تعريف..

77.3K 927 47
                                    

_نبدأ بتعريف أبطال رواية(طبيبة قلبي) بقلم سلسبيل كوبك..
_التعريف:-

_ليث:شخص قوي معروف عنه الصلابة و الشجاعة و العصبية و البرود و الاستفزاز,بيكره حد يكسر كلامه كلامه سيف علي رقبة الكل محدش يقدر يعارضه,عنده 29 سنة عيونه نفس لون القهوة شخص طوله معقول عريض في لأي مكان ليه هيبته,لون بشرته قمحاوي,وسيم جدا....

_صفاء:والدة ليث بتخاف منه معظم الوقت ست طيبة و بتحب أولادها و بتتمني أن ليث يتغير طبعه اللي ورثه عن والده..ربة منزل و بتهتم بشئون البيت...

_فهد:أخو ليث شخص قوي عصبي أحيانا بس بيعرف يفصل بين الجد و الهزار,فهد مقارنةً ب ليث يبقي بلسم,عنده 25 سنة لون بشرته بيضاء, متوسط الطول,عيونه باللون العسلي,وسيم...

_محمد:اخو ليث و فهد شاب مرح جدا و لطيف,محبوب,عنده 20 سنة طويل بالنسبة لسنه عيونه باللون العسلي زي فهد,بشرته قمحاوية,وسيم..

_تالا:أخت ليث و فهد و محمد بنت طيبة و حنينة طالعة لوالدتها صفاء بتحب أخواتها جدا...عندها 23 سنة,قصيرة,لون بشرتها بيضاء,عيونها باللون العسلي,شعرها باللون البني الغامق قصير لغاية كتفها,بنوتة جميلة...

_فريد:صديق ليث من الطفولة عارف كل اسراره و كل مصايبه و بيحب الضحك و الهزار عكس ليث و يعتبر صديق فهد و محمد كمان,عنده 29 سنة طويل, عيونه باللون الرصاصي,بشرته باللون الابيض,وسيم..
.....................................................

_حياة:بنت جميلة و محبوبة, تقدر تعتمد عليها في كل حاجة هي اللي شايلة مسئوليتها و مسئولية أخواتها,بنت طيبة و مشاكسة بتحب الحياة,عندها 25 سنة بنت تعتبر من طوال القامة شعرها باللون الاسود واصل لغاية نص ضهرها,بشرتها بيضة,عينيها باللون الاسود وارثة لون عينيها من مامتها,كيوت جدا و عسولة,جميلة جدا..

_نازلي:أخت حياة بنت فرفوشة كدة,بتحب حياة جدا و بتعتبرها مثلها الاعلي,عندها 22 سنة قصيرة نوعا ما,بشرتها بيضة مايلة للبشرة القمحاوية,عينيها باللون البني الفاتح,شعرها طويل اطول من شعر حياة نسبيا,جميلة..

_فردوس:أخت نازلي و حياة بنت ليها ماضي حزين نوعا ما,عندها 24 سنة,عيونها باللون الأخضر وارثة لون عنيها عن جدتها,بشرتها بيضة,شعرها بني فاتح طويل جدا مغطي ضهرها كله,قصيرة نفس طول نازلي,جميلة...

_نعمان:أخو حياة اصغرهم في السن بيحب حياة جدا,عنده 16 سنة,شاب فرفوش,و مرح,و بيأخد كل حاجة هزار,شاب طويل,بشرته بيضة,عيونه باللون البني,وسيم...

_فتون:صاحبة حياة الانتيم بتحب تحكي كل حاجة لحياة بتعتبرها بئر اسرارها,بنت جميلة و مرحة و طفولية احيانا,عندها 25 سنة قصيرة نوعا ما,بشرتها بيضة,لون عنيها باللون البني,شعرها قصير واصل لحد كتفها,جميلة..

_حور:طفلة صغيرة جميلة و هادية و مؤدبة لكن شقية و مجنونة زي حياة..حياة اقرب حد ليها في اخواتها,عندها 6 سنين جميلة بشرتها بيضة و عيونها عسلي,جميلة و حلوة..
................................................
_دول يعتبروا اهم الشخصيات اللي هتدور حواليهم الرواية و باقي الشخصيات هعرفهم في الرواية...

-يا رب الرواية تنال إعجابكم إن شاء الله😘💙..

طبيبة قلبي «قيد التعديل»حيث تعيش القصص. اكتشف الآن