One

241 42 56
                                    

Kasut hitamnya dihentak hentak.Dipandang tajam orang yang sedari tadi memerhatikannya.

"Kau apesal hah nak ikut jalan tanah lembap tu,tengok,abis kasut aku,"bisingnya.Si lelaki tersengih.

"Siapa suruh kau tak pakai baju sukan harini,tengok aku,rileks aje,siap boleh berskating kat tanah lembap tadi,"si lelaki menepuk awning tudung si perempuan.

"Ziyyad Arfan Muhammad Khalid!"jerit si wanita.

"Why beb teruk sangat ni?Siapa yang buat kau macam ni,dah lah kasut kotor,tudung pulak macam cibai,"tegur Arlisa Natasha,kawan baik Adara Arissa atau mesra dipanggil Ara.

"Kau mulut baik baik sikit ek!Tepuk karang sia sia je bisu seminggu.Karang tak boleh nak call Firash,"marah Ara.Lisa terkekek ketawa.

"Tak sekarang ni bagitahulah aku siapa yang buat kau macam ni?"Lisa concern.Kesian pulak tengok keadaan Ara.Lisa mencuba membetulkan awning tudung Ara namun tetap penyek.

"Wey,abang Ziyyad lalu,"umum Deeja,budak kelas paling gedik dekat 3 Anggerik.Set set Deeja terdiri daripada Almas,Tati dan Qu Puteh sibuk mengintai di celah tingkap,maklumlah,5 Anggerik kalau nak masuk kelas kena lalu 3Anggerik dulu.Haha,sekali dengar nama diorang macam produk kecantikan tetapi ni bukan nama gelaran,ni nama sebenar mereka.

"Apesal beria sangat minah empat ekor tu?Bukannya artis lalu pun,"bising Rafiq,ketua kelas aka crush Ara.Shhh..

"Kan..Aku sokong,"balas Ara.Ara bukan macam gadis lain,bila suka someone je malu malu kucing,no.Ara akan chill macam biasa je.Dia lebih suka simpan dalam diam.

Deeja dan setnya merenung tajam ke arah Ara.Ara buat tak peduli,kalkulator diambil lalu ditekan tekan.Kerja semalam tertinggal satu soalan pulak!

"Aduh,Lisa!Soalan 5 a ni macam mana ek,aku tak retilah,semalam ada along aku ajar,"kata Ara bingung.Lisa mendekati.

"Laa..Kau tanya aku buat apa,aku kan lebih kurang kau je,level sama bab bab math ni,haha,apa kata kau tanya abang tu,"mulut Lisa memuncungkan ke arah Rafiq yang sedang memadam papan putih.Ara mengeluh.

"Fiq!"panggil Ara selamba.Sekarang ni Lisa yang tekup mulut tak percaya.Hisy,beraninya dia..

                                     😰😰😰

"Hai budak pendek,"adumak.Panggilan tu taknak kurang ajar lagi ke?Geram je Ara nak sumbat lelaki ni ke loji.

"Kau nak apa syaiton?"Ara memarahi Ziyyad.Ziyyad tersengih.Mesti marah lagilah tu.

"Kau seorang je?Mana si Lisa Blackpink tu?"Ziyyad menyoal.Ara malas betul nak layan bff nya ini.Kalau dekat sekolah Ara dan Ziyyad ibarat musuh,kalau kat rumah,macam laki bini,eh!Adik abang...

"Kau tu?Mana Suho Exo kau?"soalan berbalas soalan.Suho atau nama sebenar Suhaimi Naufal merupakan kawan baik kepada Ziyyad.

"Kau buat apa duduk dekat pondok ni sensorang?"Ziyyad masih nak mengacau.Ara dah mula annoying.

"Encik Ziyyad,saya merupakan seorang pengawas sekolah yang bertauliah,jadi sekarang saya boleh laporkan awak kepada guru disiplin atas kesalahan mengacau budak bawah umur,"berani Ara berkata.

"Hei,Ya Allah dia ni.Bawah umur apanya?Dah sesuai jadi mak orang dah pun.Yelah,aku pergi.Pengawas ke?Ingatkan wasabi ketot manalah tadi,dah baju kaler sama dengan wasabi,"bebel Ziyyad sambil berlalu pergi.Ara membulatkan mata.Wasabi dia panggil aku?

                                     😍😍😍

"Ara,pergi hantar kuih ni dekat rumah Ziyyad,"arah ibu Ara,Puan Firzanah.Ara hanya menurut.Kuih di dalam bekas tupperware dibuka lalu dilihat sambil kakinya sibuk menggapai selipar.

"Hai pendek!!"sergah Ziyyad.Ara yang memang kuat melatah tanpa sengaja melepaskan bekas kuih tersebut.Akibatnya,badak berendam yang baru dikukus selamat landing di muka hensem Ziyyad.

"Woi,terbakar muka aku!"jerit Ziyyad panik. Panas,weh!Dia selamba masuk ke dalam rumah Ara lalu pergi ke dapur.Puan Firzanah hanya mengerutkan dahi,pelik!

"Apesal kamu ni Ziyyad?Apa lagi si Ara ni kacau kamu?"soal Puan Firzanah.Berkerut kerut dahi Ziyyad menahan pedih.

"Dia tu ibu,pi sergah Ara,mana tak terkejut,terpelantinglah bekas tu,elok pulak landing kat muka dia.Memang padan sangatlah dengan muka,kacau orang lagi.Baguslah,senang kerja Ara,tak payah COD rumah dia,"Ara terus ke bilik.

"Aunty Fir.."rengek Ziyyad,tak puas hati.Puan Firzanah mengemam bibir sebelum mengejar langkah Ara.

"Mintak maaf balik dekat dia,"arah Puan Firzanah.Ara sudah mencebikkan mulut,bukan salah dia!

"Pergi mintak maaf atau ibu malas beli boba petang ni,"ugutnya lagi.Ara hentak hentak kaki lalu pergi ke arah Ziyyad.

"Sorry,"kata Ara terpaksa.Ziyyad senyum menampakkan lesung pipit belah kanan.

"Tak buat lagi?"usik Ziyyad.

"Tak.."

"Sayang aku tak?"

"Sayang laa..Kau kan bff aku,"debar jugak hati perempuan Ara bila ditanya begitu.

Ziyyad tersenyum,kalaulah Ara tahu..

Hai..welcome tu my second book.Kalau HMH dulu serious memanjang kan,ni kita buat santai santai je.Komedi sikit,cinta,sahabat,konflik pun ringan ringan je.Harap boleh support macam mana u olls support HMH.

Buku ni sis publish sebab agirlwithstone dan MazilahTajudin yang suggest.

Okay..Jemput baca,vote dan komen.

random tags:

afqhzdn AqilahAdlina NSFSHN snssyazwany00 Signorina_MD taeferol Angel_k20 Nrfrznhns 5ayyieda_qowiy miszhann

special tag,sebab buat nama Ziyyad Arfan,akak ni cakap suka nama Arfan.

Mecxira

Dia,Aku Punyalah!Where stories live. Discover now