Kapitel 2

81 1 0
                                    


Utan någon syn på Mr Adams män och Ernesto hann jag till en turistbuss som pågick märkligt på kvällen. Jag brydde mig inte så jätte mycket om det. Mitt hjärta bultade så hårt som jag är rätt van med.
Jag satte mig på en sitt plats med fötterna på sittplatsen också med armarna hållandes om benen. Jag hade tagit av skorna för allt springande. Mina fötter bultade över hur osköna skorna var som jag hade tvingat mina fötter att gå i sånna osköna slut mot deras vilja. Det gör jag ofta. Ibland brukar min hud längst ner på fötterna bli röda.
Det började genast komma små droppar vatten från himlen som ledde till regn. Inte perfekta tillfället. Jag kände lukten av fukten ute av att de regnade, som jag gillade men det var rätt deprimerande. Jag funderade ut vad jag skulle göra nu. Jag kunde inte lita på Ernesto för han var på Mr Adams sida.

Jag bestämde mig för att träffa Ernesto när han var ensam vid ett tillfälle för att prata. Jag gör det bara för att jag kan och visa för honom och de andra att de inte kan leka runt med mig. Det är så det fungerar mellan mig och Mr Adams, han jagar, leker med mig, kommer närmre mig men sen kommer långt ifrån mig igen och jag leker med honom och flyr från honom med försök att alltid ha reservplan. Det låter komplicerat och rätt så löjligt, men det är inget jag kan göra åt det.
Det här kanske riskerar allt men Ernesto är inte vem som helst. Jag kanske kan få honom att förstå och ändra sig. Jag var inte heller vem som helst för honom.

3 dagar senare mitt på dagen då det var ljust, solig och varmt gick jag till en park där Ernesto skulle befinna sig enligt Callisto som jag hade betalt att han skulle ta reda på det. Han satt på en bänk ensam, nästan så jag tyckte synd om honom. Han kollade ut i folkmassan i en park. Jag samlade mot till mig och gick långsamt till honom. Han såg mig inte eftersom hans rygg var mot mig.
När jag kommer fram ställer jag mig snett bakom honom med armarna i kors och ena benet utåt och de andra benet som stöd för kroppen. Han märkte inte att jag stod där.
" Hej baby" Sa jag till honom för att han skulle märkta mig. Det var då han märkte mig. Han stelnade till och kollade bak där jag stod med ett leende.
Jag satte mig bredvid honom men ändå ett avstånd emellan oss.
" Sitter du här helt ensam?" Sa jag till honom.
" Inte längre" Sa han kort och kollade djupt på mig men hans chans var borta att försöka få komma nära mitt hjärta. Jag log mot honom.
" Om jag ska vara ärlig, så sårade du mig och jag är sjukt besviken på dig. Att den personen som jag känt sjukt länge sviker mig" Sa jag och tittade ut mot folken med kisande ögon för att undvika hans ögon som är förtrollande. Jag slickade mig om läpparna som började bli torra. Jag tog fram lite av mitt hår och kollade på honom igen.
" Men här vi nu, du är på Mr Adams sida och vi är tekniskt fiender nu. Du valde the bad side. De trodde jag aldrig av allt annat skulle hända" Sa jag med en dramatiskt ton. Jag försökte få honom att reagera men hans kalla mask han hade dragit för ansiktet för mig. Jag var rätt besviken över att jag inte fick som jag ville.
" Jag ville inte det" Sa han tillslut.
" Wow Ernesto kan prata" Sa jag sarkastisk och dramatiskt med ett leende som förvandlades snabbt till allvarlig min.
Jag vände mig om till honom med min kropp och tittade på honom. " Så varför?"
" Han lovade mig något" Sa han till svar.
" Vad möjligtvis kan vara viktigare än att svika en tjej du har känt länge som du har typ något med?! Det fattar jag inte riktigt" Sa jag till honom med argare tonfall. Hans ansikte mjuknade och jag såg på honom att han skämdes över det han gjort mot mig. Jag suckade och försökte komma på vad jag skulle göra.
Jag började slappna av igen och skrattade till som han måste tro att jag är lite psykopat som skrattar åt en sån här situation, men asså seriöst det var komiskt.
" Efter alla dessa år vet jag hur han fungerar men inte trodde jag att han skulle sjunka så lågt genom att ta dig av alla att leta efter mig" Sa jag djupt. " Han har tagit ifrån mig allt, en framtid, man, jobb för han ständigt jagar efter mig och så väljer du de".
Vi satt där tittandes på varandra och han kollade på mig utan att säga något. Visa mig något, några känslor eller något Ernesto, annars kommer du förlora mig. Jag lyfte hakan upp och höll på med tungan vid mina tänder i väntan.
" Verkar som om vi har ombyta roller nu. Förut jagade jag dig och nu är det tvärtom" Fortsatte jag mala på honom fast hans beteende.
Jag hade ett stort crush på honom som liten och desperat att få honom. Jag tog reda på vad han bodde och skrev saker till honom som jag la på hans hylla. Jag gjorde allt möjligt för att jag var så kär i honom. Jag jagade typ honom men nu jagar han mig när han står på Mr Adams sida.
" Du känner mig, jag skulle aldrig göra något sånt utan en anledning" Sa han tillslut utan att kolla på mig. Jag skrattade.
" Nu vet jag faktiskt inte säkert" Svarade jag kort. " Men fortsätt du tjäna Mr Adams så får vi se vem som förlorar på det".
Han drog bak mitt hår bakom örat romantiskt och mitt hjärta bultade snabbare med omständigheterna. Jag kollade in i hans ögon och rörde vid hans skjorta. Jag hade bästa tillfället att lägga dit en mic på hans skjorta som spelade in allt han sa som jag direkt fick veta. Jag tog tillfället och satte dit den. Jag höll på med hans skjorta sexig och han kollade flörtigt in i mina ögon, sen flinade han nöjt.
" Det var trevligt att träffa dig, som alltid" Sa jag flörtigt och pussade hans kind. Jag ställde mig upp utan att kolla på honom och gick därifrån.
När jag kom längre ifrån han hörde jag att han sa till någon i telefon om att vart jag gick någonstans, som jag fick veta via micen. Det var säkert till Mr Adams. Den jäveln! Jag blev sveken av honom igen!! Jag försökte hålla lugnet och kontrollen medans jag gick därifrån.
Jag kollade bak på Ernesto som nyss hade lagt på luren, sen kollade jag rakt fram för att ta den planen som var min plan B. Ta båt till hotellet istället för det vanliga, bara för att lura dem vart jag gick.

Bad manTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang