16. Het mobiele plannetje

1.2K 64 3
                                    

Jeeeeeej, ik zit boven de 300 reads thnx thnx thnx, ik ga weer een keer vanuit Luna schrijven, lang niet gedaan👍

(Luna)
Ik kom de schooldeur uit, en daar zie ik iets waarvan ik dus echt totaal niets snap. Stacy en Benthe lopen arm in arm over het schoolplein. Sinds wanneer zijn die 2 vriendinnen, ik zie dag Jesy ook niet blij is met hun vriendschap, ze staat boos te kijken. Onopvallend kijkt Jesy de andere kant op, naar mij, er verschijnt een grijns op haar gezicht. "Wat sta jij te kijken." Vraagt Emma. "Daar klopt iets niet, ze gaat van haat naar zo'n gemeen lachje, ze is iets van plan." Zeg ik. "Wie wacht, wat doet Benthe met Stacy, zijn die 2 vriendinnen?" "Blijkbaar, Jesy staat heel raar te grijnzen." "Oh, die is iets van plan." "Dat zei ik ookal." Zeg ik. "OMG, Benthe heeft jullie bedrogen." Zegt Jesy die bij ons is komen staan. "Jij voert iets in je schild, ik weet het zeker." Zeg ik. "Denk je dat ik blij ben dat Benthe míjn Stacy heeft afgepakt." Zegt ze. "Jij bent zó egoïstisch." Zeg ik en samen met Emma loop ik weg. "OMG, Benthe heeft jullie bedrogen." Doet Emma Jesy na met een kinderachtige stem. "Echt hé." Zeg ik. We zijn inmiddels dichtbij mijn huis. "Hey Luna, ik ga hier afslaan tot morgen Bye." Zegt Emma. "Bye." Ik ga naar binnen. "Hoi Roos." "Hey Luun." Zegt Roos. "Er is iemand voor je." Zegt ze. De deur gaat open en daar staat... Anne-Linde. "Anne-Linde, wat doe jij hier." Vraag ik. "Ik moet je spreken, en noem me maar Anne." "Okay, kom verder." Zeg ik, we lopen naar mijn kamer. "Wat moest je me vertellen." Zeg ik. "Ik ehm, heb wat gehoord van een gesprek tussen Jesy en Stacy." Zegt ze. "Dit gaat over Benthe of niet." "Ja, ze zeiden dat Stacy nep vriendin van Benthe moest worden en dat ze dan haar hart gaan breken." "Ik wist het, we moeten Benthe waarschuwen." "Ga jij maar, ik zie je nog wel eens.... Luna." "Ja gezellig ehm... doei." "Doei." En weg is ze, ik ga naar Benthe.

"Kom op Luna, denk je nou echt dat ik daarin ga trappen, een nep vriendin, hoe slecht. Stacy is de enige die aardig tegen me doet doei." Zegt Benthe en ze gooit de deur voor mijn neus dicht. "Nou lekker dan." Mompel ik in mezelf. Ik ben nog een keer aan. "Wat nú weer?" Zegt Benthe. "Ik heb het van Anne-Linde, die heeft niets tegen jou." "Dit is gewoon een slecht smoesje om weer vriendinnen met mij te worden, maar nu heb je het helemaal verpest bij mij Bye." Benthe gooit de deur opnieuw dicht. Binnen hoor ik haar praten met Stacy, aan de telefoon. "Luna kwam.... Ze zei dat onze vriendschap een plan is van Jesy... Ja inderdaad.... Ok dag Stace." Ze hangt op, Ik ga, ik word nooit meer vriendinnen met Benthe.

"Hey Luun, waar was je, ik was hier maar Roos zei dat je bij Benthe was. Toen ben ik daarheen gefietst en zij zei dat je weer terug was dus eigenlijk wist ik al waar je was." "Hey Em, ik was inderdaad bij Benthe, ze wilde me niet geloven." "Oh, het gaat niet zo lekker tussen jullie hé." "Nee, en zij heeft ook Stacy en jij." "Sorry, ik moet gaan, ciao." "Ciao."

