CHAPTER 4 : PLAN

36 6 6
                                    

NEXT DAY : SCHOOL

"Kenapa Y/N tak datang lagi ehh?---"

"Takkan lah dia tak hadir," Sakura terkejutkan Chaeyoung yang tengah memikirkan sebab Y/N tak datang sekolah.

"ISHH! Kau ni terkejut aku. Cakap lah bagus-bagus,"

"Sorry. Kau rasa?" soal Sakura.

"Tak kot. Mana pernah dia tak datang sekolah. Tak pernah dia tak datang sekolah,"

"GUYS!!!!"

"AISHHH! JUNGKOOK!!!" Kerja Jungkook setiap hari, kejutkan member diorang yang perempuan. Dia pernah try lelaki tapi kena pukul.

"Sorry lah." Jungkook minta maaf kepada Sakura dan Chaeyoung tapi buat muka innocent.

"Y/N mana?" soal Mingyu.

"Tulah pasal. Kitorang tengah fikir kenapa dia lambat,"

"Tak hadir kot?" selamba je Jungkook jawab.

KRINGGG!!!!!!

"Jomlah pergi kelas. Mana tahu dia ada dekat kelas," ajak Chaeyoung.

"Betul jugak. Jomlah," Mereka pun menuju ke kelas masing-masing.

"Ehh? Takda jugak. Tak pernah dalam sejarah dia tak hadir sekolah," kata Chaeyoung sambil berjalan menuju ke kerusinya.

"Harini dia cipta sejarah," sambung Mingyu.

"Nanti kita cuba tanya Jimin or Jiwon. Kalau diorang takda kat sekolah jugak, maknanya diorang ada masalah family," Mingyu hanya mengangguk tanda faham.

SKIP TIME : LUNCH

CANTEEN

"Korang ada nampak Jimin dengan Jiwon tak?" soal Chaeyoung kepada Sakura dan Jungkook yang baru je nak melabuhkan punggung diorang kat kerusi.

"Aku nampak Jimin je tadi. Kenapa?" soal Jungkook semula.

"Kau ada tanya dia tak kenapa Y/N tak hadir hari ni?" soal Mingyu pula.

"Tak berani lah... hihihi," kata Jungkook sambil menggaru lehernya yang tak gatal pun. Langsung tak.

"Eh eh... takut pulak. Nanti lah aku tanya. Baik makan dulu sebelum masa lunch habis. Plus aku dengan Chaeyoung takda kelas lepas ni. Korang tu makan cepat," bebel Mingyu.

"Ye, Mingyu," Jungkook dengan Sakura pun mempercepatkan proses makan mereka.
Masa diorang tengah syok syok makan tiba-tiba...

"Mingyu, kau takda kelas lepas ni kan? Jumpa aku kat tempat biasa ok? Jangan tak datang pulak," Jimin terus blah selepas selesai menyampaikan amanatnya.
Mingyu masih keliru dengan Jimin so dia ikut je apa yang Jimin cakap sebab Jimin lebih tua daripada dia so Mingyu pun pergi ke 'tempat biasa' diorang iaitu taman. Mingyu sampai dahulu sebelum Jimin sebab sejurus selepas masa lunch habis, dia terus pergi taman. Selepas beberapa minit menunggu Jimin, dia pun datang dalam keadaan yang panic.

"Hyung? Hyung ok ke?" soal Mingyu yang terkeut jugak dengan cara Jimin datang ke taman tu.

"Hyung cuma nak pastikan yang takda sapa ikut hyung. Tu je,"

"Ye ke? Buat orang risau je," diorang berdua ketawa kecil.

"Ok, macam ni. Hyung nak jumpa kau sebab nak bagitahu kenapa Y/N tak hadir,"

"Kenapa, Hyung?" tak sabar Mingyu nak tahu.

"Dulu dia pernah kena gangguan emosi masa Eomma dengan Appa takda. Macam 'gila' lah so hari ni dia pergi buat check up. Kitorang rindu sangat Y/N yang dulu, selalu senyum, happy, dia hyperactive tau dulu. Suka ajak kitorang jalan-jalan. Sekarang ni dia terperuk dekat dalam rumah. Dulu prestasi pelajaran Y/N tak pernah sebagus ni. Sampailah Eomma dengan Appa dah takda. Dia 100% berubah. Kitorang sedih tengok dia macam tu. N one more thing, dia pergi dengan Jiwon. Please rahsiakan pasal ni n pasal Y/N bukan darah daging kitorang. Please," pinta Jimin sepeuh jiwanya.

𝐓𝐫𝐮𝐭𝐡 [ ᴍɪɴɢʏᴜ x ʏ/ɴ ] 𝑴𝒂𝒍𝒂𝒚 𝑽𝒆𝒓𝒔𝒊𝒐𝒏Where stories live. Discover now