Jag knackade på dörren och väntade på att någon skulle öppna.

Steg hördes innifrån och dörren låstes upp.

Mamma stod där med ett brett leende. "Jag har saknat dig!" Sa hon och kramade om mig.

*

Vi hade suttit och pratat om grejer som hände innan olyckan.

Jag fick försöka hänga med så mycket som de bara gick.

"Ja, du gillade något pojkband också" Sa hon "Något band på bokstaven T"

Jag nickade.

"Du var helt besatt! Du åkte på deras konserter, stalkade dom på stan och sånt!" Sa hon och skrattade.

"Och så kommer jag ihåg när du kom hem en dag alldeles blå och kall med världens största leende, jag trodde att du var knäpp - jag menar vem har ett sånt stort leende när den är iskall? Du hade fått en kram och en puss på kinden av någon Filip som var din favorit i bandet"

Jag log, hur fan kan man bli glad av en liten puss från någon som man inte ens känner?

"Det är skitkul att träffa dig igen mamma" sa jag och kramade om henne. "Jag tar en tur runt området"

"Gör det du, kom inte hem efter kl 7 för då är maten klar, ha med dig mobilen!"

"Mamma jag är inte tre" sa jag

"Ibland kan man undra" skrattade hon

"Vafan!"

Jag valde att byta om till lite fräschare kläder och satte därför på mig ett par jeansshorts och en vit magtröja. Håret satte jag upp i en bulle på huvudet och gick för att sätta på mig skorna.

Med mina svarta Vans på och min bruna väska hängde över axeln så begav jag mig ut i den friska luften.

Jag valde att börja med att gå till vänster då jag tidigare kommit från höger.

Stället var mysigt och just nu så letade jag efter ett café eller något ställe där man kunde stoppa i sig något snabb tugg.

Efter 5 minuter så hittade jag ett litet café och styrde mina steg in i det.

Caféet var litet och låg lite avskilt från de andra butikerna här.

Jag gick fram till dessertglaset där alla bakelserna fanns och valde den som såg godast ut.

Tillslut så blev det en kanelbulle och en jordgubbsfrappe.

I det lilla fiket så fanns det 5 små bord, vissa med 4 sittplatser, ett bord med sex sittplatser och andra med två.

I ett hörn så satt det 4 killar som snackade om något som var väldigt kul tyckte dom.

"Fan asså, jag sprang in i en fett het brud idag!" Sa en med snapback.

"Fick du hennes nummer?" Sa någon med svart krulligt hår.

"Nej, hon var fett aggressiv!"

Jag kom på mig själv med att stå upp med min frappe och bulle i handen och glo på de fyra killarna, så jag valde att sätta mig vid ett bord bredvid dem.
Eller ja det var det enda lediga bordet så jag hade inte så mycket till val.

Jag satte mig vid bordet och började direkt att äta av min bulle.

Jag kollade snabbt på de fyra sidan och såg att de redan kollade på mig.

Jag höjde på ena ögonbrynet. "Vad?"

De släppte mig med blicken och fortsatte med deras konversation.

Jag skakade på huvudet och fortsatte att äta av min bulle och dricka upp min frappe.

Jag kände hur någon petade på mig och jag riktade direkt uppmärksamheten dit.

Killen med snapbacken petade upprepat på min axel.

"Men vad fan vill du?"

"Oj vad kaxig du är då" sa han och rätade upp kepsen.

Då såg jag det, det var ju han som jag sprungit in i tidigare idag.

"Jaha du är idioten jag sprang in i tidigare idag" sa jag och reste mig upp.

"Och nej, jag är inte aggressiv, blir bara det när jag är med idioter jag hatar"

-----------
5 votes för nästa kapitel

Hjälp mig att minnas {TFC}Where stories live. Discover now