1. Sissi

120 7 8
                                    

Tento obal získala Ivetka do své sbírky jako první v ten oný výlet do Vídně. Už na první pohled nádherný zelený obal zdobený zlatým zdobením a hlavně obrázkem nádherné císařovny Alžběty jí očaroval hned, jak ho uviděla v regálu s cukrovinkami. Podívala si do své černé peněženky s 15 eury a uvědomila si, že ten obal musí mít jako památku na to krásné město. Vzala si ho, zaplatila a spolu se svou sestrou, která koupila Mozartovy koule vyšly z oné prodejny. Venku našly pana ředitele s panem učitelem na dějepis a daly se s nima do řeči.
„Vy už jste nakoupily?” divil se ředitel.
„Ano. My jsme to nějak nehrotily, protože máme ještě nějaké tousty a na pití velkou vodu a tak jsme koupili jenom tyhle ty Mozartovy koule a tuhle čokoládku.” odvětila Ivetka a ukázala na obal.
„Když se nepodíváš na nápis...” promluvil na dívku pan učitel, „...víš, kdo je to?”
„Ano, Sissi, vlastním jménem Alžběta Bavorská, královna česká a uherská a císařovna rakouská.” odpověděla se znalostí Ivetka.
Chvíli jí pan učitel zkoušel z historie Habsburků, než přišla současná dějepisářka a kolega vyslovil kolegyni na žákyni chválu.
„Ještě bych chtěla dodat...” přerušila je v hovoru ona žákyně, „...že mnozí Habsburkové trpěli psychickými poruchami.”
„Například?” zaujaly její slova pana učitele.
„Rudolf II., po něm tu poruchu zdědil i jeho nemanželský syn Julius Caesar Rakouský, který byl sadistou a vrahem v Českém Krumlově. Nejvíce tak trpěla jeho milenka Markéta, přezdívaná Mušle.”
„Tak tohle mi za devět let, co jsem učil na téhle škole žádný žák neřekl.” byla nadšená učitelova reakce.
„Odkud berete informace?” zeptal se on jí.
„Historii mne fascinuje už od mala, mám hodně na koukáno, hodně načteno, strašně mě to baví.” odvětila nadšeně.
Od toho dne se v její polici vyjímá tento obal, na kterém je na zadní straně napsáno datum: 23.4.2019, místo Wien.

Od toho dne začala Ivetka sbírat obaly

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Od toho dne začala Ivetka sbírat obaly.

Povídky z čokoládových (a jiných) obalůKde žijí příběhy. Začni objevovat