Askerlerimle birlikte Praven şehrine girdiğimizde Gümrük Memuru, yanımızda taşıdığımız her şeyi aradıktan sonra üstümüzdeki kan lekelerine bakarak ne olduğunu sordu. Karşılaştığımız haydut grubunu anlattıktan sonra sonunda şehre girişimiz onaylandı ve dinlenmek için hana doğru yola çıktım. Hana girdiğimde susuzluğumu bir şeyler içerek atmanın iyi olabileceğin düşündüm ve bir masaya oturup hancıyı yanıma çağırdım. Hancı hızlı adımlarla yanıma geldi ve "Ne arzu etmiştiniz hanımım?" diye sordu. "Geroya'dan buraya uzun bir yol geldik. Ben ve askerlerim çok yorgunuz. 100 asker ve benim için yatak ve oda ayarlayabilir misin? Benim odamda 2 kişilik yatak olsun lütfen." dedim. "İsteğiniz benim için bir emirdir hanımım. İçecek bir şeyler ister misiniz?" diye sordu. "Biraz su ve şarap iyi olabilir sanırım." dedim ve "Hayhay hanımım." diyerek tezgaha doğru yürümeye başladı. Normalde herhangi bir içkiyi tüketmek ve ben aynı kelime içinde bile kullanılamazken rahatlama ve bir an bile olsa kafamdan Tahsur'u çıkartmak için olan isteğim beni şarap denilen iblis icadını denemeye itmişti. Hancı yanımdan ayrıldığında yan masamda oturan bir adam yanıma geldi ve "Geroya'dan geldiğinizi duydum hanımım. Kalradya'ya ne için gelmiştiniz? Üstünüzdeki zırh ve belinizdeki kılıca bakılırsa buraya basit sivil meslekler için gelmediğiniz belli oluyor." dedi. "Siz kimsiniz ve bunu bana neden soruyorsunuz?" dediğimde oturmak için izin istedi ve iznini verdiğimde oturup konuşmaya başladı.
"Bundan sadece birkaç ay öncesine kadar Geroya'da yaşıyordum. Geroya hakkında da Kalradya hakkında da işe yarayacak bilgilere sahibim. Bu şehirde 1 aydır kalıyorum ve etraftaki çoğu kişiyle tanışmışlığım var. Eğer isterseniz size bir iş ayarlayabilirim diye düşünüyorum." dedi. Kaşlarımı çatarak "Beni paralı asker sanmanız hoşuma gitmedi." dedim. "Hanımım beni yanlış anlamayın lütfen. Konuşmanın devamı için isminizi rica edebilir miyim?" dedi.
"Ben Geroya Krallığından Lord Tebsir'in kızı ve Geroyalılar tarafından adı çokça bilinen Kahraman Lord Tahsur'un eşi Leydi Sheiya. Senin ismin nedir yolcu?"
"Leydi Sheiya? Hanımım, buralarda ne arıyorsunuz? Bu arada ismim Gerbold. Bir daha karşılaşacağımızı sanmıyorum ancak ismimi söylememek gibi bir kabalık yapmak istemiyorum hanımım."
"Eğer işime yarayacak bilgilerin varsa her zaman görüşebiliriz Gerbold." dedim
"Hanımım, verdiğiniz bu şerefi unutmayacağım. Benden istediğiniz bilgi nedir?"
"Bildiğin üzere bundan bir yıl önce birkaç tane kendini bilmez Geroya'da isyan çıkardı, benim ve kocam Tahsur'un ikamet ettiği kaleye gelip orayı kuşatmaya çalıştılar. Kocam Tahsur'un o kuşatmada hayatını kaybettiğini bildiğini varsayıyorum."
"Evet hanımım, keşke böyle bir şey olmasaydı."
"Doğru, ancak bu bir kere yaşandı ve geri dönüşü yok. Tahmin edebileceğin gibi bu olaydan sonra o isyancıların izini sürmeye başladım ve dostum Komutan Nuyir'in bir tüccardan onların Kalradya topraklarına kaçtığını duyduğunu öğrendim. Buralarda herkesi tanıyorsan illaki onları görmüş veya işitmiş birini de tanıyorsundur."
"Hanımım, intikam duygunuza saygı duyuyor olsam da ne yazık ki böyle bir bilgiye sahip değilim. Ancak dediğiniz gibi tanıdığım kimselerden birinin adını verebilirim. Bu şehre girdiyseniz artık siz de onu tanıyor olmalısınız. Gümrük Muhafızı Foreb, onu bu şehre gelen herkes yakından tanır. Şehre giren herkesin kaydını tutar. Kendisi çok cana yakın bir adamdır. Hatta onu tanıyanlar, aralarında ondan "Ponçik Foreb" olarak bahseder. Eğer isyancılar bu şehre geldiyse bunu ondan öğrenebilirsiniz. Ne yazık ki size daha fazla yardımcı olabilecek bir şey bilmiyorum. Ancak onunla konuşursanız lütfen onu "Ponçik Foreb" diye çağırmayın hanımım. Bu lakaptan hiç hoşlanmıyor."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Elveda Geroya
Fantasy"Eğer fırsatlarla dolu olmayan bir diyarda toprak sahibi bir asilin kızı olarak dünyaya geldiyseniz hayat size beklenmedik şeyler yaşatabiliyor. "Mutluluk sadece zenginlerin yaşadığı bir yalan." diyen herkesin söylediği bu yalan omuzlarımdaki yükü h...