Tma... Pod tímto jedinečným slovem si každý člověk představí to stejné, ale zároveň každý úplně něco jiného. Verbální význam tohoto slova je neměnný. Prozměnu smyslový, či emoční význam těchto tří písmen je pro každé jiný.
V někom může toto spojení písmen vyvolávat strach, sklíčenost, úzkost, depresi,... V někom jiném zase klid, odpočinek, bezpečí,... Každý to máme nějak.... Pak jsou tu i lidé co nad tím takto nepřemýšlí a slovo používají jen ve verbálním významu. Emoční požitek je pro ně nulový. A myslím si že těchto lidí je většina.Já mám tmu spojenou s tikaním hodin v mém pokoji. S oranžovým svitem pouličních lamp, který v určitou noční hodinu vystřídá bílý svit měsíce a hvězd. Tmu mám spojenou s tichým větrem za okny a příjemným klepáním kapek deště. Samozřejmě že to tak není vždy, ale v mých představách je tma taková. Tmu mám spojenou s venkovním chladem a příjemným proudem tepla vycházejícího z topení. Je pro mě více místem než popisem viditelnosti. Cítím se v ní bezpečně. Ve dne je jeden stále všem na očích... I když se snaží sebevíc, tak se někdy potká s lidmi, i když po tom netouží. Tma je místo na přemýšlení. Místo kde si mohu s klidem sednout a nechat své myšlenky beze strachu plout všude kolem mě. Je platném pro představivost a iluze mojí mysli. Skýtá dost prostoru pro mě a mé představy, ale není tak prostorná, aby ji někdo narušil a tento prostor zničil. Je hřištěm pro sny i noční můry. Nabízí příjemné objetí každému, kdo ji přijme a uvítá její pohodlí. Čas ve tmě plyne úplně jinak. Jedinec v ní má příležitost všechny své tužby a přání vidět tak živě, jak jen jeho mysl dokáže. Tma je pro mě místem moci a klidu. Necítím z ní strach jako jiní. Nepřijde mi děsivá. Děsiví jsou pouze lidé, kteří zneužívají pohostinství tmy ke zlým účelům... Přeci jen... Je rozdíl mezi tmou venku a temnotou v srdci... Na to by nikdo neměl zapomínat...
A co vy? Jak vy cítíte tmu? Co pro vás znamená?