tujuh.

12 0 0
                                    

"Abang?!"

"Yes aku abang dia and bakal abang ipar Am. Aku nak pesan something untuk kau perempuan jadian. Behave atau kau tak hidup lama" aku disebelah Luke tersenyum sinis.

"Adik dengan abang sama je annoying!"aku menghantar pemergian Hafiz yang menghentakkan kaki pergi dari situ dengan mata.

"Cayalah abang Adam!" berhigh five Luke dengan Kashah. Biasalah bila dah rapat macam ni la.

"Awak!!"

"Ehh akak Nur!" Aku melambai gembira apabila gadis bertudung menghampiri kami. Nak tahu siapa? Itulah tunang Lulu. Dah nak kahwin dah pun!

"Ehhh Kashah and budak busuk Ash!!" Pipi aku dan Kashah dicubit kasar. Nampak je akak Nur ni sopan tapi no comment.

"Bye Lyly bye Kashah, I have to go. Take care Lyly" pipi aku dicium sekilas oleh Luke dan dia terus pergi dari situ bersama akak Nur.

"Amboi kiss bagai siap ada nama panggilan manja lagi. Siapa tu boyfriend ke?" Aku melihat ke arah suara garau yang menyapa. Haa tadi menghilang siapa lagi kalau bukan Am.

"Kalau boyfriend aku sekali pun asal kau nak marah. Sedangkan kau dengan Hafiz ada hubungan. Asal aku tak boleh!" Aku yang berjalan pergi ditarik tangan dari belakang.

"Memang tak boleh! Kau tu BAKAL ISTERI AKU!!" Jeritannya bergema satu dewan basketball. Aku tersenyum kecil dan berpusing melihat Am yang tengah marah.

"Kau jeles?" Soal aku sinis. Yang lain hanya melihat drama aku dan Am.

"Bu...buat apa aku nak jeles! Aku bukannya suka dekat kau pun!!"

"Oookay kalau macam tu aku pergi dulu!"

"Kau nak pergi mana?!"

"Cari my Lulu! Tata gay!"

"Kau jangan berani! Yer memang aku jeles sebab aku dah mula sukakan kau. Ehh bukan aku dah cintakan kau! Aku dengan Hafiz dah takde apa-apa puas hati kau!!"aku terdiam. Begitu juga dengan yang lain. Terkejut dengan pengakuan Am.

"Ak...Aku"

"Alu tahu kau takkan suka kan aku. Apa lagi cinta. Kau hanya ikut arahan mama kau je kan. Aku dah tahu semuanya. Aku dah tak kesah pasal perkahwinan yang diatur. Aku dah tak kesah dengan semua tu" tanpa sempat aku berkata apa-apa dia terus pergi dari situ.

7:50 pagi

Haishh berat betul harini nak kesekolah. Kali dilangkah malas menuju ke kelas. Hurm yelah semalam ada orang tu confess. Tapi aku belum balas dia dah blah.

Macam biasa jugalah perempuan jadian tu ada dalam kelas aku tapi kalini dia tengah menangis, merayu, meratap si Am. Ishh ishh ishhh dah orang taknak tu blahh aaa! Sibuk je ganggu bakal suami orang!!

"Kau blah!"kataku pendek. Well ini perempuan mahu tunjuk dark side dia. Ahak!

"Aku sebagai deskmate ex kau ni aku nak duduk di tempat aku! Now blah!!" jelingan tajam diberikan kepada Hafiz. Air mata dia yang mengalir di lap kasar dan berlalu keluar dari kelas.

"Dasar sotong!!"aku mengantungkan beg dan membuka telefon di awal pagi. Terasa diri diperhatikan, aku melihat sebelah.

"Kenapa tengok aku macam tu"

"Kau comel"

"Mengada"

"Dengan kau je!"

"Tak payah buat drama murahan depan kitorang la! Nak muntah pelangi aku!"aku memandang ke arah Kashah dan Nish yang memandang kami berdua dari kanan.

"Eleh habistu kau tu. Kashah tu dah dapat restu dari ayah kau tahu!" seloroh aku lalu tergelak kecil. Am turut menunjukkan thumbs up dan tergelak kecil.

