Ne güzel demiş şair; İki cihan devletidir Muhabbet , Allah a ererse Ne Büyük Devlet...
Allah a ermeyen muhabbette hayır bulunurmu ki muhabbet denir miki .iki güzel gönül birleşince seyran olur onlarla beraber olanlara bayram olur.Bayramın tadı başka olur..kalpleri yumuşatır sohbet bu yüzdendir ki Şahı Nakşibend k.s Buyurdular Bizim yolumuzun esası sohbettir.
Muhabbet ne demek sahi mesela Allah resulu sav kalmış mekkeye hicret edecek kapısının önünde bekleyenler ellerinde silah sabaha karşı bir vakit yatağında uyuyan bir güzel var. ben ilmin şehriyim ali kapısıdr. imam ali yatağında uzanmaktadır biraz sonra gelenler onu bulacaklardır. ama taşa verdim yanımı toprak emdi kanımı azraile borçlu kaldım canan aldı canımı diyenler için can vermek nedirki ... bir hışımla dalarlar içeriörtüyü kaldırırlar yatakta hz ali... İŞTE BUNLAR HEP MUHABBET..
BİZE muhabbeti aşılamak isteyen Allah dostlarının amacı bu işte, Ehlibeyte Muhabbbet Ne güzel şey..
Ve bir mağara.. ikinin ikincisi yanıbaşında ,biraz mahzun biraz hüzünlü hz ebubekir bir ağ.. dışarda koşuşturmalar eğilip baksalar görecekler iki dostu . hz ebubekir mahzun ve bir ayet
La Tahzen innallahe meana. mahzun olma Allah Bizimle beraber dizini dizime yapıştır kalbini kalbime Allah de dilini damağına yapıştır. İşte bunlar hep muhabbet.. Allah resulu döner uhuda bakar uhud bizi sever bizde uhudu .. Uhud Sever mi ki Muhatap oysa dağlarca SEVERR uhud işte bunlar hep muhabbet .. Bir kütük gözyaşı döker, Allah resulu o küçük minberciğe ilk kez çıktığı vakit kütük ağlarmı ki odun diğilse ağlar kütük işte bunlar hep muhabbet Muhabbetten hasıl olmuştur çün Muhammed Onu Anlamak Muhabbeti bilmekle başlıycak belkide herşey onu anlamakla başlıycak onu anlamak işte o muhabbeti bilmek.. demiş şair..