CHAPTER 2 : "CONFESS KE TAK?"

41 7 0
                                    

A WEEK LATER : SCHOOL

“Y/N, kau ada plan tak hujung minggu ni?” soal Sakura, satu-satunya BFF Y/N dari Jepun.

“Takde. Why?”soal Y/N semula.

“Takdelah. Nak ajak kau shopping. Boleh kan? Oppa dengan Unnie mesti suruh,”

“Aku tanya dululah. Kot kot diorang ada nak ajak aku pergi mana-mana. Aku akan ikut dioranglah. Family is more important,”

“OK… aku tunggu tau. Jangan tak bagitahu aku. Bye~ aku pergi dulu. Ada kelas,” Sakura pergi kelas meninggalkan Y/N sorang-sorang dekat taman, tempat diorang semua selalu lepak kalau takda kelas.

CLASS

“Sakura!! Kau ada namapak Y/N tak?” soal seorang lelaki yang mengejutkan Sakura.

“Oi!!! Terkejut aku!! Jangan la kejutkan aku macam tu,” jerit Sakura.

“Kau tak payah lah nak jerit. Y/N mana?” soal Mingyu lagi.

“Dekat tempat biasa lah… dia takda kelas sekarang. Kenapa?’’ soal Sakura semula.

“Dia dengan sapa?” soalan ketiga daripada Kim Mingyu.

“Sorang-sorang lah. Dahlah aku ada kelas. Shuuh,” Sakura tolak Mingyu sebab dia halang jalan Sakura untuk menuju ke kelasnya.

MINGYU’S POV
Aku pergi tanya Sakura kalau dia ada Nampak Y/N dan jawapannya, “tempat biasa”. Aku nak bagitahu satu rahsia. Aku dah lama suka dengan Y/N sejak dari sekolah rendah lagi tapi mungkin dia anggap aku ‘kawan’ je. Aku nak confess kat dia tapi tunggu masa yang sesuai. Sekaranglah masa yang sesuai so aku pergi kat taman yang Sakura mentioned tadi tapi hati aku jadi remuk bila tengok Y/N dan Daniel berpelukan. Tapi yang buat aku sakit hati lagi, Y/N yang peluk dia dulu. Jujurlah memang banyak orang suka dengan Y/N tapi sejak TWICE pindah sekolah ni banyak rumors fake yang diorang sebarkan pasal Y/N menyebabkan Y/N dipulau. Kitorang jelah kawan dia. Sampai adik-beradik dia yang lain pun kena. Aku tak pasti lah samada si Daniel suka dia ke tak. Aku curious. Disebabkan hati aku tak tahan nak tengok situasi sekarang ni, aku terus pergi ke kelas tunggu masa seterusnya.
END OF MINGYU’S POV

TAMAN

DANIEL’S POV
Aku nampak Y/N sorang-sorang je kat taman so aku panggillah dia. Tapi dia tak toleh pun. Mungkin tak dengar so aku pergi lah kat tempat dia duduk sekarang. Sebelum aku sapa dia, aku dengar dia, NANGIS. Kenapa? Tak pernah aku tengok dia nangis. Apa dan sapa yang sakitkan hati dia ni?
“Y/N?”

“Huh? Oppa? Buat apa kat sini?” soal Y/N sambil mengesat air matanya.

“Awak nangis ke?” soalku.

“Takdalah. Mata masuk habuk,” memang pandai dia cover line. Maklumlah pelajar pilihan cikgu.

“Tipu. Saya dengar awak nangis tadi,”

“Takda. Betul,” dia masih menafikan yag dia nangis tadi.

Aku cupped face dia and we made eye contact. Aku suruh dia bagitahu kenapa dia nangis, tapi dia masih menafikan.

“Bagitahu betul betul. Kenapa awak nangis?” aku paksa dia bagitahu.
Aku terkejut sebab Y/N tetiba peluk aku lepas tu dia sambung nangis. So aku peluk lah dia balik, comfortkan dia.

“Oppa, why I need to cry over someone that I love so much but he only know me as his friend’s friend? I’m so hurt to see him with someone else. It’s hurt me but why? He don’t know me,” punya lah panjang lebar dia punya ayat tapi isi dia satu je, Why I love him this much?

“Tak payah lah nak bazirkan air mata untuk lelaki yang tak tahu pun awak exist so just forget him. There is more men outside there for you. The better one,” kata aku memujuk si Y/N.

𝐓𝐫𝐮𝐭𝐡 [ ᴍɪɴɢʏᴜ x ʏ/ɴ ] 𝑴𝒂𝒍𝒂𝒚 𝑽𝒆𝒓𝒔𝒊𝒐𝒏Where stories live. Discover now