Even later lopen Fay en ik door het winkelcentrum van Amsterdam. 'Weet jij nog leuke boetiekjes?' Vraag ik aan Fay. 'Ja hier rechts.'zegt ze. Even later lopen we een chique winkeltje binnen. 'Dat is een leuk jurkje Ali!' Ze laat me een wit jurkje zien met een hoge hals een strakke taille en de achterkant helemaal kant. 'Wauw, die is mooi!' Zeg ik. 'Ja die zal je echt prachtig staan.' Ze geeft hem aan mij en duwt me het pashokje in. Ik doe het jurkje aan, loop het pashokje uit en zie kijk in de spiegel. 'Wauw Ali, hij staat je echt perfect.' Zegt ze bewonderend. Ze kijkt naar het prijskaartje. 'OMG hij is €150.' 'Dat is geen probleem, ik denk dat ik hem koop.' Zeg ik. Fay verklaart me voor gek dat ik zo'n duur jurkje koop. Ik pas nog een aantal dingen en ga uiteindelijk met nog een aantal andere kledingstukken naar de kassa. Fay koopt ook een paar leuke kledingstukken die geweldig staan bij haar donkere haar. Daarna gaan we nog naar een schoenenwinkel en koop ik een paar nieuwe pumps en sleehakken. Ik loop altijd op hakken, anders voel ik me niet mezelf. Het liefst zo hoog mogelijk. 'Ga je zo anders even met mij mee naar huis?' Vraag ik aan Fay. 'Ja is goed.' Zegt ze.
'Zullen we eerst even wat gaan eten anders?' Vraagt Fay als we langs een klein restaurantje fietsen. 'Ja goed idee, ik verrek van de honger!' Eenmaal binnen bestellen we wat, eten en gaan weer verder met je tocht naar mijn huis. Als we de villa wijk in fietsen reageert Fay geschokt. 'Woon jij in deze buurt?' 'Ja.' Antwoord ik verbaast. 'Waarom vraag je dat?' 'O, gewoon.' Zegt Fay. Ik pak de kleine afstandsbediening uit mijn tas, druk op het knopje en de hekken openen zich automatisch. Ik zet mijn fiets in het fietsenhok en loop richting de deur. Voel aan de deurklink, hij is open. Ik schreeuw naar boven dat ik thuis ben en mn moeder roept vanuit haar kantoor terug dat ze er aan komt. Mijn moeder werkt in de fashion industrie voor grote merken in Engeland en kan dit nu via haar computer thuis doen. Ze heeft haar eigen kantoortje gekregen, net als mijn vader. Die is een advocaat en kreeg erg veel klussen in Nederland en daarom zijn we begin deze zomer verhuist. Toen ik het hoorde vond ik het vreselijk. Ik moest mijn beste vriendin Kelsey achterlaten. Maar we bellen nog bijna elke dag. Als mijn moeder naar beneden komt lopen stelt ze zich voor aan Fay, 'hallo, ik ben Ella, de moeder van Alison.' 'Hallo, leuk u te ontmoeten mevrouw Campbell.' Zegt Fay. 'Je mag me gewoon Ella noemen hoor.' Zegt m'n moeder lachend. 'Anders voel ik me zo oud.' Ze maakt een kop koffie voor zichzelf, zet wat lekkers en wat drinken op tafel voor ons en ze loopt weer naar boven. Ik zet de radio hard aan over de boxen, en zing vrolijk mee met het liedje "Lips are movin - Meghan Trainor" tot mijn moeder naar beneden komt met een tasje van Prada, en geeft het aan mij. Ik kijk mijn moeder met verbazing aan en zeg, 'MAM je bent echt geweldig, geef haar een knuffel en haal een paar gave mint blauwe Prada pumps uit het tasje samen met een bijpassende zonnebril. Fay kijkt me verbaast aan. Ik geef mn moeder nog een dikke knuffel en zeg, 'hoe kom je hier nou weer aan?' 'Gekregen van joop' zegt ze. Dat is haar baas. 'En ik vond dat het niks voor mij is dus dacht ik ik geef het wel aan jou.' 'Wauw, ze passen perfect bij dat nieuwe witte jurkje wat je vanmiddag heb gekocht.' Zegt Fay. 'Laat straks maar zien, ik moet dringend aan het werk.' zegt mijn moeder tegen mij. 'Ok, succes mam, ik hou van je.' Ik sleur Fay mee naar boven om te chillen in mijn kamer. Ik open de balkon deuren zodat de weeïge geur kan verdwijnen en de frisse buitenlucht mijn kamer kan vullen. Fay loopt naar buiten en steekt een sigaret op. Ze inhaleert diep, en blaast de rook rustig weer uit. 'Waar kan ik aftikken?' Vraagt Fay. 'O, daar in dat potje.' Zeg ik. 'Je hebt echt een geweldig huis!' Zegt Fay. Terwijl ik mijn nieuwe kleding opruim, mijn schoenen in de kast zet en mijn zonnebril ophang bij de andere drukt Fay haar sigaret zorgvuldig uit, en loopt terug naar binnen. Ze opent mijn kast en checkt hem nauwkeurig. 'Mooie kleding zeg, je hebt zeker smaak! maar ik moet maar eens gaan, mijn moeder wacht vast al op me, ik zal haar even sms'en.' 'Is goed, ik zal je even uitlaten, Ik vond het erg gezellig vandaag Fay! Zie ik je morgen weer op school?' 'Ja tuurlijk, zal ik je morgen voor school langs halen voor een kopje koffie bij Starbucks?' Vraagt Fay. 'Ja, goed idee, tot morgen' zeg ik. 'Ja tot morgen, doei-doei.'
JE LEEST
Life Goes On
ChickLitAllison is verhuist vanuit Londen naar Amsterdam, ze zit op een nieuwe school, leert nieuwe mensen kennen waaronder de populaire Fay, de mooiboy van de school Joël, waar ze een enorme crush op heeft. En nog veel meer andere, ze komt in verschillende...