Sekarang ni hampir setiap hari Am diganggu lagi dengan Hafiz yang tak habis-habis meratap Am. Aku macam biasa buat tak peduli. Malas layan sotong.

01/11/2022

Telefon pintar milik aku dibuka akibat deringan yang tak henti-henti memanggil.

"Hello!"

"........."

"Kau dah balik sini?"

"........."

"Kau sekolah mana?"

"........."

"Memandangkan kau tak tahu sekolah mana. Aku cadangkan kau masuk sekolah aku jela. Putra's boy highschools"

"......."

"Iyerr aku tahu sekolah lelaki. Nanti aku ceritakan dekat engkau. By the way aku ada benda nak suruh kau buat"

"........"

"Alahh tak seronok ler cerita dalam call. Kau tengah free kan jom la jumpa!"

"........"

"Okay jumpa sana"

Panggilan telefon tersebut aku tutup.

"Oi badak kau nak ikut tak?"

"Escape D'front Mall"

"Okay jap aku bersiap" laju Kashah turun dari katil aku dan bergerak ke biliknya.

Escape D'front Mall

"Nak jumpa siapa doh sampai kau booking lane bowling bagai. Asal tak makan je dekat SushiKing tu"

"Ramai orang la SushiKing. Lagipun sini okay pe! Sambil borak-borak boleh main! Chill je"

"Tapi kita nak jumpa siapa ni? Aku kenal ke perempuan tu?" Kashah yang menghirup Tealive yang dibelinya memandang aku.

"Amanda"pendek aku menjawab.

"Ehh bila Amanda balik sini? Kau nak jumpa ni mesti ada muslihat ni"

"Dua hari lepas dia sampai. Haah aku ada muslihat"

"Kau nak suruh Amanda goda sotong tu ke?"

"Pandai kau teka!!"aku duduk di kerusi dan memakai kasut dikhaskan untuk bermain bowling.

"So... Ash! Aku dah sampai ni! Apa yang kau nak aku buat?"terjah Amanda

"Woi! Jangan terjah macam tu! Luruh jantung aku!"marah aku.

"Hehe sorry sorry"

"Okayy cerita dia macam ni....." aku menceritakan plan aku dari A sampai Z. Dia mengangguk faham. Well this girl takde boyfriend so why not dia try Hafiz.

"Aku setuju! Lagipun dah lama aku tak mengorat lelaki. Asyik lelaki je mengorat aku!"riaknya. Aku dan Kashah berpandang sesama sendiri dan membuat muka pelik.

"Ada-ada je kau ni. Dah jom main"

"But pastikan kelas yang kau masuk tu 6 Donic takpun 6 Zarot. Kalau kelas kau Zarot kau sama kelas dengan kitorang berdua" Amanda menunjukkan simbol okay.

04/11/2022

AMANDA POV

Seperti yang dijanjikan aku menjejakkan kaki di sekolah Putra's Boy Highschool. Proses pendaftaran senang sebab Ash yang uruskan. Pandangan yang diberikan oleh pelajar lelaki yang lain aku abaikan.

Matlamat aku cuma satu iaitu mencari Hafiz Iskandar. Lelaki gay plus sotong!

Sedang aku menikmati perjalanan ke pejabat aku terlanggar seseorang. Mukanya dilihat, wow jodoh. Hafiz Iskandar yang terjatuh menjadi tatapan aku. Lah berlanggar sikit pun jatuh. Aku ni keras macam tiang ke dia yang terlebih lembut?

"Opss TERsengaja"aku menghulurkan tangan untuk memberikan bantuan. Apabila tangan lelaki tu mendekat aku menarik kembali tangan aku.

"Maaf aku tak patut kotorkan tangan aku yang cantik lagi lembut ni untuk sentuh gay macam kau. Macam mana kau boleh jatuh langgar aku. Aku lagi lembut dari kau pun tak terjatuh" aku mengflipkan rambut dan pergi dari situ.

Aku ada dengar cerita yang Hafiz ni diva sekolah ni. Well mungkin dia akan tercabar dengan kemunculan aku sebagai diva baharu!

.......

He's Mine (OG)Where stories live. Discover now