𝔅𝔞𝔟 4

29 2 0
                                    

Dalam perjalanan menuju ke arah Acha tiba² mataku tertumpu kepada satu figura yang amat aku kenali.

'Yah dia aku tak salah tu dia. Asal pula dia ada dekat sini. Huh jangan² dia ikut aku kot. Tapi ish tak mungkin lah.' Sedang leka aku bermain dengan kata hati tiba².

"HOI !"

"Opocot mak kau apa dia buat dekat sini." terus saja mata² manusia yang berada berdekatan denganku memandang ke arah ku termasuk DIA.
'Yah malunya.'

"Hahahhahaha." gelak orang yang mengejutkan aku tadi.

"Ish kau ni dah kenapa dah la kejutkan aku lepastu sedap pula dia bantai gelak sana eh. Pasal kau la aku malu tau. Ih ha ambik kau gelak lagi gelak lagi." bebel ku sambil mencubit lengan Acha. Ala cubit manja je.

"Hahahaha ok ok aku tak gelak dah sorry² hahaha." katanya sambil menahan tawa. Tah apa yang lucu sangat.

"Dah jom duduk dekat sana." katanya terus menarik lenganku untuk mengikut langkahnya ke arah satu meja.

Selang beberapa minit ballroom mula dibanjiri dengan lautan manusia. Amboi hiperbola sungguh 😂. Selepas itu acara pun bermula.

Skip

*ok sebenarnya aku tiada idea nak letak apa. So aku skip part ni ok.

"Burp. Alhamdulillah. aduh kau dah kenapa pukul aku tiba²." marah Acha kepadaku.

"Kau tu ha tak senonoh punya perempuan. Nasib aku je yang dengar." leterku.

"Hahahahha ala sorry la kau ni macam tak biasa pula."

"Oh ni ha pasai pa kau chat aku semalam?" tanyaku. Sebenarnya aku curious juga hal apa yang dia nak bagitahu.

"Oh yang tu. Ok before aku cerita aku nak tanya kau sikit."

"Ha apa dia?" tanyaku.

"Kau ingat tak Arminda?" balasnya.

"Arminda. Arminda. Arminda yang mana eh." sebutku berulang kali untuk mengingati siapakah gerangan itu ecewahh.

"Alah makwe ex aku tu lah."

"Oh dia. Ha asal?"

"Kau tak kan dia benci aku."

"Haah so?"

"Kalau aku kata aku nak minta tolong, mesti benda ni 100% kau taknak tolong. So aku hanya ada satu pilihan je. I dare you to do bla bla bla..." kata Acha panjang lebar.

"Huh what? Ih taknak aku yang pertama tu aku ok la sebab aku pernah buat tapi yang satu lagi tu, taknak aku."

"Alah kau ni. Kau tenang je la nanti aku join juga tapi aku ada nak buat something sekejap. Please." kata Acha sambil membuat muka comel.

"Engko fikir comel ke buat muka macam tu?"

"Alah kau ni pengecut lah."

"Amboi kau sesedap mulut kau je kan kata aku pengecut. Aku bukan pengecut la, kau tahu kan kalau kita buat benda tu macam mana dia nak balik? Jalan kaki?" balasku mencipta alasan.

"Yang tu kau tenang lah, aku takda la kejam sangat. Ex aku ada dekat sini join gf (girlfriend) dia." katanya.

"Ex kau bawa kereta?" tanyaku was².

"Ya." jawabnya malas.

"Macam mana kau tahu? Ntah² dia ikut kereta gf dia."

"Ish kau ni banyak tanya la. Aku nampak tadi diaorang datang asing². So nak tak? Pleaseeeeee.." pujuknya lagi dan lagi. Haih tak reti makan saman betul budak ni. Kalau dia nak A, A juga la jawapan dia.

"Kau buat macam tu semua kenapa? Saja²?" tanyaku tidak puas hati.

"Ih kau ni macam semalam je kau kenal aku kan. Aku takkan buat benda tanpa alasan."

"Ha habistu pasai pa kau nak buat ni?"

"Macam ni bla bla bla..."

𝕥𝕓𝕔 :

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 01, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

It's Just a Dare [OG]Where stories live. Discover now