iii

3 0 0
                                    

I know that Ris birthday is approaching. Ofcourse, alam ko iyon dahil nga crush ko siya. Kaya I bought something for him. I even include a handwritten letter kahit na alam kong hindi ganon ka-ganda yung sulat ko.

Ipinaabot ko nalang iyon sa kaibigan ko kasi nahihiya akong ibigay yon mismo sa kaniya. Kaya hindi ko alam kung natanggap niya ba o kung natanggap niya nga ay baka hindi niya lang din pinansin.

Days after...



I'm shocked. My crush is replying to my chats. He even comments to my posts tho inaasar niya lang ako. You also talk to me. Nakikisali ka din kay Ris sa pang-aasar.

"badum tss"


___


One day, your other friend, the taller one, messaged me.

"Hi" He said. Then, the conversation went on. Until it feels like he's flirting me. Muntik na akong pumatol noon. Hah. Nakakatawang isipin. Tumigil siyang kausapin ako dahil sinabi niya na nagugustuhan mo na daw ako.

Nung una, hindi ako naniwala. Yung crush ko nga hindi ako crush eh, ikaw pa kaya. But I want to confirm it. That's why I chatted you.



It became our routine. Chatting with each other during our free time because we're both students.

I got to know you well. Your likes and dislikes. We even challenged each other with dares. I followed your other social media accounts and you also did the same.

I didn't notice that I'm starting to feel comfortable talking to you. I didn't know that you feel the same way too. Not until you asked me, "Can you be my girlfriend?"

I answered, "Yes" with a smile.


"Good morning!"
"Kumain kana ba?"
"How's your day?"
"Okay ka lang ba?"
"Alam mo ba..."
"Nakakainis kasi..."
"Ah, ito lang ang mga ginawa namin..."
"Kaya mo yan, tiwala lang!"
"Tulungan kita?"
"Good night!"



"I love you"

Nadagdagan iyong routine natin. Parang dati magkausap lang tayo na magkaibigan, ngayon ay boyfriend na kita.

THE JOURNWhere stories live. Discover now