Ik kan niet echt slapen om Joey, waarom stuurde hij een "x" vind hij me leuk? Met die gedachten krijg ik weer vlinders in me buik. Ik besluit maar om te gaan slapen. Ik droom over Joey: Hij loopt met een roos naar me toe en zegt ''Jara je hebt zulke mooie haren'' ik moet lachen. ''jij hebt mooie blauwe ogen en mooie blonde haren' zeg ik verlegen, hij moet ook lachen en opeens komt hij dicht met zijn hoofd naar die van mij en toen... Ik word wakker van me wekker, ''nee he ik had net zo'n leuke droom'' ik besluit maar om uit bed te gaan, ik doe zoals gewoonlijk weer wat make-up en doe deze keer een lijntje boven me ogen, wohh wat een mooi effect nu zie je mijn blauwe ogen er helemaal uitspringen. Ik kam me haar en laat ze over me schouders glijden, ik pak me tas en loop naar beneden. ''Wauww wat een mooi lijntje boven je ogen!'' zegt me moeder verrast, ''dankje mam'' zeg ik vrolijk, ''waar heb je dat mee gedaan?'' vraagt me moeder, ''oh uhm met mijn eyeliner'' zeg ik. ''haha oke mooi gedaan pak maar een broodje hoor'' zegt me moeder. ''mam waar is papa?'' ''oh die moest naar zijn werk'' ''oke'' zeg ik. ''We hebben 2 nieuwe jongens in de klas'' zeg ik vrolijk, me moeder kijkt me aan en zegt ''en zijn wat?'' me moeder is echt iets voor jongens. ik lach en zeg ''jaa Joey is super knap!'' zeg ik verliefd. Me moeder zegt ''nou wie weet vind hij jouw ook leuk!'' ik moet lachen en ik heb ondertussen me brood al op en zeg ''doei mam ik ga naar school tot vanmiddag!'' 'doeii lieverd veel plezier tot vanmiddag!'' ik doe me jas en sneakers aan en pak me fiets en rijd dan door naar school. Mirte zit zoals gewoonlijk op de trap te wachten op mij. ''heey Mir'' zeg ik vrolijk, ''hey Jara!'' zegt ze super vrolijk, ''haha wat heb jij nou weer meegemaakt?'' vraag ik lachend. Ze kijkt zo blij ''Max vroeg of ik een keer met hem kon afspreken!!'' mijn mond valt open ''Oh my god!! Mirte wat heb je gezegd?!'' ''wat denk jezelf?!'' zegt Mirte lachend ''je eerste date met een van de knapste hunks van de klas!''Mirte ligt in een deuk, opeens voel ik een tikje op me schouder ik draai me om en kijk recht in de mooie blauwe ogen van Joey, ''oh uh hee!'' zeg ik verlegen ik voel dat ik moet blozen, shit Jara bloos nou niet denk ik in me zelf, Joey ziet dat ik moet blozen en zegt dan 'het geeft niks hoor'' zegt hij lachend, opeens zie ik zijn schattige kuiltjes hij lacht zo schattig! ik weet geen woord uit te brengen...totdat de bel gaat. shit nee he dankjewel Jara! denk ik boos. We lopen naar het lokaal toe opeens zegt Mirte tegen mij ''Jara waarom kon je geen woord uitbrengen?!'' ''i..ik ik kon het niet hij is te knap!!'' Mirte moet keihard lachen ik lach met haar mee. We gaan naast elkaar zitten en de jongens komen weer voor ons zitten. Mirte ziet dat ik weer moet blozen, ze geeft me een stoot in me zei ''Auww! Mirte dat deed zeer!'' zei ik zacht tegen haar. Mirte moest lachen en fluisterde ''sorry! maar je moet niet zo blozen!'' ik moest nu ook lachen. ''uh dames wat is er zo grappig?'' vraagt de lerares streng, ''oh euhm niks mevrouw sorry'' zeg ik verlegen, de lerares gaat ongestoord verder met de les. Opeens kijken Max en Joey allebei achterom en zien ons stiekem lachen, ''gekkies'' fluistert Max met een knipoog. Nu zie ik Mirte blozen, ik kijk haar aan en we doen ons best om onze lach in te houden, ''Mirte en Jara wat is het antwoord op vraag B?'' ik schrik want ik lette helemaal niet op! Joey zegt heel zacht ''de romeinen'' ik kijk Mirte aan en zeg dan ''de romeinen'' de lerares kijkt me verbaasd aan en zegt ''correct'' wat een opluchting! denk ik bij mezelf. De bel gaat ik loop naar Joey toe en zeg dan ''euhm dankjewel dat je het antwoord voorzij..'' ik kijk verlegen naar de grond, ''graagedaan'' zegt hij met een glimlach op zijn gezicht. OMG ik kan bijna wel flauwvallen om zijn schattige blik!! We lopen naar de kantine toe en opeens zie ik Mirte samen