10°

424 51 8
                                    


" ayo ladies and gentleman ! junbiga dwaettdamyeon bureulge yeah ! ttan ㅡ "

pak !

" aduh ! kepala aku ! asal dengan kau ni Saera ! aku nak menyanyi pun tak boleh ! ish "

bebel Yoonji apabila kepalanya dipukul oleh Saera.

" kau nak menyanyi tu boleh tapi, NI SEKOLAH BUKAN TEMPAT KARAOKE ! KAU NI PAHAL ! HABIS ORANG TENGOK KITA MACAM KITA DAH BUNUH ORANG TAU ! "

balas Saera padu.

" laa, ye ke? hehe okay okay, aku tak nyanyi dah "

kata Yoonji tersengih.

" dah jomlah pergi dewan, ssaem kata ada benda nak bagitahu kan? "

tanya Saera.

mereka dalam perjalanan ke dewan apabila dimaklumkan oleh ssaem untuk ke dewan.

" haah, kita dan senior tahun 5 "

" mesti Soobin sunbaenim ada kan? yes ! wohoo ! jom kita pergi cepat ! "

Saera menarik tangan Yoonji lalu berlari ke arah dewan tanpa menghiraukan pendangan pelajar yang melihatnya pelik,

tak lupa juga, si Yoonji yang ditarik oleh Saera.

" SAERA ! SLOW WOI ! JATUH AKU NANTI MALU LA AKU ! "

jerit Yoonji ke arah Saera.

selepas itu, mereka sampai ke dewan lalu mengambil tempat di mana classmate mereka berada.

Saera mencuit bahu classmatenya yang duduk dihadapannya.

" Aira, kau tahu tak kenapa ssaem panggil kita dan senior tahun 5? "

tanya Saera kepada Aira, classmatenya

" dengar kata, kita dan senior tahun 5 akan ke perkemahan but aku tak sure la "

balas Aira.

" oh, okay. thanks "

kata Saera lalu tersenyum.

Aira hanya menganggukkan kepalanya lalu memandang ke hadapan semula.

" ha, semua dah masuk? "

tanya ssaem kepada mereka yang berada di dewan.

" dah ! "

" okay, kamu tak tahukan kenapa kamu ke sini? okay, dalam masa seminggu lagi kita akan mengadakan perkemahan di pulau Jeju "

kata ssaem.

lalu semua pelajar bersorak kegembiraan termasuklah Saera dan Yoonji.

" shh, senyap semua ! pelajar yang akan mengikuti perkemahan ini hanyalah pelajar tahun 4 & tahun 5 sahaja seperti mana yang berada di dalam dewan sekarang "

kata ssaem lagi.

selepas itu, ssaem memberikan taklimat tentang benda yang perlu dibawa, memberikan nasihat dan banyak lagi.

" geng abang kau mesti ikut jugak kan? "

tanya Saera kepada Yoonji.

" ofc laa, kau ingat eomma aku bagi ke pergi sorang-sorang. takde maknanya "

balas Yoonji sambil membuat muka sedih.

Saera hanya mencebikkan bibirnya,

Saera melilaukan matanya ke arah senior tahun 5 berada.

mata Saera tertacap ke arah Soobin.

Soobin merasakan seseorang memandang ke arahnya lalu dia memandang ke tempat Saera duduki,

lalu mata mereka bertembung.

1 saat,

2 saat,

3 saat,

Saera membulatkan matanya apabila dia bereyecontact dengan crushnya lalu berpaling ke arah lain,

pipinya mula memerah.

sama juga dengan Soobin, dia dapat rasakan jantungnya berdegup kencang.

' apahal pulak ni jantung aku? '

Soobin bercakap di dalam hati.

' aku dah tak sabar untuk tunggu next week ! aku akan jalankan misi mengorat Soobin sunbaenim masa perkhemahan HAHAHA '

kata Saera di dalam hati sambil tersengih.

Yoonji yang melihat sahabatnya itu tersengih sendirian mula menepuk bahu Saera kuat.

" oh Suga BTS aku punya ! "

Saera termelatah lalu mengurut dadanya.

" kau ni kenapa ! "

tanya Saera kepada Yoonji.

" kau tu asal tersengih-sengih macam kerang busuk? btw, Suga BTS aku punya ! ambik la Jungkook ! "

bebel Yoonji.

Yoonji-ssi, abang kau tu muka macam Suga BTS kot ;-;

" ᶜʳᵘˢʰ " ᶜʰᵒⁱ ˢᵒᵒᵇⁱⁿWhere stories live. Discover now