En dag i mitt liv

150 13 0
                                    

-Ellie är du där inne? Jag kollade in i nyckelhålet, det var Sofia. Jag öppnade och hon steg in.
-Snygg lägenhet du har fått sa hon. Jag nickade och sa -Tack. Vi gick in i köket och jag satt på tekokockarn. Jag öppnade skafferiet och tog småkakor. Vi satte oss vid köksbordet.
-Hur är det med Emmy?
-Ska jag hämta henne?
Sofia nickade. Jag gick ut ur köket och gick in på mitt rum. Men där var hon inte. Jag gick till vardagsrummet. Där låg Emmy och sov. Jag väckte henne och hon började att skälla. Men hon såg att det var jag mjuknade hennes ögon. Hon viftade på svansen och jag bärde upp henne i min famn. Jag gick till köket igen där Sofia satt och väntade. Jag satte Emmy i Sofias knä.
-Asså jag är så avensjuk på dig Ellie, du har en egen hund och en egen lägenhet.
-Jag har samlat sen jag var 5 och glöm inte att jag har en moppe, en vit sa jag lyte skrytsamt.
Sofia suckade.
-Jag har oxå börja samla jag har 23 kr.
Vi skrattade så högt att Emmy hopade av och sprang in i sitt lilla "hus". När vi skrattat klart hällde jag upp ett varit kopp te. Jag tog fram smaken vanilj cupcakes och la i kopparna. Vi pratade länge. Klockan han bli 16;39 innan Sofia gick hem. Då var jag återigen ensam. Jag satt på tv:en och ropade på Emmy. Hon hoppade upp på soffan och la sig i mitt knä. Emmy somnade på en gång. På tv:en var det "The 100" min favorit serie. När det var slut var klockan 18:45. Jag satt på spagetti vattnet och började steka köttfärsen. När allt var klart satte jag mig vid köksbordet. Jag tog bestick och ketchup och började äta. Som vanligt åt jag inte upp allt så jag slängde ut maten i papperskorgen. Jag gick en runda i lägenheten och såg till att alla dörrar var låsta och att fönstren var stängda. Sedan gick jag in i mitt rum och bäddade sängen. Emmy la sig i sin koja och gosade ner sig i sin filt. Jag gav Emmy mat och vatten sedan kröp jag ner i min säng. Jag gjorde sista biten av matteläxan och sedan kröp jag ner i min säng. Allt var mörkt. Jag tänkte på den personen. Den som räddat mitt liv den dagen. Den som jag träffar varje dag. Den natten sov jag gott.

Fortsättning följer...

Wolf by girlOù les histoires vivent. Découvrez maintenant