TAME 2

4 1 0
                                    

" Nak Call ke tak, tapi kalau tak Call aku takde kawan kat kolej, kalau Call? Dapat ape erh?" Dari balik dari kolej sampailah malam duduk dalam bilik dan sibuk bercakap ' Nak Call Ke Tak ' dahlah tak boleh duduk diam sekejap kekiri sekejap kekanan kalau tengok dah macam orang hilang laki pun ada. Haih Sooviin Sooviin.

" SOO!!! MARI TURUN MAKAN!! " Jerit Puan Park.

" YE MA!! KEJAP!! " jawab Sooviin dalam tone suara yang sangat kuat sampai anak jiran sebelah terjaga.

" Alah, lantaklah dia nak cakap ape nanti - nanti aku call dia, dahlah aku lapar tak makan dari pukul 3 petang. Pastu nak kena call dia tapi aku taknak HAHAH " bebel Sooviin seorang diri.

Dengan pantas Sooviin turun sampaikan phone pun dia lempar, nasib baik jatuh atas katil kalau jatuh bawah katil tak ke arwah phone tu. Nampak sangat lapar budak tu.

" Hah!! Turun pun budak bertuah ni " tegur Tuan Park. Sooviin hanya menayang sengihan sahaja.

" Buat ape lama sangat dalam bilik? " soal Puan Park kepada anak tunggal perempuannya itu.

" Tak buat ape ma " jawab Sooviin. Lalu duduk disebelah Oppa kesayangannya iaitu Chanyeol.

" Eleh cakap je tak buat ape, padahal tengah bergayut dengan Boyfriend tapi taknak mengaku " kata Jihoon sambil mata dinaikkan keatas '🙄'.

" Eh, mane ade. Kau nak tuduh-tuduh aku ni kenapa, aku dah cakap enn aku tak buat ape pun " lawan Soovuin dengan geram kalau diikutkan hati nak je dia jolok lubang hidung Jihoon dengan garfu.

" Hoon, yang kau nak tuduh Soo macam-macam asal. Dia dah cakapkan dia tak buat apa. Yang kau nak tuduh dia bergayutlah apalah asal? " kata Chanyeol dan dihujung ayat dia menyoal.

" Aku cakap sebab aku nampak dia dengan sorang namja bermesra siap bagi number phone lagi. Kau nak cakap ape lagi, dah sah-sah namja tu ngorat dia pastu dia pun acceptlah"

Sooviin hanya menudukkan kepala, kerana dia sedang menahan air mata dari keluar dan taknak bagi keluarganya tengok yang dia sedang menahan tangisan.

" Kau ada bukti ke nak cakap yang dia nak ngorat Soo pastu Soo terima? " soal Chanyeol kepada Jihoon.

" Memang aku takde bukti tapi aku nampak dengan mata kepala aku sendiri yang diaorang berdua-duaan dekat cafe tu, nak nafikan ape lagi? " balas Jihoon tidak mahu kalah.

" DAHLAH AKU DAH CAKAPKAN, YANG AKU TAKDE HUBUNGAN DENGAN MANE-MANE NAMJA. KENAPA KAU SUKA SANGAT CARI SALAH AKU, SAPE AKU BAGI KAU. AKU NI BUKAN ADIK KAU KE APE?!!! " Jerit Sooviin sambil menangis.

" Dah hilang mood makan aku " kata terakhir Sooviin sebelum mengankat kaki berjalan naik ke biliknya.

" Ma Pa Chan naik dulu takde mood nak makan " kata Chanyeol dan mengikut jejak Misoo yang dah ada dalam bilik.

Krikkkk

Chanyeol menjengukkan sedikit kepalanya untuk melihat adik kesayangannya itu.

" Nak ape? " Soal Sooviin dengan kasar.

" Boleh Oppa masuk? "

" Masuklah "

Chanyeol pun masuk kedalam bilik Sooviin dan duduk dibirai katil adiknya itu.

