cinta luar biasa ➪︎ 𝐬𝐩𝐞𝐜𝐢𝐚𝐥 𝐜𝐡𝐚𝐩𝐭𝐞𝐫 4 🌸

506 78 49
                                    

" doktor , ada orang nak jumpa– "

  " ya aku tahu. " pintu pejabatnya terus ditolak dan ya bella berada disitu berseorangan membelek barang - barang doyoung.

" bella , jadi kenapa bella datang– "

  " tariklah nafas dulu , kenapa oppa nervous sangat? macam dah tahu bella nak tanya sesuatu. " bella tersenyum sinis.

" aniya. cakaplah– "

  " haechan kena rawat dekat itali? " doyoung menekan air liurnya perit.

" umm, entah. bukan dia– "

  " dia belum mati oppa , and bella tahu oppa ada sembunyikan sesuatu. baik oppa beritahu cepat. "

" mana ada! buat apa oppa nak rahsia? hari dia mati tu pun oppa menangis , sah ke oppa nak tipu korang– "

  " betul? " doyoung mengangguk laju. bella tersenyum dan mengeluarkan telefonnya.

" hello? renjun? " dia menekan loud speaker.

  " ha ! renjun disini! sampai hati hyung tipu kami kan? hyung nak kena sepak? kalau jeno sepak hyung , rasanya tak dapat anak hyung kahwin nanti! "

  " eh jantan! you tell now! the real word! you lie lie i mandulkan you! "

" injun hyung , yang sabar dong– "

  " sung kau diam! "

" lele hang awat asyik marah aku? "

" actually , he already been treated here since two years ago. he came with someone known as charlie. I think , and they end peter treatment last year if I'm not mistaken. "

  " ha encik semut charlie , jawablah. "

" so oppa? ada apa - apa yang nak diterangkan? " doyoung melonggarkan tali lehernya. dan wajahnya kini berpeluh.

  " sasileun , oppa memang tak tahu apa-apa. lagipun dia sebut charlie. nama inggeris oppa james la– "

  " hey mr chittaprrr , you tell us more what you know know. "

" injun , aku tau kau marah tapi seketul na jaemin ni nak cakap nama dia ten chittapon leechaiyapornkul– "

  " ah aku kisah apa! chittaprrr ke cheetah ke porn ke suka hati lah! aku nak kebenaran sekarang ni! hei mamat kapkunkap! kau bagitahu sekarang! "

" yah ppali! aku dengan jisung dah tak tahan pegang pintu ni! "

  " so actually he always say the name of charlie in korean is duyung i think? or it's dugung . it's between two of it. that's the thing that I only know. "

" alahai bodohlah mamat ten ni– "

  " apa dia oppa? " doyoung membulatkan matanya dan tersenyum.

" aniya. oppa geunyang pergi sana nak melawat kawan eh tak tersangka pula jumpa si haechan– "

  " oppa. " suaranya dikeraskan sedikit.

" haih. arraseo , oppa boleh ceritalah. letaklah dulu call tu. "

  " injun , keluar hati - hati. " panggilan ditamatkan lalu dia memandang doyoung.

" sebenarnya oppa kecewa jugak bila oppa ingat oppa dah tak dapat selamatkan haechan waktu mesin tu ditutup. sebab jantung dia tak bagi tindak balas. " bella menongkat dagu memandang doyoung.

  " tapi bila korang balik , bila oppa pergi bilik mayat nak keluarkan haechan dan tanda pasal badan dia, eh dia bukak mata. oppa ingat dia masuk hantu. "

  " rupanya tak , jadi waktu tu oppa kelam kabut suruh nurse pakaikan topeng oksigen balik. dia cakap dia nak balik itali , waktu tu memang oppa nak call bella , tapi haechan cakap tak payah lagi sebab dia nak pergi itali dulu. "

" lepastu? "

  " aku cakap panjang-panjang lepastu je kau jawab? baiklah lepastu– fuh semput sis nak ber story telling. " doyoung menggosok dadanya.

" lepas pergi itali , ada doktor tu buat jugak pembedahan dengan terapi walaupun haechan taknak jadi doktor tu sekarang end up dipecat. "

  " pembedahan dia berjaya cuma , apa yang oppa ingat doktor tu cakap buat masa sekarang haechan mungkin boleh bertahan tapi dia tak tahu bila jantung haechan akan berhenti. "

" jadi sebabtu dia taknak bagitahu bella? cuma sebab dia takut dia akan mati? " doyoung mengangguk.

" aduh! kenapalah dia bodoh sangat? bebal! ergh! kat mana rumah dia– "

  " haechan tengah berehat sekarang , bella pergi lain kali ya? "

" pulak. dia ada girlfriend sekarang? "

  " tak tau . tapi haritu ada perempuan datang cium haechan kat rumah dia. entah nama maria ria ria . "

" maria? " sepupu haechan!

  " tapi macam mana renjun dengan yang lain boleh masuk? bukan hospital tu kawalan ketat ke? " bella tersenyum .

×××

𝚍𝚞𝚊 𝚑𝚊𝚛𝚒 𝚢𝚊𝚗𝚐 𝚕𝚎𝚙𝚊𝚜...

" jadi , apa plan lele? " chenle membuka gulungan kertas mahjong keatas meja makan di dapur rumah bella.

  " so begini ya anak anak , kita tak ada masa dalam dua jam lagi kita dah kena pergi airport. "

" whut? reolli? aku tak pack– "

  " sung , tak perlu. i've prepared everythanggg! okay focus ya anak anak sekalian . "

" sebenarnya , lele ada satu beg dekat rumah . dan didalam beg itu penuh dengan jongkong emas namun lele taknak guna tapi lele nak rasuah mereka. "

  " taknak join. rasuah dosa– "

" jenoob , dengar dulu. okay so , kita akan menyamar jadi ahli neraka– eh maksud saya ahli syurga . lele dah suruh jaemin cari maklumat pasal hospital tu dan alhamdulillah , pemiliknya wanita. "

  " apa kena mengena? " soal renjun lalu chenle , jaemin , jisung dan bella terus memandang jeno diikuti dengan renjun.

" wait– jangan cakap kau nak– "

  " ya hyung , hyung ditugaskan untuk tidur kan , wanita itu dan ambik kunci vip dengan dia. alah , hyung bukak baju hyung sikit - sikit pun dah okay– "

" EH TAK MAU LA AKU! NANTI BADAN AKU DINODAI OLEH DIA! " jeno mula menutup bahagian dadanya.

  " jeno hyung jebal? demi kepentingan kita semua jugak kan? hyung taknak kita happy macam dulu ? " jisung mula membuat aegyo.

" ntah jeno please? " giliran bella pula.

  " haah la jeno , kau taknak kita macam dulu balik ke? " jaemin pula membatu api.

" aku– aku– haih. yelah aku buat tapi! janji yang kita memang akan jadi macam dulu tau? " mereka semua mengangguk.

  " setuju ya semua? "

" SETUJU! "

dan dengan begitu sahaja badan jeno telah dinodai oleh seorang wanita yang berambut hijau bernama ' mrs . czennie. '

TBC

dina taknak belanja any picture of jeno yang telah dinodai , nanti batal puasa anda semua.

 

[✓] [ E ] CINTA LUAR BIASA ; lee haechan Where stories live. Discover now