International University, Jeju
Jessica menapak masuk kedalam universiti dimana situ lah merupakan tempat dia menimba ilmu.
Sewaktu Jessica sedang menunggu giliran dia untuk mengimbas kad matriknya, tiba tiba bahunya dicuit lembut.
Jessica tersentak. Kemudian, dia berpaling ke belakang untuk melihat siapa yang terlalu biadap mencuit bahunya itu.
"Good morning, baby!" Sapa Ron, teman baik nya. Jessica mendengus geram.
"Lain kali, pleasela jangan main cuit². Aku boleh mati terkejut tahu tak?"
Ron, atau nama sebenarnya, Grace Mellerone, hanya tersengih apabila dia tekah dimarahi oleh Jessica.
"Relax lah. Aku gurau je."
"Oh, by the way, someone tengah tunggu kau dekat bilik Biology." Kata Ron kepada Jessica.
Jessica yang usai sahaja mengimbas kad matriknya mengerutkan dahi. "Siapa? Aku kenal ke?"
Ron yang mendengar jawapan itu kaget. Seriously, Jessica?
"Seriously, Jessica Kim? Kau tak tahu siapa dia?"
Jessica mengerutkan dahinya buat kali kedua. "Who the fck is she or he? Mind to tell me nama dia? Kalau stranger macam mana nak kenal?"
Ron tersentak. "SERIOUSLY GIRL?!"
"WHO THE FCK THE PERSON IS, RON? JUST.. TELL ME!"
"It's your boyfriend, dude! Macam mana kau boleh lupa kau ada boyfriend?! Oh my god, geeezzz. It's Lee Jooheon! JOOHHEEEEOOONNN!! Kau dah ada boyfriend baru ke macam mana ni?!" Bebel Ron.
Jessica terkedu. Lee Jooheon? Teman lelaki nya? Adakah itu lelaki...
flashback,
Jeju Memorial Park,
"Oh? Jooheon kan? Awak Lee Jooheon? Budak kelas Science?" Soal Jessica bertubi tubi.
Lelaki itu tertawa kecil dan mengangguk. "Yela, saya Lee Jooheon. Teman lelaki awak. Maaflah, saya lambat sampai. Saya terlajak tidur."
Mendengar alasan yang diberikan oleh Jooheon menyebabkan Jessica terkedu.
"Wait, what? Awak sebut teman lelaki? Awak? Teman.. lelaki saya?"
Jooheon mengangguk perlahan kemudian menghirup coffee milik Jessica selamba.
"S...seriousla awak? Untuk.. berapa hari dah? I mean.. bulan? or, tahun? Jangan psycho sudah, kita tak declare apa² terus couple ni. Seriau saya."
Joohein tertawa kecil kemudian dia memandang kearah Jessica.
"4 bulan.."
End flashback
"Hello, babun? Kau dengar tak apa yang aku cakap?" Ron memetik jarinya dihadapan Jessica membuatkan Jessica tersedar dari lamunannya.
"A...A... I.."
"I.. I .. I apa sia?"
"I.. I have to go! haa, nanti boyfriend aku lama tunggu, kesian dia! See you!" Dan Jessica pun berlari meninggalkan Ron yang membuat muka tidak puas hati.
"Keparat punya member!"
🌹End 🌹
YOU ARE READING
Deja Vu - Short FF (LJH)✓
Fanfiction__________________ "déjà vu" /deɪʒɑː ˈvuː,French deʒa vy/ a feeling of having already experienced the present situation. start : 01 / May / 2020 ✨🌹 end : 16 / May / 2020 ✨🌹