" Dah janganlah nangis princess oppa nanti dah tak cantik kalau Soo asyik nangis je " pujuk Chanyeol supaya Sooviin tu tenang dan dah tak nangis lagi, tapi tak berhasil sebab Sooviin tu dah makan hati dengan abang dia yang lagi sorang tu, tak habis-habis nak cari salah Sooviin je salah sendiri tak pulak dicarinya. Haih

" Kenapa Jihoon benci sangat kat Soo?. Apa salah Soo dekat dia? Soo ni siapa dalam keluarga ni? Soo anak punggut ke kan? " soal Sooviin bertubi-tubi.

" Tak, Soo bukan anak punggut dalam keluarga ni. Soo tu anak Mama Papa tau diaorang yang besarkan Soo dari lahir sampailah sekarang, yang dah jadi anak dara dan tak lama lagi jadi bini orang " kata Chanyeol dengan lembut dan dihujung ayat sempat dia bergurau. Manalah tahukan Sooviin tu ketawa.

" ish, apa pulak bini orang. Soo tak fikir pun pasal cinta-cinta ni semua, tapi tulah Jihoon tu yang tuduh Soo ade hubungan dengan Jimin " balas Misoo dan mengelap hingus dibaju Chanyeol, tapi Chanyeol Buat derk je sebab dah biasa kena. So dia tak rasa geli sangat la lagipun bukan banyak sangat hingus tu sikit je pun, nanti dia mandilah.

" Jimin? Nugu? " soal Chanyeol yang kebingunan.

" Jiminlah budak yang Hoon cakap tu, tapi sumpah!! Soo takde ape-ape hubungan dengan dia. Kitaorang sama class oppa pun kenalkan? "

" Hah? Mane ada kenal " jawab Chanyeol.

" Alah, dia tu kawan Taehyung "

" Kawan dia yang mana satu? "

" Yang pendek cute - cute tu " Sooviin cuba menginggatkan Chanyeol.

" Ohh!! Yang pendek cute tu erh? "

" ha'ah yang tulah " jawab Sooviin dengan teruja, apa yang teruja sangat pun tak tahu.Chanyeol hanya meng'o'hkan saja, nanti kalau tak dilayannya merajuk, sunyilah hidup Chanyeol.

" Dahlah tido esok ade kelaskan? " soal Chanyeol, Sooviin hanya mengganguk.

💍💍💍

" Tapi saya cintakan awak "

" kau cintakan aku "

" Yes "

" Heh! Kau tak layak bercinta dengan aku dan sehidup semati dengan aku "

" Kenapa? "

" Kau cerminlah diri kau tu dulu sebelum nak bercinta dengan dan sehidup semati dengan aku, kau tu tak layak, ade yang lagi layak dari kau yang lebih handsome kaya semua yang kau takde dia ade "

" Ape yang awak nak? saya akan tunaikan "

" Aku nak kau berambus dari hidup aku dan tak payah muncul lagi dalam hidup aku "

" Tapi kenapa, dulu awak cakap awak cintakan saya sepenuh hati awak "

" Cinta sepenuh hati? Kau percaya ke semua tu? "

" Ye "

" Senang betul kau percaya cakap orang "

" kenapa awak cakap macam tu? "

" Sebab kata-kata tu semua dari mulut bukan dari hati "

" apa yang saya takde berbanding dengan lelaki yang awak cintakan tu? "

" Rupa "

" kenapa?"

" kau nak tahu kenapa? "

" Yes "

" kau tu kaya tapi lembap pastu hodoh dengan rambut busuknya dengan speck besarnya, kau rasa aku nak ke? "

" kalau tu yang awak cakap saya undurkan diri "

" Hah!! Yang tu aku nak dengar dari mulut kau "

" dahlah kau berambus jelah dari hidup aku tak payah ganggu aku lagi "

TBC

Vote
Comment
Sorry kalau part ni pendek dan tak memuaskan hati para readers

Ti Amo Mr. Ego [OG] KTHWhere stories live. Discover now