Isaac berasa sedikit gersang tapi dia cuba untuk menafikan perasaan tersebut. Dia cuba untuk tidur untuk melupakan apa yang telah terjadi, namun masih ada sisa kemanisan terasa dibibirnya.
**Tengah hari
Sinar matahari menerusi celahan tingkap menghangatkan badan Isaac. Peluh mulai membasahi dirinya dan dia melucutkan boxernya, kerana dia yakin pintu sudah dikunci. Satu ketika, Isaac merasa satu kehangatan yang berbeza. Walaupun panas, namun dia berasa selesa. Ada seseorang memeluknya dari belakang. Isaac cuba untuk menoleh tetapi ditepis.
"Kau siapa?" tanya Isaac.
"Shuush..kau tak perlu bimbang."
Isaac masih tidak pasti siapakah empunya suara tersebut.
"Aku...aku segan..boleh tolong capaikan boxer aku?"
"Tak apa. Tak perlu segan. Aku boleh tolong cover untuk kau." sambil tangannya bergerak perlahan ke batang Isaac untuk menutupnya.
"Apa...kau buat ni.."pipi Isaac kemerahan kerana bertambah malu.
Lelaki tersebut tersenyum lalu mencium leher Isaac. Isaac tergamam dan di saat itu, lelaki tersebut segera beredar meninggalkan Isaac keseorangan. Isaac bangun dalam keadaan terkebil-kebil tidak pasti sama ada ia adalah mimpi atau kenyaataan. Isaac tidak menyedari yang pintu biliknya kini terbuka luas dengan dirinya tanpa ada seutas benang sekali pun.
Seseorang melalui bilik Isaac. Isaac terkejut dan segera mengambil bantal untuk menutup kemaluannya.
"Amirul...kau buat apa kat sini?"
"Oh..aku rasa macam dah okay. So, aku nak sambung rehat kat bilik." balas Amirul.
Isaac mengannguk tanda faham.
"Tapi tak ada orang lagi kat dorm. Semua masih kat padang. So, aku decide nak rehat ngan kau je ah." tambah Amirul sambil membaringkan dirinya di katil sebelah Isaac.
Isaac berasa lega kerana Amirul tidak perasan dirinya dalam keadaan bogel. Ketika Amirul menoleh ke dinding, Isaac segera mencapai kain tuala untuk menutup dirinya. Kemudian Isaac menuju ke bilik air untuk mandi dan menyejukkan badannya. Isaac menggantungkan kain tualanya di atas pintu dan membuka paip mandian. Isaac mengelamun memikirkan plan yang akan dilakukannya pada hujung minggu ini. Isaac mencapai shampoo Head n Shoulders dan melumurkannya di kepala. Tanpa disedari, aksi Isaac sedang dirakam oleh seseorang. Setiap sosok dan inchi tubuh badan Isaac berjaya direkodkan ke dalam telefon pintar tersebut. Perakam tersebut dengan penuh nafsu meraba dirinya dalam kepuasan kerana detik tersebut dapat diaabadikan. Setelah beberapa ketika, lelaki tersebut beredar daripada tempat tersebut. Sesudah mandi, Isaac ingin mencapai kain tualanya tetapi sudah tiada. Isaac segan untuk memanggil orang untuk membantunya. Dia buntu - tidak pasti apa yang harus dilakukannya. Akhirnya, Isaac mengambil keputusan untuk beranikan diri untuk keluar dan segera pecut lari ke biliknya. Namun malang sekali, pintu bilik mandinnya telah dikunci.
"Wehh tolong.. Siapa2 tolong bukakan pintu toilet ni, ada orang lock aku dari luar..." jerit Isaac.
Sahutannya tidak terjawab. Isaac cuba lagi untuk menjerit sekuat hatinya namun laungannya masih tidak terjawab.
Hampir sejam telah berlalu dah Isaac masih terperangkap. Isaac mulai menggigil kesejukan. Isaac hanya mampu mengeluh dan mengharapkan ada pelajar lain yang pulang ke dorm secepat mungkin. Isaac terduduk kepenatan dan tidak lama selepas itu, Isaac terlelap menunggu bantuan untuk tiba.
** Jam menunjukkan waktu 6 petang
Knock knock
"Lama lagi ke kat dalam?"
Isaac tersedar. Dia segera bangun dan cuba untuk membuka sekali lagi pintu tandasnya. Pintu tersebut berhasil dibuka dan yang berdiri di luar adalah Nabiel. Isaac segera memeluk Nabiel dalam tangisan kegembiraan.
"Weh kau tahu tak berapa lama aku tersangkut dalam toilet ni." esak Isaac.
"EH. Macam mana boleh jadi?" soal Nabiel penuh tanda tanya.
"Aku tak tahu la Biel..maybe ada orang benci dan cuba untuk kenakan aku." sambil Isaac menghela nafas lega akhirnya berjaya untuk keluar.
"Haa okay. Nah ambil towel aku ni. Tahu la kita dah biasa jadi rumate, tapi jangan la peluk aku time kau tengah bogel macam ni. Orang pikir lain pula kalau nampak." gelak Nabiel kecil sambil menyindir.
"Alamak aku tak perasan." Isaac segera mencapai kain tuala yang dihulurkan Nabiel.
"Ok la. Turn aku pula nak mandi. Nanti kita dinner sekali ya." Nabiel masuk ke dalam bilik mandi tersebut.
Isaac angguk setuju dan segera ke biliknya. Sepertinya Amirul sudah beredar dan kipas juga telah lama dimatikan. Mungkin Amirul juga ingin bersiap untuk ke dewan makan. Ketika Isaac menukar pakaiannya, dia perasan kain tuala miliknya tadi sudah ada kembali di bahagian atas lockernya. Isaac berasa hairan. Siapalah yang ada hasad dengki pada dirinya. Isaac mencapai towel tersebut namun berasa sedikit melekit. Ada sisa cairan putih ditinggalkan di atas kain tuala tersebut.
Bersambung---
YOU ARE READING
Lelaki
RomanceWatak Amirul: Tegas. Digilai ramai kerana sosok tubuh yang tegap, mempunyai kulit sawo matang dan rupanya yang jambu. Tinggi 168cm. Mempunyai kelemahan akan pengsan jika dicium kerana ketika kecil seekor lipas masuk ke dalam mulutnya. Isaac: Tinggi...