Bölüm 18 Şehzade Beyazıt

1.1K 19 2
                                    

Herkesin bilgiği üzere şehzade  beyazıt, kanuni sultan süleymanın oğludur(1.Süleyman),beyazıtı hepimiz muhteşem yüzyıl dizisinden hatırlıyoruz.Şehzade beyazıt şehzade Selim (2.selim) ile araları daima kötü olmuştur hiçte anlaşamazlardı kanuni genellikle selimin yanında saf tutmuştur sebebi şuydu beyazıt öfkeliydi daima.Kanunin oğlu şehzade Mustafanın idamından sonra ve şehzade Cihangir onun üzüntüsünden öldükten sonraise 2 şehzade kalır ve taht kavgasının son kılıçları çekilmiş olur.

2.selim saruhan sancak beyliğinden alınıp konyaya sürülmüştür beyazıtta amasyaya beyazıt bunu anlmını biliyotdu sürgün zira abisi mustafa gibi öleceğini düşünmüştür amasya o zamanki döneme göre 30 gündür o yüzden sürgün olarak kabul edilir.Hürrem sultanın ölümünden sonra beyazıt zayıflamıştır.Beyazıt amasyaya yavaşça hareket etmesi ve peşinden ordu toplama sıkıntı yaratmıştır.2.selim bundan  süphe duymuştur kanuni 2 şehzadeye paşa göndererek konuyu halletmişlerdir o denim paşası sokollu mehmet paşa 2.selimden yanaydı beyazıt ordularını toplayıp konyaya yürümüştür.

beyazıtın sayısı daha fazlaydı ordu olarak ama kanuni 2.selimin yanında durup ordu göndermişti tecrübeli askerledi beyazıtın ki ise paralı askerlerdi ama beyazıtın ordusundan tam inanış vardı.Kanunin en büyük hatasıbana göre selimin yanında durması ben onun yerinde olsaydım tarafsız kalırdım bu iki şehzade arasında olan bişey sadece uyarırdım ikisini benim fikrim açıçası bu.

Savaş başladığında ise beyazıtın orduları daha istekli savaştıkları halde bile kaybetmişlerdir şehzade irana kaçar mecbur kaldğından ve tahmaspla uzun süren ilişkilerden sonra beyazıt teslim alınır ve 7 oğluyla birlikte idam edilir.Mezarı sivasa gömülüdür.

Genel bir değerlendrimeye bakacaksak selim eğlencelere düşkündü  ve sevilmezdi ama beyazıt cengaver,yiğit ve ilimle irfanla uğraşmıştır ama ne yazık ki fermanı şerifle idam edilmiştir.

       

Osmanlı DevletiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin