Evet,sevgili okurlarım yeni bölümümle karşınızdayım uzun zamandır yeni bir bölüm gelmemişti şimdi analacağım bölümde şehzadelerin eğitiminden bahsedeceğim;
Osmanlı şehzadeleri eğtimine sarayda başlarlardı burda 15 yaşına kadar eğtim alırlardı.Daha sonra ise sancağa gönderirlerdi en büyük şehzade olan Saruhan sancağı (Manisa sancağı)'na gönderilirdi.Tabiki burası çok önemli bir konumdu burdakiler kesin gözle tahta çıkacağına inanılırdı,diğer sancaklar ise kefe sancağı,bursa sancağı,konya sancağı,amasya sancağına gönderilirlerdi amasya sancağı hiç bir şehzde tarafından sevilmezdi zira o zamana göre istanbul amasya arası 30 gündü tahta yetişmesi mümkün değildi saruhan sancağı ise istanbul arası 15 gündü o yüzden saruhan sancağı çok avantajlıydı tabikide her şehzade ordan padihşahta çıkmadı.Şehzadeler en az 4 dil bilirlerdi,at eğitimi,dövüş sanati,kılıç kullanma gibi eğitimlerde vardı.Bunların dışında da kimya.fizik matematik gibi dersleri görürlerdi eğer babası sefere çıkacaksa oğullarından birini saltanat naibi yapabilirdi bunun anlamı ise o gelene kadar imparatorluktan sorumluydu ayrıca eklemeyi unuttuğum bir şey daha var manisa sancağına giden şehzadeye ise veliaht'da denirdi.Bazı şehzadeler küçük savaşlara komutanlık etmişlerdir,bazıları ise babasının yanında sefere katılmıştır şehzadelerin böyle olması tahta çıktıklarında tecrübeli olmalarını sağlıyordu ve bu yüzden de başarılıydılar lakin 2.Seim döneminde ise bütün sancaklar kapıtılıp sadece manisa sancağı kalmıştı oraya ise en büyük şehzade gönderiliyordu diğerleri ise sarayda eğtim görüyordu,ondan sonraki dönemde ise 1.Ahmet döneminde bütün sancaklar kapatılıp kafes sistemi uygulanmıştır.Buda şehzadelerin piskolojisini bozmuştur ölüm tehlikesiyle yaşamışlardır ve tahta en büyük en akıllı olan kişiler çıkmıştı bunlarda yaşlı kişiler oluyordu şehzadeler tahta çıktıklarında bir çoğu deli oluyordu ve bir çoğuda ne yazık ki dünyadan habersiz olup bütün işlerini vezir-i azama bırakıyorlardı daha sonra 2.Abdülhamit döneminde ise şehzadeler bu sistemden yavaşça kurtarılmıştır şehzadeler kendilerini askerlik eğtimini seçmişitir taki 1kasım 1922 yılında kadar saltanat kaldırılana kadar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Osmanlı Devleti
Historical Fictionİnsan daima tarihini bilmelidir bu hikayeler kısa gelebilir lakin büyük bilgiler edineceksiniz artık konuya başliyalim osmanli devleti 1299 yılında Osman gazi tarafından kurulmuştur devleti 36 padihsah yönetmistir son padihsah 6.mehmet vahdettin han...