met Max aan een tafel zitten. Ik loop naar ze toe en zeg ''hallo gekkerts'' Mirte schiet in de lach en Max schiet ook in de lach. Mirte moet blozen, en ze valt van haar stoel van het lachen, nu moet ik ook keihard lachen ik krimp op de grond in elkaar van het lachen. Max helpt Mirte met opstaan, ''heb je je pijn gedaan?'' vraagt hij bezorgt, ik zit nog steeds op de grond van het lachen. Mirte komt lachend overeind en zegt ''haha nee hoor mij mankeert niks! maar met Jara volgens mij wel!'' ik kijk haar lachend aan en voel opeens 2 handen in me zij, ''rustig maar ik ben het'' zegt Joey lacherig, hij helpt me mee overeind, ik bloos als een gek en zeg dan ''dankje'' ik staar verlegen naar de grond, Joey duwt met zijn vinger mijn kin omhoog, nu kijk ik recht in zijn mooie blauwe ogen. langzaam komen zijn lippen op de mijne, er gaat een vreugde van liefde door me heen. Mirte staat met Max naar ons te staren, en kijken elkaar dan lachend aan. Max fluistert wat in haar oor ''je bent het knapste meisje van de klas weet je dat?'' Mirte bloost en zegt ''oh ... d..ankj..ee'' Max lacht en zoent haar op de lippen. Ik kijk Joey met grote ogen aan en zeg ''je bent de knapste jongen die ik ken!'' en ik geef hem een knuffel, ''jij bent mijn meissie'' zegt hij met een glimlach. De bel gaat Mirte en Max lopen samen met elkaar hand in hand naar het lokaal en gaan naast elkaar zitten, Joey slaat een arm om me heen en we lopen richting het klaslokaal en we gaan ook naast elkaar zitten. de les is afgelopen, Joey ging met me afspreken en Mirte en Max namen afscheid van elkaar. Joey pakte me hand en we lopen samen naar onze fietsen. We fietsen naar mijn huis, ''we zijn er'' zeg ik. Joey kijkt naar het huis en zegt ''wauw mooi huis!'' ''hihi dankje'' ik geef hem een kus op zijn wang. Ik doe de deur open en zeg ''kom maar binnen knapperd'' Joey zegt ''dankjewel schoonheid'' hij geeft me een zoen, en loopt door. ''Mam! kijk eens wie ik heb meegenomen!'' zeg ik blij, me moeder komt aan lopen en zegt ''kijk eens aan en wie is dat als ik vragen mag?'' Joey zet een stap naar voren en geeft me moeder een hand en zegt beleefd ''hallo mevrouw ik ben Joey het vriendje van die knappe dame'' Ik moet lachen en ik geef hem een por in zijn zei, ''auw gekkert'' zegt hij lachend en hij pikt me terug. Mijn moeder kijkt me lacherig aan en zegt ''haha willen jullie misschien wat lekkers met een kopje chocomelk?'' ik knik uitbundig ja en Joey doet me na, me moeder lacht en zegt "komt er al aan" ze holt naar de keuken. ''Je hoeft echt niet zo beleefd tegen me moeder te doen hoor'' zeg ik lacherig ''ach dat hoort he'' zegt Joey met een knipoog. We gaan op de bank zitten en me moeder komt aan lopen met een schaal met koekjes en chocomelk, ''wauw mam je hoeft echt niet veel moeite te doen hoor!'' zeg ik lacherig ''me moeder kijkt me aan en zegt ''lieverd je vriendje moet zich hier thuis voelen'' ik moet lachen en kijk naar Joey hij slaat een arm om me heen en hij drukt me tegen zich aan. We hebben onze chocomelk op en het is tijd om afscheid te nemen van elkaar. ''tot morgen schoonheid'' zegt Joey met een glimlach, ''tot morgen knapperd van me'' hij geeft me een kus en loopt de deur uit, ik zwaai hem nog uit en sluit daarna de deur. ''wat een knappe vent! je hebt echt goeie smaak'' zegt me moeder enthousiast ik ben blij om haar reactie. "We eten vanavond aardappels met groente zegt me moeder, "mmm lekker" zeg ik. Toen we klaar waren met eten, ging ik naar boven en deed me haar in een knot deed me pyjama aan en viel meteen als een blok in slaap.
Wat vonden jullie van dit hoofdstuk??
comment en like xoxo
JE LEEST
Vriendjes...
RomanceJara is een gelukkig meisje ze is 15 jaar en heeft nog geen vriendje maar misschien komt ze haar ware liefde binnenkort wel tegen. Mirte is al 6 jaar haar aller beste vriendin, ze is 16 jaar. Maar Mirte heeft ook nog geen vriendje. Ze zitten allebei...