PART 6

1.9K 167 63
                                    

Jaemin pov

Aku memeluk figura yang sedang tidur nyenyak disebelahku. Aku memangang tangannya yang berbalut dengan kain pembalut Luka. Aku tahu, mesti Dia trauma dengan kejadian di sekolah pagi tadi and of course Dia masih trauma dengan apa yang dohyun ingin lakukan ke atas dirinya.

"Gwaenchanah Hayoung, aku akan lindungi kau sampai bila-bila. Aku janji". Aku mengusap lambut pipi dengan rambutnya. Aku cium sekilas dahinya lalu Lena dibuai mimpi sambil memeluk ya.

End Jaemin pov

_______

Hayoung terjaga kerana bunyi jam Telefon miliknya. Dia ingin bangun tetapi dihalang oleh pelukan Jaemin. Dia melihat kearah wajah Jaemin yang putih bak salju dan me punya I bibir yang pink seperti buah ceri.

Dia mengusap lembut pipi kepunyaan Jaemin. Tiba-tiba Jaemin bergerak membetulkan dirinya, cepat-cepat Hayoung menjaukan tangannya dari pipi Jaemin. "Ouh Hayoung dah bangun?" Tegur Jaemin yang baru bangun sambil mengukir senyuman yang Manis pada Hayoung. Hayoung hanya membalas senyuman Manis Jaemin dengan senyumannya yang acuh tak acuh.

Skipppp

Hayoung pov

Aku siap memakai pakaian seragam sekolah. Walau pun minggu ini, minggu sukan. Aku tak Akan sertainya. Aku tak mahu mengambil risiko lagi. Uuuu seran aku duduk hopital lama-lama

Tok~~tok~~tok~~

Pintu bilik diketuk dari luar bilik. "Hayoung kau dah siap ker belum?" Tanya Jaemin dari luar bilik. "nae dah siap". Jawabku sambil me buka pintu bilik yang aku diami. Selepas aku membuka pintu itu, aku terus melihat pada Jaemin yang memakai baju sukan bewarna pink di kenakan dengan seluar pendek atas lutut yang bewarna putih. Huhuhu handsome nya.

"Hayoung kenapa kau pakai baju sekolah?" Tanya nya pada Ku sambil melihat aku dari atas hingga bawah. "ouh ermmm saya tak Nak main sukan". Jawabku sambil berjalan meninggalkan Jaemin tetapi Dia menarik tanganku.

"takde-takde kau kena main sukan juga". Katanya pada ku sambil menolak aku masuk ke dalam bilik tadi. "tapi-". Percakapan Ku di potong olehnya. "take tapi-tapi. Kau Nak aku yang pakaian ker kau Nak pakai sendiri?". Jaemin memberi pilihan pada Ku sambil mendekati aku. "o-ok OK, saya tukar". Jawabku. "ha sila keluar". Suruh Ku sambil menolak Dia keluar dari bilik itu

End Hayoung pov

Hayoung melangkah turun ke ruang bawah. Dia menuju kemeja makan dimana berada nya Jaemin. Dia memandang sekilas kearah Jaemin lalu me nyapu Jem strawberry di atas sekeping roti lalu memakannya. Walau pun si Jaemin tu tak suka strawberry tapi Dia tetap beli untuk Hayoung.

Skipppp

" kau dah siap makan ker belum?" Tanya Jaemin sambil me at ikan  Telefon kepunyaan nya. Hayoung hanya me ganggu. "dah jom". Ajak Jaemin. MEREKA bertolak ke sekolah.

30 minit kemudian

Mereka sampai di sekolah seperti biasa. "ouh Hayoung sebelum aku lupa. Aku Nak cakap something dekat kau". Kata Jaemin lalu memandang wajah Hayoung. "Ape Dia?". Tanya Hayoung. " Hari ini aku Nak kau Ada dekat kawasan orang ramai. If kau Nak gi toilet or somewhere ajak kawan kau. Faham tak". Pesan nya pada Hayoung "OK". Jawab Hayoung ringkas.

"good girl". Jaemin mengusap kepala Hayoung. Hayoung keluar dari kereta dengan wajahnya yang merah merona. Hihihi blushinggg lah tu

_________

"Hayoung semalam kau pergi mana? Selepas sukan kitorang tak nampak pun kau?" Tanya Yoshin yang berjalan di sebelah kanan Hayoung. "Ouh semalam aku sakit perut. So aku balik awal". Tipu Hayoung. "Kau ni kan buat kitorang risau. Dah lah balik tak Roger. Nasib sakit perut jer. Aku ingat kau dah mati kena langgar dengan Lori loji dah semalam". Kata mingyu sambil menyindir kawan baik nya.

"Yah Mingyu". Yoshin menampar belakang Mingyu lalu Dia mengerang kesakitan. Hayoung hanya tergelam dari tadi melihat kerenah kawan-kawan nya terus berhenti. Langkahnya juga turut berhenti.

Wajah Hayoung nampak pucat. " Yah Hayoung kau OK tak ini?". Tanya Yoshin kerana Dia risau tentang Hayoung tetiba jerr rupanya berubah pucat macam nampak hantu. " Kay demam ker?". Tanya Mingyu sambil menyentuh dahi milik Hayoung kut kut demam. "Tak panas pulak". Kata Mingyu lalu menjaukan tangannya dari dahi Hayoung.

Hayoung pov

Aku hanya tergelak saja melihat kerenah dua orang kawan yang aku Sayangi ini. Tetapi gelak tawa Dan langkah Ku terhenti. Rupaku berubah pucat Dan aku takut.

Aku melihat kearah Dohyun yang berdiri tidak jauh dari kami sambil melihat kearah aku dengan senyuman sinisnya yang menakutakan. Jantung aku berdegup kencang. Aku trauma dengan Benda samalam. Aku tak Nak ia berlaku lagi.

"korang aku Nak gi somewhere jap". Kata Ku pada rakan-rakan Ku lalu pergi meninggalkan Mereka disitu. Yang aku fikir sekarang ini hanyalah Jaemin. Aku takut. Yes aku takut sangar "Jaemin mana awak". Aku mencari kelibat Jaemin tetapi tak jumpa.

Aku rasa seperti Ada orang mengekori aku. And aku pasti itu mesti Dohyun. Aku berlari lalu menyorok di belakang dinding. Yes memang betul tekanan aku. Dohyun memang mengekori aku. Tiba-tiba aku berasa seperti Ada orang memegang bahu Ku. "please jangan apa-apa Kan aku. Tolong lepaskan aku". Aku menyusun sepuluh Jari di hadapan nya sambil mataku tertutup rapat. Aku merayu agar dua tidak mengapa-apakan aku.

"Hayoung". Tegur orang yang berada dihadapan aku. Aku kenal suara yang sedikit serak tu. Aku membuka Mata lalu melihat Jaemin and gengnya. Aku terus memeluk Jaemin. Jaemin agak terkejut dengan tindakkan aku. "Jaemin". Panggi Ku. Mata Ku mula berair.

End Hayoung pov

"Bro kitorang cay dulu lahh". Minta Haechan pada Jaemin. Jaemin hanya mengangguk. Lalu ahli dreams mengatur langkah meninggalkan Jaemin.

"Hayoung kau OK tak ni?"

_tbc_

Sorry lah Saya jarang update. Apa apapun terima kasih yang sentiasa support cerita nih. Yang vote and yang komen. Saya hargai sangat. Muah sayang korang.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 07, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

KILL OR KISS || NA JAEMINWhere stories live. Discover now