Ep 1 Cinta Pertama?

127 14 3
                                    

Keadaan sekarang menunjukkan waktu pagi di Kota Kinabalu. Suasana cantik dan udara segar telah melanda hati Faris. Ini merupakan keputusan yang terbaik selepas Faris membuat selepas diterima kerja sebagai seorang guru di Sabah. Tidak ramai mahu menjadi guru di sana kerana guru mahukan tempat yang dekat dengan kawasan tempat tinggal.

Faris membuat keputusan ini kerana dia telah jatuh cinta dengan seseorang  dari Sabah. Siapakah yang berjaya memikat hati Faris Mikhael?

Namanya ialah Wani. Wani ialah bekas skandal tidak berdaftar Faris Mikhael yang telah berjaya memikat hati Faris yang dikira cinta pertama di Sabah. Di tempat lain belum lagi ya. Sabaq.

Faris sebenarnya terjumpa Wani di kawasan Bangi dan waktu itu Faris mahu beli pistol manik untuk kawannya Za yang selalu suka main senjata sebab terpengaruh dengan cerita Amerika. Dia berjalan jalan dan aduh! Langgar seorang wanita.

Terjatuh wanita itu dalam lombong. Kesian. Faris dengan cepatnya mahu selamat kan Wani tetapi kemas sekali. Tapi malangnya dapatkan mereka di selamatkan?

Tiba tiba si Za datang kerana Faris tertinggal dompet. Ini perangai Faris yang selalu tidak dia perasan. Walaupun muka bak kan Harry Styles  campur Jungkook, tetapi dia selalu tertinggal dompet.

Za terjumpa Faris dan berjaya menarik keluar kedua kedua keluar dari lombong itu menggunakan tali hutan berdekatan. Tali hutan memang dah ada kat situ sebab penoreh getah letak situ secara tidak sengaja.

So itu lah kali pertama si Wani jatuh hati kepada Faris. Best tak? Episode seterusnya ialah berkaitan dengan selepas keluar lombong.

Cinta 3 SegiWhere stories live. Discover now