1

25 7 17
                                    

" Kamu ni duduk je dekat kelas pertama tapi soalan macam ini pun boleh salah? Standard kamu ni sama je macam budak-budak kelas last! "

Cikgu mencampakkan buku kerjaku di atas meja Mingyu.

Tak baik tau campak-campak ilmu. Nanti ilmu tak berkat.

Cikgu selalu cakap yang kami dengan budak kelas belakang sama je semua tapi kenapa cikgu yang suka bandingkan kami.

Aku menahan air mata aku daripada membasahi pipi.

Maaf lah cikgu, dalam dunia ini tiada siapa yang sempurna.

Badan aku terasa sangat lemah akibat tak dapat tidur semalam. Eyebag 10kg gitu. Terpaksa aku tepek bedak untuk pergi sekolah untuk tutup lebam-lebam di muka.

Kejadian semalam masih terngiang-ngiang di telinga. Perit sungguh dugaan di dunia ini.

Taehyung, pelajar yang duduk di sebelah Mingyu, a.k.a kawan baiknya, menghulurkan buku kepada aku.

Aku hanya mampu menundukkan kepala sahaja sambil mengambil semula buku daripada tangan Taehyung tanpa mengucapkan terima kasih. Perasaan malu tu, supp naik ke atas.

Aku kembali ke tempat duduk asalku lalu menyembamkan muka di atas meja.

"Bangun, terima kasih cikgu!" ujar ketua kelas kami seusai tamat sesi pembelajaran.

Aku dengan tidak bermayanya meneruskan hari persekolahan seperti seorang zombie. Tak bersemangat, mata kuyu-kuyu, tapi aku tak makan otak orang lah.

Kalau aku makan otak orang, namjoon first target aku. Sebab dia ada sexy brain.

Seorang pelajar berlari ke arah aku seperti naruto.

"Weh Jiyeon, kau dah siap sains ke belum? Desperate ni!"
Soora berbisik sambil menggenggam tangannya.

"Haih kau ni," sudah kenal sangat dengan perangai si soora ni. Tiru orang tapi pandai juga, hm gifted nya.

Semasa aku mahu ambil buku sains di bawah meja, mataku tertumpu pada buku yang dicampak oleh seonsaengnim tadi. Ada sebuah sticky note terlekat pada muka hadapannya. Asal aku tak perasan ek tadi?

I feel you :(

Omaigod, so scary! Feel? Rasa? Bila masa  ada orang touch aku ni! Dia fikir aku touch and go? Feel?! ARGH

"Nah," soora merampas buku sains daripada tangan aku sepantas kilat lalu menyiapkan kerja sekolahnya yang tergadai itu.

Inilah ciri-ciri murid cemerlang.








-

"Kau perasan tak budak kelas sebelah yang  selalu pakai baju ketat-ketat tu, ramai orang kata dia sexy."

"Yah, jaga sikit eh mata kau tu. Cucuk kang baru tau, biar buta terus," Suho mengetuk kepala Sehun separa kuat. Biar mamat tu sedar sikit perbuatan dia.

Suka hati dia je nak usya anak dara orang. Tapi salah perempuan tu juga lah, siapa suruh pakai macam tu. Dah mata lelaki memang macam ni.

"Alah macam kau tu bukan lelaki, kau pun tahu kan mata lelaki ni macam mana."

Suho menggangguk perlahan. Dia juga tidak boleh nafikan apa yang sehun cakap tadi.

Keadaan menjadi sunyi dan awkward. Masing-masing sibuk memikirkan masa depan.

"Korang kenal tak junior kelas AA nama Jiyeon?" Kai bertanya untuk memecahkan kesunyian.

Dah terlintas dalam kepala, tanya je lah.

"Asal? Kau syok kat dia?" tanya Sehun dengan selamba.

PAPPP



"Adoi!!! Jangan lah asyik pukul kepala aku, bodoh la aku nanti!" Sehun menjeling Suho dengan tajam.

Mahu biul otaknya nanti akibat gegaran melampau.

Nanti kalau tujuh keturunan Sehun biul, salahkan Suho sebab overdose pukul kepala sehun.

"Hm memang dah bodoh dah pun."

"Macam kau tu pandai sangat, math pun fail ada hati nak cakap orang bodoh."

"At least satu subjek je aku fail, bukan enam."

"EY KAU NI MEMANG NAK KENA-"

"Dah! dua-dua bodoh, habis cerita." Kai mengetuk meja makan yang mereka duduki untuk menghentikan pergaduhan.

Diorang ni macam anjing dengan kucing. Pantang jumpa je gaduh.

"Kenal tak si Jiyeon ni?!"

"Tak," jawab Sehun dan Suho serentak sambil menyilangkan tangan mereka ke dada. Acah merajuk lah tu.

"Asal kau nak tahu sangat siapa Jiyeon  ni?"

Jarang-jarang Kai nak tanya pasal budak perempuan sekolah ni, lagi-lagi junior. Almaklumlah, top student kan mana sempat nak usya awek-awek ni.

"Bukan sebab aku, adik aku, Taehyung, dia selalu mimpi buruk sambil sebut-sebut nama budak tu. Bangun-bangun je mesti menjerit ataupun menangis. Aku risau sebab tu aku nak tahu siapa perempuan yang kacau mimpi adik aku ni," terang Kai panjang lebar.

"Hm baik kau pergi jumpa bomoh, mana tahu adik kau kena santau," cadang Sehun.


PAPP

"YAHH STOP HITTING ME!"

"Eh tapi kan, mungkin juga ada orang santau adik kau," sokong Suho.

"Dah tu kenapa kau pukul aku?"

"Sebab selalunya cadangan kau bodoh-bodoh."

"AKU TAK BODOH LAH DEY."

"YAH KAU LETAK OTAK DEKAT LUTUT."

"AT LEAST AKU ADA OTAK, BUKAN MACAM KAU."

"ARGHHHHH"

Maka, pergaduhan mengenai kebodohan tercetus.

"Aku tak kenal siapa diorang ni," keluh Kai.

R.I.P Kai







Rapunzel +Kim TaeWhere stories live. Discover now