev arresterad för att... Han... Han... Misshandlade... Mig..." Sa hon och en ensam liten tår lämnade hennes öga. Hon gick upp från stolen och gick med snabba steg in på damernas. Hon torkade bort tåren och tittade sig själv in i spegeln. Efter ett tag kom Li in.
"Hej, tjejen. Du, Bea kan vara en idiot. Hon skulle inte tagit upp det. Kom." Sa hon och sträckte ut armarna. Zoey kramade om Li. Li var snäll. Zoey gillade Li. Dom skulle kunna bli riktigt bra vänner. När dom kom ut hade maten kommit. Zoey sa ingenting. Hon bara pt sin mat. Det var en konstig stämning vid bordet. Li och Felix var mest intresserade av varandra. Simon åt sin mat. Bea tittade på Zach. Men Zach tittade inte på Bea. Han hade all fokus på Zoey. Han måste laga henne. Han orkar inte se henne så här. Jävla Bea med sin stora käft, tänkte Zach.
När dom hade ätit upp var Zoey den första att resa sig.
"Jag ska nog gå hem." Sa Zoey och gick. När hon hade kommit utanför dörren kände hon en hand på hennes axel. Hon vände sig om och gav Zach en stor smäll på bröstkorgen. Zach bakade bakåt och drog efter andan. När Zoey såg att det var Zach tog hon händerna för munnen.
"Förlåt, jag visste inte att det var du!" Sa hon oh gick fram till honom. Han hade hittat andan igen och hade ställt sig upp.
"Vart fick du lära dig det där?" Frågade han med ansträngd röst.
"Efter att pappa skickades till fängelse tog jag självförsvarskurser. Jag tänker aldrig bli utsatt för sånt igen." Sa hon allvarligt. Zach tittade in i hennes ögon. Han såg en rädd tjej. Inte en tuff kvinna. Hon är rädd. För allt som kommer för nära.
"Ja, iallafall tänkte jag bara komma ut för att säga hejdå och förlåt." Sa han lika ansträngt.
"Varför ska du säga förlåt?" Frågade hon.
"För vad Bea gjorde." Svarade han.
"Gör det inte. Vill hon säga förlåt får hon göra det. Inte du. Men hon kan ta sitt förlåt och stoppa upp det någonstans. Jag gillar inte henne. Förlåt." Sa hon och kliade sig i nacken. Zoey gillade inte Bea. Hans Zo gillade inte hans flickvän. Fan, dubbel fan. Vad ska han göra? Han måste göra slut med Bea och han måste få Zo. Hans Zo. På fredag ska han fråga Zo. Nu hade han bestämt dig.
DU LIEST GERADE
Blåmärken, blåtiror och 2 par blåa ögon.
RomantikDen här berättelsen handlar om Zoey och Zach. Dom är speciella. Dom är inte som alla andra. Dom är som dom är. Z+Z, eller Z-Z? I den här berättelsen kommer ni få ta del av en romantisk, nästan overklig kärlekshistoria. Två olika världar som möts. E...