𝔅𝔞𝔟 2

21 5 2
                                    

"Eh Aqis asal dengan muka tu? Jangan kata sebab tak jumpa baju untuk prom nanti." tanya Raykal.(along Balqis)

"Alah kalau pasal tu Aqis tenang la lepas makan ni kita pergi cari." Jawab Rafkal(angah Balqis).Eleh Rafkal ni bukan dia yg di tanya dia yang menjawab.

"Ish bukan pasal tu la long, ngah." kata Balqis.

"Dah tu pasal apa?" balas angah.

"Macam ni tadi bla bla bla.."

Flashback

Tengah syok Balqis jalan untuk ke tempat duduk tiba²

BUMM !

Terus dia jatuh tersembam di atas lantai.

"Aduh asal ada tiang diletak tengah² jalan ni" marahnya sambil menggosok dahi yang sakit.

"Eh cik² sorry. Saya tak sengaja. Cik okey tak?" tanya individu yang melanggar Balqis.

"Okay kepala hotak kau! Dah nampak aku jatuh kau boleh tanya lagi aku okey ke tak?!" tanya Balqis dengan marah sambil berusaha untuk berdiri.

'Uish garangnya.. boleh masuk dalam golongan SINGA' kata hati individu tersebut.

"Okey² saya minta maaf sekali lagi. Kalau Cik tak apa², saya nak cepat sebab ada urusan." kata lelaki tersebut dan ingin meneruskan langkahnya.

"Eh Encik ! Amboi senangnya cakap. Habis kaki saya ni terseliuh sapa nak tanggungjawab? Main jalan je." teriak Balqis.

"Nah ini duit Cik boleh la pergi klinik ok. Saya nak cepat ni." Kata lelaki tersebut sambil menghulurkan beberapa wang rm50.

"Eh kau fikir aku nak sangat ke kau punya duit tu?Duit aku pun banyak la !" marah Balqis sambil menolak huluran lelaki tersebut.

"Dah tu Cik nak apa? Saya dah lambat ni. Kan tadi saya dah minta maaf. Lagipun ni salah Cik jalan tak pandang depan!" balas lelaki tersebut dengan suara yang ditahan. Eleh nak marah lah tuu.

"Eh asal salah aku pula? Kau pun sama je jalan tak pandang depan."

"Err WHATEVER ! BYE !" terus lelaki tadi meninggalkan Balqis.

Dengan hati yang membara dan langkah yang perlahan Balqis berjalan menuju ke tempat abang²nya.

End flasback

"Macam tu la. Sakit hati Aqis tau, dah la kaki Aqis pun sakit ish"

"Lah kiranya salah dua² la kan sapa suruh jalan tak pandang depan." balas Rafkal.

"Eh asal pulak salah Aqis. Dia yang salah."

"Err suka hati la. Perempuan kan selalu betul mana pernah salah."

"Ish dah la makan cepat. Lagipun kaki Aqis tu tak patah lagi kan? Lepas ni kita pegi klinik." kata Raykal.

"Habis baju Aqis?" tanya Balqis.

"Hal baju jangan risau sebenarnya along dah order dekat butik dah lama dah. Masa Aqis kata U Aqis nak buat prom lagi along dah pesan."

"Lah patut la tadi semua baju Aqis nak beli semua tu jugala tak cantik di mata along." kata Balqis..

"Hehhehe dah² makan. Jangan lupa baca doa."

𝕥𝕓𝕔 :
𝙰𝚜𝚜𝚊𝚕𝚊𝚖𝚞𝚊𝚕𝚊𝚒𝚔𝚞𝚖 𝚊𝚗𝚍 𝚑𝚒 𝚐𝚞𝚢𝚜😂 . 𝙾𝚔𝚎𝚢 𝚏𝚒𝚛𝚜𝚝𝚕𝚢 𝚜𝚢𝚊 𝚗𝚔 𝚖𝚒𝚗𝚝𝚊 𝚖𝚊𝚊𝚏 𝚔𝚊𝚕𝚊𝚞 𝚊𝚍𝚊 𝚝𝚢𝚙𝚘 𝚔𝚊 𝚊𝚙𝚊 𝚑𝚞𝚑𝚞 𝚜𝚊𝚕𝚊𝚑 𝚍𝚗 𝚜𝚒𝚕𝚊𝚙 𝚋𝚘𝚕𝚎𝚑𝚕𝚊 𝚝𝚎𝚐𝚞𝚛 𝚌𝚒𝚊𝚊 𝚑𝚊𝚑𝚊𝚑𝚊𝚑. 𝚂𝚎𝚌𝚘𝚗𝚍 𝚜𝚢𝚊 𝚗𝚔 𝚖𝚒𝚗𝚝𝚊 𝚖𝚊𝚊𝚏 𝚔𝚊𝚕𝚊𝚞 𝚌𝚎𝚛𝚒𝚝𝚊 𝚗𝚒 𝚖𝚌𝚖 𝚑𝚖𝚋𝚛 𝚜𝚒𝚔𝚒𝚝 𝚖𝚔𝚕𝚞𝚖𝚕𝚊𝚑 𝚏𝚒𝚛𝚜𝚝 𝚝𝚒𝚖𝚎 𝚋𝚞𝚊𝚝 𝚑𝚊𝚑𝚊𝚑𝚊𝚑 𝚜𝚋𝚗𝚛𝚗𝚢 𝚗𝚒 𝚋𝚔𝚗 𝚌𝚎𝚛𝚒𝚝𝚊 𝚢𝚐 𝚙𝚎𝚛𝚝𝚊𝚖𝚊 𝚍𝚕𝚞 𝚙𝚛𝚗𝚑 𝚗𝚔 𝚋𝚞𝚊𝚝 𝚜𝚊𝚝𝚞 𝚌𝚎𝚛𝚒𝚝𝚊 𝚝𝚙𝚒 𝚝𝚔 𝚜𝚎𝚖𝚙𝚊𝚝 𝚌𝚘𝚖𝚙𝚕𝚎𝚝𝚎 𝚝𝚛𝚞𝚜 𝚍𝚎𝚕𝚎𝚝𝚎 𝚑𝚊𝚑𝚊𝚑𝚊 𝚋𝚞𝚝 𝚔𝚊𝚕𝚒 𝚗𝚒 𝚒𝚗𝚜𝚢𝚊𝙰𝚕𝚕𝚊𝚑 𝚍𝚐𝚗 𝚒𝚣𝚒𝚗𝙽𝚈𝙰 𝚜𝚢𝚊 𝚋𝚐𝚒 𝚌𝚘𝚖𝚙𝚕𝚎𝚝𝚎 𝚌𝚛𝚒𝚝𝚊 𝚗𝚒. 𝚘𝚔 𝚑𝚊𝚛𝚒 𝚗𝚒 𝚝𝚞 𝚓𝚊 𝚢𝚐 𝚜𝚢𝚊 𝚗𝚔 𝚋𝚎𝚋𝚎𝚕𝚔𝚗 𝚑𝚊𝚑𝚊𝚑𝚊 𝙱𝚢𝚎𝚋𝚢𝚎

It's Just a Dare [OG]Where stories live. Discover now