2

5 0 0
                                    

...

Aku masih mendengar bunyi tangisan tu. Di belakang ku aku pasti sangat. Aku ingin menoleh tapi takut, tapi kalau aku tk toleh aku tak tau siapa gerangan Tu. Tiba² teettt teettt!!! Bunyi hon mama menyedarkan aku, dengan hujan yang masih turun dgn lebat aku berlari ke arah kereta. Setibanya di kereta mama lupa nk unlock kunci, habis aku basah kuyup hm... Aku hanya senyap mengigil kesejukan. Mama membuka kata.

"Sayang mama, macam mana paper tadi okay tk?" kata mama sambil fokus dengan pemanduannya tanpa menoleh ke arah ku.

"Eerrr ooo...okkayy...okay mama okay hehe" balas ku kesejukan lantas ku matikan air cond

"Laaa anak mama kesejukan tk ckp" kata mama sambil tersengih memandang ku

Aku hanya diam tidak berkata apa² last aku dengar mama kata sampai je rumah kena mndi trus, takut demam pulak. Aku hanya hanya tersenyum kemudian terlelap. Sampai saja di rumah aku berjalan longlai seperti orng mabuk. Malas nk naik kat tingkat atas aku cepat mandi kat tandas bawah.

Sedang aku mandi tiba² sahaja bulu roma ku berdiri. Orang kata bila jadi mcm ni 'benda' tu betul² hampir dengan kita. Fikiran ku berfikir yang bukan² aku cepat² mandi lepas tu nk solat zohor jp then tidola. Usai memberi salam aku berbaring di katil empuk ku pintu ku di ketuk aku dengan malas nya bangun dan memusing tombol pintu namun tiada siapa kat luar pelik... Hmmm tiba² Aku teringat benda kat bilik Mandi tapi betul ke ada yang ikut aku balik, dia tngah tngok aku eh skrng ? Ntah laa aku pun tak tau.

Aku mendengar suara mama kat dapur memanggil nama ku makan. Aku endahkan terus aku terlelap. Aku terjaga seakan ada yang menganggu tidur ku hmm mungkin perasaan aku sahaja fikir ku. Lusa nk pergi berkhemah hehe tak sabar nyaaa!!!

MINGGU TERAKHIR PEPERIKSAAN SPM

"Weh korang, aku nk buat satu trip arh pegi satu tempat ni kita berkhemah kat sana serious wehh mmmg mcm heaven gila tempat tu hehehe" kata ku dengan semangat

"Kalau macam tu jom arhh kita berlima en? Helmy nk ikut tk?"  Tanya Iqman acuh tk acuh

Helmy hanya mengangguk sahaja. Lalu Aku tersenyum. Kelihatan semua member aku senyum dan mengiyakan sahaja... TAK SABARNYAAAA!!!

Ketika aku berjalan menuju ke rumah a

ku terhidu bau yang amat aku kenali. Bau tu favourite aku. Bau nasi lemak ke? Em jp bau nasi lemak mak cik Hana? Mak cik tu menjual nasi lagi ke... Dengan pantas aku berlari ke tempat mak cik selalu penjual Tu, namun hampa tiada pun mak cik tu kat situ... Begitu juga hari² berikutnya aku sering saja terhidu bau nasi lemak Tu. Pelik... Sangat pelik...

END FLASHBACK

Tiba hari dimana aku ngn member² aku pegi camping tak sabarnyaa hehehe. Tempat yang kami nk pergi ni terletak beberapa kilometer sahaja dari rumah aku. Perjalan hanya memakan dalam 2 jam macam tu. Terdapat satu lokasi d mana aku dengan family aku pernah berpicnic di sana. Kawasannya agak luas terdapat kawasan mendirikan khemah, anak sungai pun ada bole mandi kat sana nanti.

"Faez jom sarapan mama dah siapkan sarapan kat bawah tu meh turun" Laung mama dari dapur

"Okay mama otw" Aku lantas meletakkan barang keperluan perkhemahan Di bucu katil dan berlari anak turun ke bawah.

Aku makan agak gelojoh sebab teruja sangat nk pegi camping. Mama ngn ayah berpandagan satu sama lain lalu mengangkat bahu. Aku hanya senyum dan makan sarapan pagi tu hanya mi goreng, nasi goreng, telur dadar mayonis, sosej, hot green tea, coffee dan roti gardenia mcm² perisa. Ketika aku tengah menjamah makanan, ayah mengajukan soalan pada aku.

"Faez nk pegi mana ni nampak kelam kabut je, nk keluar ke? Pegi mana ngn siapa buat APA?" Banyak sangat soalan ayah aku nii dah overprotective 🐒🐒

"Nak pergi camping ma ayah, kat tempat kita alaaa picnic hari tu ingat tak? Tempat tu best ada anak sungai tu ingat tak?" 

Mereka berdua mengerutkan dahi usai saja aku memberitahu. Kemudian mama menyambung.

"Tapi anak mama, eerr Kita tak pernah picnic kat mana² pun sayang mama" kata mama hairan begitu juga aku.

Aku mula berasa pelik tiada picnic. Tak pernah picnic aaiik... Emm... Aku melihat jam di tangan ku alamak dah lambattt!!! Aku terus naik ke atas dan menurunkan semua barang² keperluan ke dalam kereta. Selepas memujuk ayah ngn mama aku akhirnya dibenarkan untuk membawa kereta lama ayah. Aku bertolak dengan membaca basmallah.

Akhirnya semua member² aku dh Naik kereta HAHAHAH bukan perempuan je banyak mulut lelaki pun. Ni semua sebab aku lambat ambil diaorang laa ni. Tak pa aarhh camping nk release tension bukan tambah... Heheheh... Aku masuk simpang empat kat hujung sana dan belok kanan tiba² aku terhidu bau nasi lemak mak cik Hana... Emmm dh kenapa ni :''((

Kereta yang dipandu oleh Faez melalui kawasan itu dan dilihat oleh seseorang dari jauh....

"Apa budak² ni buat kat Sana"

Orang itu bermonolog timbul rasa tidak sedap hati selepas melihat kereta itu melalui gerai usang di simpang 4 itu.

〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️

Hello

Kalau ada apa² yang kena ditambah baik... Just tinggalkan komen k? Bye. Much love 😍🌺

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 17, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

GERAI USANGWhere stories live. Discover now