Semasa hyo jin tengah siapkan kerjanya,hyo jin teringat pada jungkook sebab sudah beberapa hari jungkook menghilangkan diri selepas cintanya ditolak.
"Mana kau jungkook dah lama kau hilang",bisik dalam hati hyo jin.
Tiba-tiba teringat ayat taehyung tapi dalam hati hyo jin hanyalah gurauan sahaja.tiba-tiba telefon miliknya berdering lalu hyo jin mengambil dan terkejut apabila taehyung telefonnya.
"Maafkan aku sebab buat kau takut dengan kata-kata aku",kata taehyung dengan nada sedih.
"Takpe aku dah lama maafkan kau tapi satu aku minta",kata hyo jin.
"Apa dia",kata taehyung nada ingin tahu.
"Kau jangan bagi takut macam haritu aku tak suka orang buat aku takut",kata hyo dengan geram.
"Yelah aku tak buat kau marah dan aku tak buat kau takut aku janji.",kata taehyung malas untuk dilayan.
"Bagus sebagai hukuman kau kena belanja aku makan sebagai janji kau tak buat dah boleh",kata hyo dengan biasanya
"Yelah malam nie pukul lapan aku ambil kau okay",jawab taehyung dengan malasnya.
"Okay aku tunggu kau",jawab hyo jin dengan gembiranya.
Lalu hyo jin mematikan telefonnya dan hyo jin kembali menyiapkan kerja semula.
skip
.
.
.
.
Jungkook pov
Semasa jungkook tengah berjalan di mall,
jungkook terlanggar seseorang tapi jungkook tidak nampak wajahnya."Maafkan saya sebab tak nampak awak jalan",kata jungkook sambil kutip barang perempuan itu.
"Maaf juga sebab tak nampak awak jalan juga",kata perempuan tu sambil tolong jungkook kutip barangnya.
Dalam masa yang sama,perempuan itu menarik topeng mukanya untuk dia bercakap dengan jungkook.
"Saya rasa saya kenal awak",tegur jungkook.
"Awak kenal saya tapi saya tak kenal awak",balas perempuan itu.
"Nama awak soo yeon kawan hyo jin",kata jungkook sambil memberikan barang pada soo yeon itu.
"Macam mana awak boleh tahu nama saya dan tahu nama kawan saya",kata soo yeon pelik.
"Kita minum dulu dan saya akan cerita macam mana saya boleh kenal hyo jin",kata jungkook dengan nada mengajak.
"Okay kita minum kat cafe hujung",kata soo yeon sambil menunjuk cafe.
Sebaik saja sampai cafe,soo yeon dan jungkook pun duduk dan pesan minuman dan minuman mereka pun sampai.
"Jemput minum",kata pekerja di cafe itu.
"terima kasih",kata soo yeon.
"awak ceritalah macam mana awak boleh kenal hyo jin",kata soo yeon pada jungkook.
"Saya berkawan sejak kecil hyo jin dan taehyung kami rapat macam adik beradik tapi satu hari hyo jin terpaksa pindah ikut appa dan omma dan dalam masa yang sama taehyung berubah",kata jungkook.
"Kenapa taehyung berubah",soal soo yeon pada jungkook.
"Taehyung nak hyo jin ada di sisi dia selamanya tapi taehyung yang suka buat lawak dan tidak panas baran sekelip mata berubah menjadi kurang senyum dan panas baran pada sesiapa yang cuba kacau hyo jin",kata jungkook sambil pegang cawan coffee.
"Saya ada dua soalan nak tanya pada awak",kata soo yeon dengan menunjuk satu jari pada jungkook.
"Macam mana awak boleh jumpa balik hyo jin dan taehyung dengan awak memang kawan semasa hyo jin tak ada",kata soo yeon lagi
"Saya dan taehyung memang berkawan sampai ke hari ini dan saya jumpa hyo jin masa belajar",kata jungkook pada soo yeon.
"Awak boleh tak saya nak nombor awak",kata jungkook lagi.
"Boleh tapi awak nak buat apa dengan nombor saya",kata soo yeon dengan pelik.
"Nanti saya boleh call awak",kata jungkook dengan senyum bunny.
"Bagi telefon awak",kata soo yeon sambil menghulukan tangan pada jungkook.
Lalu jungkook memberikan telefon miliknya pada soo yeon dan soo yeon pun memasukkan nombornya ke dalam telefon milik jungkook.
"Terima kasih sebab cerita saya minta diri dulu",kata soo yeon pada jungkook.
"Ini duit untuk bayar coffee saya",kata soo yeon sambil memberi duit pada jungkook.
"Tak apa saya belanja awak",kata jungkook menolak duit soo yeon.
"Betul saya pergi dulu ya",kata soo yeon sambil mengambil barangnya untuk pergi.
"Baiklah",kata jungkook sambil melihat soo yeon yang sedang berjalan dan hilang dari pandangannya.
vote and sokong sikit ff aku yang xseberapa nie.sapa yang dah vote dan baca ff aku tq sapa yg belum lgi baca ff aku bacalah...🌻
YOU ARE READING
[OG] HIM
Short Story"Jangan sesekali cabar kesabaran atau tidak kau merana seumur hidup"-PJM . . . . . . . cover by @Holynaz