الشخصيات

975 21 0
                                    

(عيلة الهواري)
-الجد (محسن الهواري) بيلغ من العمر 60سنه يمتلك شركات استراد وتصدير اكبر شركات في مصر متزوج من حب عمره (ليلي)عنده خمسةاولاد(فارس-محمد-محمود-ممدوح-فريدة)
-الجده(ليلي) تبلغ من العمر 60سنه بتعشق جوزها جدا وكانت زميلته في الكلية بتعشق اولادها جدا واحفادها بس ليها امنيه انها تشوف اضغر حفيده ليها.
-(الابناء):فارس الهواري:كبير اولاد محسن الهواري متزوج من ابنته عمه(سعاد)عنده اولاد اربعه(سليم-حازم-صبا-هدي)
الابن الثاني:محمد الهواري :متزوج من ابنته عمه التانية(زينب)بردك عن قصه حب عنده اربع اولاد(زياد-فريده-امير-سها)
الابن الثالث :محمود ااهواري:متزوج من ابنتة صاحب ابوه (ليان)من اصل لبنانية عنده بنت وحيده اسمها(رنا)
الابن الرابع:ممدوح الهواري:كان متزوج وهو ابو بطلتنا متزوج من جومانا اخت ليان بس اتفرقوا وهنعرف السبب من خلال الاحداث عنده ثلاثة اولاد(احمد واسر توأم-وفرح)
الابنه ااوحيده بقي لعيلة الهواري :فريده محسن سليم الهواري :عندها دي 25سنه زي ما بيسموها فلته من فلتات الزمن بتحب حمزه اخو ليان وجومانا وخلاص فرحهم قرب هي معاها كليه تجاره انجلش دلوعه ابوها بس امها بتغير منها لانها بتنده علي ابوها ب(سحس)
(الاحفاد بقي)
-سليم الهواري(بطلنا) يبلغ من العمر33سنه ماسك شركات العيله الكل بيخاف منه هو شحص وسيم اووي اابنات بتج ي وراه بس هو مش بيشغل تفكيره الا حبيبته(فرح)
-حازم اخو سليم:يبلغ من العمر 27سنه طيار لما يكون في مكان لازم يسجل معجبين بيحب (فريده)بنت عمه وهما شبه مخطوبين
-صبا الهواري اخت سليم :تبلغ من العمر22سنه اخر سنه في كليه اداب لغه فرنساوي بتحب زياد ابن عمها وهو كملن بيحبها
-هدي الهواري تؤام صبا في سنه رابعه في صيدله بتحب احمد اخو فرح وهو كمان بيحبها
-زياد ااهواري: ابن عم سليم يبلغ من العمر 28سنه ماسك اداره الشركات مع سليم ابن عمه بيعشق صبا وهما دايما ناق  ونقير
-امير الهواري اخو زياد:يبلغ من العمر 26سنه دكتور جراحه قلب ماسك مستشفي العيلة مع احمد ابن عمه بيحب( رنا )
-فريده (الحفيده):تبلغ من العمر 23سنه مخلصة اداره اعمال  بتشتغل في شركه الهواري  مقضية حياتها تراقب حازم
-سها الهواري:تبلغ من العمر22مولوده في نفس شهر هدي وصبا في كلية طب متخصصة في قسم اطفال بتعشق حاجه اسمها( اسر) ودايما خناق بس دمهم زي ااعسل
-احمد واسر ممدوح ااهواري:يبلغوا من ااعمر 27سنه احمد دكتور جراجه عامه من اشطر دكاتره في مصر ماسك مستشفي العيله واسر اخوه رائد في الشرطة ببعشق شغله اووي وبيعشق حاجه اسمها (سها)
-رنا الهواري:الابنه الوحيده لمحمود الهواري تبلغ من العمر22سنه في عمر بنات عمها بتعشق (امير)وبتعشق الرسم ودخلت فنون تطبيقية
-نروح للبطله(فرح) تبلغ من العمر 21سنه عايشة مع امها في امريكا مشفتش اخوتها من وهي عندها خمس سنين ومرت بظروف صعبة اووي خلت تكره عيلة ابوها ماسكه شركات جدها هو سالم الدمنهوري اكبر شركات في العالم لتصنيع السيارات مع خالها حمزه وهما الاتنين ناقر ونقير وعندها شركه خاصه بيها في عالم الفاشون اكبر شركه فاشون في ااعالم بالرغم من صغر سنها بس قدرت تحقق نجاح باهر كل العالم لما يسمعوا اسمها يترعبوا منها لقبها (البرنسيس)لانها فعلا اميره سواء بمظهرها او بجمالها او بشغلها بس دايما لابسه القناع لان مش بتحب الصحافه تلحقها وبتحب تعيش حريتها خارج الشغل من غير ما حد يقيضها.

(العيله التانيه)عيله اادمنهوري
-سالم الدمنهوري يبلغ من العمر60سنه متزوج من ليالي اخت ليلي مرات محسن الهواري بيعشقها عنده اولاد(جومانا-ليان-حمزه)ساب اداره شركاته لحمزه وفرح يدروها وبقت نامبر وان في عالم السيارات في السوق
-حمزه:ابن الدمهوري الوحيد زميل سليم في السن نفس فريده فلته كدا بيحب فريده بجنون وخلاص الفرح بتاعهم اتحدد خلال شهرين

-الام :ليالي:اصغر من اختها بستنين بتعشق جوزها واولادها بتتمني جومانا ترجع لجوزها
-جومانا اادمنهوري:كانت متزوجه ممدوح الهواري عن قصه حب بس حصل حاجه فرقتهم وهي اخدت فرح تربيهم وهو اخد احمد واسر مشفوش بعض من16سنه ولغايه الوقتي لسه بتحبه مش قادره تكره
-ليان الدمنهوري:متزوجه من محمود عندها بنت وحيده رنا بتشوف ابوها وامها كل سنه مره لما ينزلوا مصر كل سنه مره بتحب جوزها جدا وبتتمني ان كل حاجه ترجع زي الاول مع اختها وجوز اختها طيبه جدا بتحب سعاد و زينب كانهم اخواتها ومخليه الولاد كلهم يندوها ماما ليان .

سأنتظر حبك(مهما تدور السنين انتي لي)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن