Mondros Mütakeresi ve Anadolunun işgal edilmesi Bölüm 33

528 9 0
                                    

ABD'nin savaşa girmesi 1.dünya savaşının gidişatını değiştirdi.ABD Fransaya çıkardığı büyük bir orduyla Almanlara karşı saldırıya geçti.Osmanlı devleti itilaf devletlerinin saldırıları karşısında birçok cephede ağır yenilgiler alarak hızla toprak kaybetmeye devam etti.Sonun ittifak devletleri barış istemek zorunda kaldılar.En ağır faturayı ödeyen Osmanlı devleti oldu.Osmanlı devletinin savaşa sokan ittihat ve terrakki yetkilileri kaçtı.Yeni hükümet itilaf devletleriyle 30 Ekim 1918 de Mondros ateşkes antlaşmasını imzalamak zorunda kaldı.Buna göre Osmanlı ordusu terhis edilecek.tüm silah ve cephanesi ile donanmaya ait bütün liman ve tersaneler itilaf devletlerine teslim edilcekti.İtilaf devletleri güvenliklerini tehlikede olması durumunda heryeri işgal edebilecekti.Kısa sürede İstanbul ve İzmir dahil olmak üzere ülkenin birçok yeri işgal edildi.Boğazlar itilaf devletlerinin denetimine geçti.Toros tünelleri.telsiz ve telgraf istasyonları ile demiryolları tümüyle itilaf devletlerinn kontrolüne girdi.Kısacası aziz vatanın bütün kaleleri zapt edilmiş,bütün tersaneler girilmiş.bütün orduları dağıtılmış ve memleketi her köşesi işgal edilmişti.İktidara sahip olanlar ise,gaflet ve delafet ve hatta hıyanet içindeydiler.

Osmanlı DevletiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin