MALL
“Y/N, kau tak beli apa-apa ke?” soal Sakura.
“Malas lah nak bazir duit. Aku teman korang je,”
“WHATT!!! Kau tak pernah macam ni. What happen to our old Y/N, Sakura?” Chaeyoung being dramatic dengan Sakura and Sakura join sekali.
“Aku biasa jelah. Cuma---“
“Cuma apa?” soal Chaeyoung.Y/N’S POV
Kenapa dia benci sangat dekat aku? Dia tahu aku suka dekat Jeonghan. Kenapa dia buat aku macam ni? Apa salah aku dekat dia sampai dia buat aku sakit hati macam ni. Kenapa Jeongyeon? Aku nampak dia senyum sebelum dia pergi kiss Jeonghan depan aku. Aku terus mengalirkan air mata aku. Dia memang benci aku. Dan yang paling menyakitkan, dekat public and Jeonghan tak tolak pun. Aku directly nangis sambil tengok situasi tu. Member yang tahu suka Jeonghan just Sakura dengan Chaeyoung. Yang lain tak tahu especially Mingyu, kawan dia.“Y/N? ke…kenapa kau nangis?” soal Sakura dengan Chaeyoung seterusnya memandang tept ke arah di aman aku tengah tengok sekarang. Air mata aku makin deras keluar dan aku tak tahan lagi dan terus keluar dari mall. Tanpa tengok depan aku terlanggar seseorang dan aku rasa dia laki sebab sakit sangat.
“Awak tak apa-apa ke?” soal lelaki tadi. Aku tengok dia dan terkejut yang orang yang langgar tadi, MINGYU.
“Y/N?!! kenapa kau nangis??! Sapa buat kau nangis? Bagitahu aku!” aku taknak bagitahu dia n sekarang ni aku taknak cakap dengan sapa-sapa pun. So aku tinggalkan Mingyu tanpa jawab soalan dia.
“Y/N!!! tunggulah!!!” Sakura dan Chaeyoung menjerit suruh aku tunggu diorang tapi aku lari sepantas yang boleh sampailah diorang hilang jejak aku dalam orang ramai.
END OF Y/N’S POV“Sakura!! Chaeyoung!!!”
“Oh? Mingyu? Apa kau buat kat sini?” soal Chaeyoung,
“Soalan yang tak munasabah. Aku rasa orang pergi mall mesti shopping kan? Takkanlah nak mandi-manda kot?” perli Mingyu.
“Betul jugak. Sorang je ke?” soal Sakura pulak.
“Yelah. Jungkook kena siapkan assignment dia so aku sorang jelah. Aku nak tanya soalan ni,”
“Apa dia?” soal Sakura dan Chaeyoung serentak.
“Aku terlanggar Y/N tadi tapi kenapa dia nangis?” soalan tersebut membuatkan mereka menelan air liur.
“OK. Sekarang kita cari tempat sesuai. Dah malam dah ni,” kata Sakura.
Diorang pun masuk semula ke dalam mall dan menuju ke arah café favourite diorang.“Cerita sekarang,” Mingyu memaksa mereka untuk memberitahu kebenaran disebalik air mata Y/N.
Sakura dan Chaeyoung pun ceritakan dari A sampai Z dari first day Y/N suka dengan Jeonghan sampailah hari ni, apa yang Y/N nampak dan juga penyebab dia nangis tadi. Mingyu terkejut sikit sebab tak percaya yang Y/N suka dengan Jeonghan.“Sebab tulah hari tu aku ajak Seventeen lunch satu meja dengan kita, dia lari,” kata Mingyu dalam nada yang sedikit kecewa kerana dia telah menaruh cintanya kepada Y/N tapi takda sapa yang tahu sebab dia ingat nak confess hari tu.
“Apa yang kita nak buat sekarang ni? Aku tak tahu dia pergi mana,” kata Sakura risau.
“Betul jugak. Cepat betul dia hilang dari radar. Macam mana kalau Oppa dengan Unnie dia call---“
RING!!!!
“Kan aku dah cakap” Diorang terus jadi panic sebab takut kena ‘tembak’ dengan Jimin.
“Yeobeoseyeo?” Chaeyoung jawab panggilan daripada Jimin.
“Mana Y/N? kenapa dia tak balik lagi?” soalan ni menyebabkan Chaeyoung tak tahu nak cakap apa.