1 .

23 7 0
                                    

Van diparkir dihadapan rumah sewa . Riak wajah mereka kelihatan terpesona melihat betapa unggulnya rumah sewa ini . Kecuali yoongi , dia mengekalkan muka seposennya .

" Betul ke ini rumah sewanye ? Uish , kaya betul hantu ni " Jin gelak terbahak selepas meloya buruk . Jimin kemam bibirnya , menahan dari ketawa .

" Betullah , kau sendiri yang nampakkan gambar rumah sewa ni dekat internet " Kata Hoseok lalu keluar dari perut Van diikuti yang lain . Bonet van dibuka luas dan mereka mula mengambil barang sendiri .

Taehyung masih lagi tercegat dihadapan rumah sewa itu . Bulu romanya berdiri tegak . Kerosakkan yang terpapar di dinding rumah sewa cukup membimbangkannya .

" Taehyung ! Kau buat ape lagi tercegat dekat depan tu ? Jom masuk ! " Punggung taehyung dicuit manja oleh jungkook mengejutkan lamunan lelaki itu . Dasar kawan tangan gatal !

Baru saja dia ingin masuk ke dalam rumah , bahu Taehyung ditahan oleh seseorang . Dan ianya Yoongi .

" Kau janji kau akan jage kite semua kan ? " Soalan yang ditujukan bagaikan tembakan padu . Taehyung mengangguk perlahan .

" dan . .  Kau percayekan aku kan ? "

" Mestilah .. hyung kenape pelik semacam ni ? " Yoongi jatuhkan tangannya ke sisi . Kedua bahunya diangkat .

" Instict " Katanya sepatah sebelum masuk ke dalam rumah sewa tersebut . Taehyung menelan air liur perit sebelum masuk kedalam rumah .

___________________________

" Rumah sebesar alam ni pun kau nak tidur dalam store ? Kau biar betul Jungkook ? " Tegur Namjoon terhadap rakannya seorang ni . Tak habis - habis dengan perangai pelik dia .

" Alah bilik aku dekat atas sekali lah , malas aku nak naik . Lagipun store ni bukan kecil mane pun . " Namjoon menggelengkan kepalanya . Jungkook masih lagi sibuk dengan alatannya . Habis serabut wayar .

" Ape-apelah . Kalau kau tak selesa , kau masuk je bilik aku . " jungkook angguk faham , langsung tidak menoleh . Matanya bakkan sudah melekat dengan monitor komputer .

Namjoon turun ke ruang tamu , hanya dia dan jungkook saja tidak berkumpul tadi . Mereka semua fokus menonton movie bertajuk In the tall grass di Flixnet .

" Malam ni ade nak buat ape-ape ke ? " Namjoon bersuara mengalihkan perhatian mereka semua ke lelaki itu .

" Entah , sesiapa ade idea ? " Kalini Seokjin pula bersuara . Mereka semua pandang antara satu sama lain .

" Ape kate ... kite berparti malam ni ? " Jimin memberi cadangan . Seokjin tepuk tangan menandakan setuju .

" Wahh .. tak sangka otak kau berguna juga Jimin . "

" Im-- " Yoongi berkerut , hanya dia seorang saja tak setuju . Jantungnya berdegup laju , hatinya juga semakin sakit memikirkan apa yang akan terjadi .

" Yoongi kau okay tak ? " Tegur Taehyung disebelahnya .

" A-aku tak setuju . " Seokjin mengeluh , penat dengan perangai over-protective yoongi ni .

" Once again . Yoongi ruin it all " Kata Hoseok dengan nada perli . Yoongi berdengus kasar .

" aku tak setuju sebab aku tak sedap hati . Semua benda yang aku jangkakan pasti terjadi . "

LIVE [HIATUS]Where stories live. Discover now