Bulimia, anoreksja

502 37 11
                                    

Najpierw należy wymienić różnice między oba pojęciami.
Bulimia - choroba gdzie najzwyczajniej w świecie pijesz, jesz (w sporych ilościach i w małych odstępach czasowych) tylko potem chora osoba zwraca cały pokarm często wymuszając wymioty.
Anoreksja - polega na głodówce; nic nie jesz, nie pijesz bądź wszystko spożywasz w bardzo małej ilości.

W świecie pełnym wychudzonych modelek; przerobionych zdjęć instagramowych i pięknych kobiet łamiących sobie kręgosłupy robiąc zdjęcia w lustrze ciężko zachować dobre zdanie o sobie i prawidłowa samoocenę. Czy widząc te dziewczyny z reklam wciąż czujesz się piękna? Oczywiscie, ze nie. Tak by odpowiedziała większość z was i przyznam szczerze, ze ta odpowiedz nie jest zadowalająca.
Każdy jest piękny, niektórzy nie chcą tego przyznać. Nie tylko o wyglądzie możemy powiedzieć, że jest piękny, charakter również może być wspaniały.

Nie chce wam opisywać objawów tylko skutki, tragiczne skutki. Na pewno tworzą ogromne piętno w twojej psychice i niczego dobrego nie wnoszą. Będziesz czuć się gorzej, wciąż będzie strach; płacz; beznadzieja, jeżeli czujecie się naprawdę super to muszę was rozczarować, bo to tylko na chwile.

Skutkami anoreksji mogą być zaburzony hormon wzrostu, tarczycy jak i brak miesiączki. Wypadanie włosów, brak mięśni, bladość, omdlenia, zaburzony rytm serca oraz bóle głowy; brzucha.
Skutkami bulimii jest niedobór potasu, duszności, a w późniejszym czasie mogą pojawić się złamania kości, uszkodzenia kręgosłupa i problemy stomatologiczne. Powstają wrzody w żołądku, podrażnione ściany jelita i gardła, a następnie zapalenie trzustki.
I jak wam się podobają skutki?

SAMOOCENĘ TWORZYSZ SOBIE SAM/SAMA
Nie powinny mieć na to wpływ gwiazdki z gazet czy z instagrama. To ty musisz mieć w sobie samozaparcie, aby utrzymać o sobie dobre mniemanie. Nie pozwól, aby ktoś decydował o tym czy masz wysoką, niską bądź prawidłowa samoocenę. Ty i tylko ty powinnaś o tym decydować i pamiętaj, że jesteś wyjątkowa osoba, a cyfra na wadze nie opisuje ani ciebie ani twojego wyglądu.

* * *
Na ten moment mam jeszcze 2 kolejne tematy do poruszenia w następnych rozdziałach i postaram się z nich rozliczyć! Temat o bulimii i anoreksji również został podeslany, lecz musicie mi wybaczyć nie pamietam od kogo. :(

Pozdrawiam cieplutko !🥰

To już koniec opublikowanych części.

⏰ Ostatnio Aktualizowane: May 18, 2020 ⏰

Dodaj to dzieło do Biblioteki, aby dostawać powiadomienia o nowych częściach!

Psychologia; temat tabu czy zwykły lęk?Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz