Christofer Wilde

118 16 1
                                    

Klockan ringde och jag steg upp. Den var strax efter Åtta på morgonen. Jag hade bråttom. Jag sprang upp och fixa mig och Emmy fick en kort, kort runda. Sedan hoppade jag på moppen och körde iväg till skolan. Det var varmt idag så shorts hade jag på mig. Sofia mötte mig vid parkeringen. Hon drog i min arm.
-Kom vi har bråttom sa hon.
Jag lydde henne och vi sprang in i skolan. Men plötsligt stannade hon. Vi stod i en stor folkmassa. Alla kollade mot skolans scen. Där stod han. Kändisen, världkändisen, Christofer. Hans ljusa hår och blåa, klarblåa ögon fick alla att sucka av avensjucka. Alla hade hoppet att han skulle lägga märke till en, men det hände inte. Alla skrek och hoppade, tills Christofer började prata. Då blev allt tyst. Vissa tog upp sina mobiler och började filma han.
-Hej, som ni kanske vet är jag Christofer. Jag kommer från staden Beverly Hills men nu bor jag i Hollywood. Jag har lottat ut denna skola i London, jag kommer att Lotta ut en tjej och en kille som ska vara tillsammans under en dag med mig och på kvällen ska vi sjunga för hela skolan. Låter det bra eller?"
Nu hördes skrik.
"är det ett ja?"
Nu hördes mer skrik. Jag och Sofia gick ifrån scenen och alla. Skrikande tjejer.
-Vill du vinna? Frågade jag Henne.
Hon ryckte på axlarna.
-Vill du då?
-Kanske jag vet inte.
Vi gick vidare in i skolan. Vi gick till kafeterian och jag köpte en liten latte. Jag drack medan jag gick till vår sal. Jag drack upp och slängde koppen sedan. När vi kom in så stig han där. I vårt klass rum. Christofer Wilde. Alla kollade på Sofia.
-Ehhmm en vinnare är i detta klassrum, sa han
-Hon heter Sofia Bond, kan du komma fram?
Jag såg hur Sofia rodnade. Hennes kinder blossade upp.
-Jag gillar inte att sjunga så därför ger jag min plats åt ,in bästa kompis, Ellie. Folk vände blickarna mot mig. Nu kände jag att mina kinder blossade upp istället.
-Okej sa Christofer, kan Ellie komma upp?
Jag ställde mig bredvid Christofer. Jag log. Ellen kom nu in och tog massa foton på mig och Christofer.
-Killen går i klassen över er och heter Filip.
Jag visste vem Filip var, han hade brunt hår. Han hade även skogs gröna ögon. Jag tror faktiskt att jag gillade han lite.
-Ni kommer att träffas med mig idag efter skolan och prata om vilken då g och vad ni vill göra med mig. Jag nickade. När Christofer gått satte jag mig på min plats och alla glodde. Den dagen kunde jag inte koncentrera mig. Utan när skolan slutat mötte jag Christofer och Filip utanför skolan.
-Vi kan går hem till mig om ni vill jag bor i en lägenhet?
Filip och Christofer tyckte att det Löt bra. Jag lät Filip åka på min moppe medan Christofer åkte i sen lyxiga bil. När vi kom hem till mig stod Emmy och gnydde. Vi satte oss och bestämde att vi skulle sjunga låten "Little things" och även "Love is all". En av dom är lugna och en är poppig. Vi bestämde även att dagen den 12 juni skulle vi göra massa roliga saker. Den 12 juni var om en vecka.

Has llegado al final de las partes publicadas.

⏰ Última actualización: Dec 31, 2014 ⏰

¡Añade esta historia a tu biblioteca para recibir notificaciones sobre nuevas partes!

Wolf by girlDonde viven las historias. Descúbrelo ahora