"Hallo iedereen, even luisteren, ik heb een mededeling." Zegt onze directeur. "Wil Benthe even naar voren komen?" Zegt hij, Benthe komt naar voren, Jesy en Stacy knikken onopvallend naar elkaar, maar ik zie het. "Maak deze cheque maar open." Zegt de directeur en hij gaaft haar een grote, gouden cheque. Benthe maakt hem open, maar ik kan niet zien wat erop staat. "OMG OMG OMG." Gilt ze. "Ik ben de winnaar van de hiphop wedstrijd." Gilt ze en ze draait de cheque naar onze kant. Ik glimlach, maar die glimlach verdwijnt snel als Stacy komt aangelopen. "OMG, dit is zo vet, jij gaat het maken meid." Gilt ze. "Ik ben zo blij, maar ik moet erover nadenken." Zegt Benthe. "Ik snap het, als ik je ergens mee kan helpen roep je maar." Zegt Stacy. Ik bedenk snel een plan om Stacy af te luisteren, onopvallend leg ik mijn mobiel op de grond, voor Stacy's neus. Ik 'probeer' hem te pakken maar Stacy is me voor. "Deze is nu van mij." Zegt ze en ze steekt mijn mobiel in haar tas. Ze loopt weg, gelukkig heeft Benthe dat niet gezien. Jesy loopt meteen de andere deur uit,ik weet dat ze elkaar zo gaan ontmoeten achter de school. Wat Stacy niet weet is dat ik mijn mobiel op FaceTime heb gezet en ik nu met Emma's mobiel zit te kijken. "Het gaat perfect, het enige waar jij nog voor hoeft te zorgen is dat ze ja zegt." Zegt Jesy. "En er is nog iets, Luna begint ons door te krijgen." Zegt Stacy. "Oh maar voor haar hoeven we niet bang te zijn." "Ok." Ik hoor dat ze mijn mobiel uit de tas pakt, snel leg ik hem op het scherm op de tafel neer, zodat het lijkt of hij uit is. "Ik ga haar mobiel terug geven, voordat Benthe erachter komt." Zegt Stacy en ze loopt naar binnen. Ze komt binnen en geeft de mobiel aan mij. "Dank je, en ik heb alles gehoord." Zeg ik. "Stond dat ding op FaceTime, maar dat maakt me niets uit, want dan heb je alsnog geen bewijs." Zegt Stacy en ze loopt weg. "Wat een stom kind niet normaal." Zegt Emma. "Ik had hem op camera moeten zetten." Zeg ik. "Nee want dan had ze het filmpje verwijderd." "O ja." "Je hebt het goed gedaan, nu weet je tenminste dat je gelijk had, nu kun je bewijs gaan zoeken." Zegt Emma. "Ik moet gaan, mijn vader zou vandaag vroeg thuis zijn en morgen is het Hey You fandag dus ik mag helpen met de voorbereidingen." Zeg ik. "Oké bye." "Bye." Ik ga, gelukkig hebben we de laatste 2 uur uitval, anders was ik nu nog steeds op school en kon ik mijn vader niet helpen.

"Hey Roos, ben thuis." Roep ik. "Hoi Luna, ik heb slecht nieuws." Zegt Roos. "Moet papa toch nog scenés draaien." "Nee, veel erger, je vader heeeft besloten om een nieuwe bediende in te huren." "What, maar jij bent heel belangrijk voor mij, hij kan je niet zomaar op straat zetten." "Ik moet de keuze van je vader accepteren, dit is mijn laatste dag hier." "Maar Roos, dit kan niet, ik geef om je, dit mag mijn vader je niet aandoen." Ik vlieg Roos om de armen, mijn vader komt binnen. "Luna ik ben er." Zegt hij. "Wat boeit het mij dat jij er bent, je bent er nooit, Roos is er altijd, en dan zet je haar gewoon op straat alsof ze stof is, jij bent er niet als ik je nodig heb, Roos is de enige die er altijd is, en dan zet je haar op straat." "Het spijt me liefje, het spijt me." "Waarom deed je het papa, als het je zo spijt, neem haar dan weer aan." "Liefje het moest, Roos is niet goed voor je, ze voelt als een moeder voor je, waardoor je vergeet wie je echte familie is, ik heb iemand anders...." "Nee, ze is niet slecht voor me, ik wil niemand anders." "Mijn besluit staat vast." Ik geef Roos een knuffel en ren huilend naar mijn kamer.

"Ik wil je aan iemand voorstellen." Zegt mijn vader, een nette vrouw komt mijn kamer binnen. "Dit is Elizabeth, de nieuwe bediende, en jou persoonlijke." "Hallo Blace." "Hallo mevrouw." Ik mag haar nu al niet, iemand die me 'Blace' noemt mag ik niet, veel te netjes. "Ik laat jullie alleen." Zegt mijn vader en hij gaat weg.

sorry dat het wat langer duurde dan normaal, ik heb het nogal druk en ik doe ook mee aan een schrijfwedstrijd en die opdrachten moeten op tijd ingeleverd worden nogmaals sorry. BYEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Hidden talent (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu