"Aku nampak kau dengan abang Ziyyad semalam dekat pondok,kau buat apa dengan dia?"soal Deeja,disampingnya turut ada Tati,Qu dan Almas.Ara menjulingkan mata.
"Eii,gelilah nak panggil abang bagai,tua dua tahun je.Kenapa?Kalau aku ada buat apa apa pun dengan dia ada masalah dengan kau ke?Jealous?Jealous cakap,tak payah berkias,"hambur Ara.Deeja kemudiannya menghentakkan tangan diatas meja Ara.
"Aku nak bagi amaran!Kalau aku nampak kau berdua duaan dengan abang Ziyyad lagi,siap kau aku kerjakan!"ugut Deeja.Ara mengeluh,mak ai,bapak ah!Belum kahwin lagi dah jealous macam Ziyyad tu suami dia.
"Kau ni cliche la,apahal la selalu orang baik macam aku,tak berapa cantik ni kena amaran dengan budak acah hot bila gadis tersakiti macam aku ni rapat dengan lelaki hensem.Eh,cuba kau usaha dapatkan hati si crush kau,apa je yang aku mampu buat kalau dia tak suka aku?So,apa function kau ugut aku?Isy,semak!"yeay...Watak Ara memang bagus,sampai tercengang set set Deeja dibuatnya.
Ara keluar kelas,dia berjalan di sekitar tingkat tiga itu.Sampai di hadapan kelas 5 Anggerik,Ara cuba mengintai keberadaan Ziyyad.Kut kut Ziyyad hensem bila pakai baju sekolah ke,sebab tu Deeja beria ia sangat.
"Hah,kantoi usyar aku!"sergah Ziyyad.Ara mengurut dada apabila disergah begitu.Dilihat Ziyyad dan Suho sedang memandang dirinya.Entah datang dari mana.
"Kau ponteng kelas ek pendek?"Ziyyad menyoal.Haisy,dia memang tak boleh berhenti panggil aku pendek,ek?Nampaknya tak.tinggi la aku kalau macam ni.
"Mana ada,cikgu tak ada,lepastu tak ada cikgu lain ganti,aku jalan jalan la sekejap,semak layan crush kau,"luah Ara.Ziyyad sengih,bangga la tu ada orang minat.Ara yang menghadap ke Ziyyad terus berpaling.Membulat mata Ziyyad.Terus didekati tubuh ke belakang Ara.
"Suho,kau masuk kelas dulu,pergi masuk!"tergesa gesa Ziyyad memberi arahan.Suho yang ingatkan cikgu datang terus masuk ke kelas.Dari belakang,Ziyyad mengikuti Ara rapat,menghalang bahagian belakang Ara.
"Isy,terkejut aku,kau ni kenapa?"marah Ara.Ziyyad mengarahkan Ara berhenti berjalan.
"Kau..Kau..Bocor ek?"soal Ziyyad ragu ragu.Kini mata Ara pula membulat.Ya Allah,malunya!
"Kenapa tak bagitahu awal awal?"Ara membisik.Dia mula gelisah,kalau Ziyyad perempuan,tak jadi masalah.Mana nak sorok muka ni?Dah lah bff sendiri.
"Tak apa,aku cover kau,"ujar Ziyyad tenang.Ara hanya mengikut,nak buat macam mana,itu je pilihan yang ada.
Haih,Ara,nampaknya lepas ni kau kena lebih baik dengan Ziyyad!
😘😘😘
Ara membuka novel.Diselak satu persatu halaman,setelah lima minit membaca novel,kedengaran pintu biliknya diketuk.Alongnya,Adriana atau along Ria.
"Kenapa?"soal Ara.
"Kawan kau datang,ajak lepak dekat taman katanya,pakai tudung cepat,"arah along Ria.Ara segera mencapai tudung sarung.Heh,tudung sarung je,Ziyyad je pun,buruk buruk pun tak apa.
"Hello,Ara,jom lepak,"ajak Ziyyad gembira.Dari tadi dia menunggu di ruang tamu,bermain sekejap dengan adik Ara yang paling kecik,Aiman Aidil,dua tahun.
"Nah,buat makan dekat taman nanti,buku bawak tak?Cakap nak belajar bi dengan Ziyyad?"Puan Fir menghulurkan sebekas kuih karipap.Ara menepuk dahi.Tu tujuannya nak lepak tadi.Nasib ibu dia ingatkan.
"Kau tunggu kejap,"Ara memberi bekas itu kepad Ziyyad dan berlalu masuk ke dalam biliknya untuk mengambil buku.
😁😁😁
"Seriouslah sayang oi kau selalu dapat markah 70% kebawah je?Kau nak pt3 tahun ni tau!"bebel Ziyyad apabila mendengar luahan Ara.
"Iya,aku betul betul betul benci bi,tak suka,"keluh Ara.Ziyyad senyum,haduhlah budak pendek ni.
"Habistu,takkan selamanya tak suka?Biar aku buat kau suka bi.."ujar Ziyyad.
"Macam mana?"soal Ara.Ziyyad sengih kerang busuk.
A few moments later....
"Isn't it beautiful?This flower and those butterfly,"ujar seseorang.Ara tepuk dahi,Ziyyad mai dah guna kelemahan Ara,iaitu adik Ziyyad,Ayra yang berumur lima tahun.Ayra sumpah comel!
Bila duduk dengan Ayra,dengar dia pot pet dalam bi,rasa nak berborak dengan dia dalam bahasa inggeris jugak.
"Yes?You are right,the rama rama is so beautiful,like me,"balas Ara yakin.Gelak gelak Ziyyad dengar.Sempat lagi tu puji diri sendiri.
"Kak Ara,do you love angah?"soal Ayra.Ara yang agak blur bi terkedip kedip mata.Love?Cinta?
"No..no..No..Impossible!"balas Ara.Dia memandang Ziyyad sementara Ziyyad sibuk tulis sesuatu diatas buku latihannya.
"We are bff,if bff,no love love okay,just friend,"terang Ara dengan mengarutnya.Ziyyad sengih.Now aku dah faham kenapa markah bi Ara rendah.Kesian betul cikgu Bi Ara.
"Tak boleh jadi ni,setiap petang,aku akan bagi kau sepulah vocab,kau translate,malam kita vc supaya kau boleh hantar jawapan,deal?"soal Ziyyad.Ara pandang Ziyyad.
"Ala..Kena ke?"rengeknya.Malasnya..Baik baca novel!
"Nak A tak Bi?"
"Nak laa.."
"Kalau macam tu,ikut je arahan aku,cukup dua ratus vocab,kita sambung grammar,lepastu essay,"terang Ziyyad.Ara menganga,dua ratus?!
Bye bye novel...
Akhirnya siap bab dua.Ya Allah,kekeringan idea sangat ni.Mesti hambar kan?Maaf.HMH tak bersentuh lagi.Sabar jap okay,bagi masa.
Dua orang bertuah..
-bagitahu serba sedikit pasal diri awak..tenkiu..
-berapa orang adik beradik?haha..saja tanya.
random tag,sepuluh orang
Mecxira taeferol Signorina_MD snssyazwany00 NSFSHN butterflyaroundme Angel_k20 mochii_66 AqilahAdlina Nrfrznhns
erhem...butterflyaroundme,tengok gambar sape tuu..jangan marah...
YOU ARE READING
Dia,Aku Punyalah!
RomanceI AM BACK!!! This beautiful cover from @mochii_66 Sinopsis pendek je.. Ziyyad Arfan,jejaka comel,berlesung pipit belah kanan dan bermata coklat.Ada sesiapa yang minat tak? Tak boleh,sebab siapa yang minat kena langkah mayat Adara Arissa. Siapa Ara?H...