Selepas 3bulan,hyo jin sudah cekap tentang kerjanya selaku ceo syarikat tapi dalam masa yang sama jimin mengajar hyo jin untuk betul-betul hyo jin faham tentang kerjanya.Semasa hyo jin tengah siapkan kerjanya,telefon miliknya berdering dan nama yang berada di screen telefon iaitu jungkook lalu hyo jin mengangkat panggilannya.
"Hello hyo jin kau tengah buat apa",kata jungkook pada hyo jin.
"Aku tengah siapkan kerja kat pejabat",kata hyo jin pada jungkook.
"Kenapa kau call aku selalunya kau call aku mesti ada benda",kata hyo jin dengan reaksi sedikit pelik pada jungkook.
"Pandai kau aku nak cakap benda penting antara kau dengan aku",kata jungkook dengan nada sedikit.
"Kau jangan bagi aku takutlah jungkook",kata hyo jin dengan nada takut.
"Aku nak jumpa kau petang ni dekat tempat biasa dalam pukul 5 petang okay",kata jungkook dengan tenang.
"Okay nanti kita jumpa tempat biasa kalau ada apa-apa call aku",kata hyo jin.
"Okay", kata jungkook.
lalu hyo jin pun mematikan telefon miliknya.hyo jin tidak sedap hati tentang apa yang jungkook ingin katakan padanya nanti.
BoA Guesthouse pov
Sedang mereka makan makanan yang sedap di restoran,jungkook tiba-tiba sahaja berhenti makan dalam masa yang sama hyo jin perasan yang jungkook sudah tidak sentuh makanannya semula.hyo jin pelik dengan sikap jungkook.
"Jungkook kenapa kau tak makan makanan",kata hyo jin sambil pandang pada jungkook.
"Aku nak bagi tahu kau benda tapi aku tak pasti akan terima atau tak",kata jungkook dengan nada sedih pada hyo jin.
"Kau bagi tahu aku apa benda yang kau nak katakan",kata hyo jin dengan tenang pada jungkook.
"Sebenarnya aku ada perasaan dekat seseorang tapi aku yakin sangat dia tak terima aku",kata jungkook sambil tunduk
"Baguslah kau ada suka seseorang kenapa kau yakin sangat dia tak akan terima kau",kata hyo jin dengan perasaan pelik pada jungkook.
"Orang yang aku suka perempuan tu ada depan kat depan aku",kata jungkook pada hyo jin.
"Hyo jin aku suka kat kau!",kata jungkook dengab nada tegas.
hyo jin tidak memberi jawapan pada jungkook.hyo jin hanya mampu diam tidak kata apa-apa.
"Jungkook maafkan aku aku tak dapat nak balas cinta kau sebab aku dah anggap kau macam abang aku tak lebih dari tu",kata hyo jin dengan nada rasa bersalah pada jungkook sebab tak dapat membalas cinta jungkook.
(Jungkook,hyo jin dengan taehyung dah berkawan sejak kecil.diorang dah macam adik-beradik yang sangt rapat sampai tak boleh dipisahkan dalam satu masa taehyung dengan jungkook bergaduh sebab nak dapat hyo jin tanpa hyo jin tahu antara jungkook dengan taehyung.)
"Aku minta diri dulu dan aku minta maaf sebab tak dapat sayang kau jungkook".kata hyo jin sambil berdiri depan jungkook dan hyo jin pun berjalan menuju ke kereta.
"Kenapa kau susah nak terima aku dalam hati kau atau kau dah ada",kata jungkook dalam hati
skip
.
.
.
.hyo jin pov
Selepas berjumpa dengan jungkook hyo jin asyik teringat apa yang jungkook katakan pada dia dan benda tu dah melekat dalam kepala otak.
hyo jin rasa nak telefon taehyung untuk hyo jin kongsi perasaan dia kat taehyung kalau bagi tahu jimin pun bukan jimin faham pun.lalu hyo jin pun mengambil telefon yang berada disebelahnya dan hyo jin pun mendail number taehyung lalu call taehyung.
"Hello taehyung aku nak bagi tahu kau pasal jungkook",kata hyo jin.
"Kenapa dengan dengan jungkook dia sakit ke",kata taehyung dengan nada takut.
"Kau ni dia sihat je aku nak bagi tahu yang jungkook suka kat aku",kata hyo jin dengan nada semangat hendak bagi tahu taehyung.
"Lepas tu kau terima ke atau kau tolak dia",kata taehyung dengan nada sedikit takut kalau hyo terima jungkook dalam hati dia.
"Aku cuma anggap dia macam abang aku je tak lebih dari tu",kata hyo jin
"Nasib baik aku ada peluanglah kan",kata taehyung dengan lawaknya.
"Kau pun sama aku anggap kau macam abang kedua aku dan aku tak ada perasaan kat kau pun aku serius",kata hyo dengan serius.
"Betul kau tak suka aku",kata taehyung dengan suara serius.
"Betul aku tak suka kau",kata hyo jin dengan nada serius.
"Kau jangan menyesal kalau aku buat apa-apa kat kau",kata taehyung membuatkan hyo jin rasa takut padanya
Taehyung terus matikan telefon dan hyo jin rasa apa yang taehyung akan buat kat dirinya tak lama lagi.
.
.
.
.Maaflah kalau tak best ff aku.sokonglah and vote lah sikit.
YOU ARE READING
[OG] HIM
Short Story"Jangan sesekali cabar kesabaran atau tidak kau merana seumur hidup"-PJM . . . . . . . cover by @Holynaz