Saera mengetuk pintu rumahnya lalu masuk ke dalam rumah" annyeong , Saera dah balik ! Seokjin oppa , eomma , appa ? eh mana pulak diorang pergi ni ? biasanya kalau aku balik , mesti rumah ni riuh je "
tanya Saera sambil berlalu ke arah dapur . dahaga lah pulak
Saera membuka peti ais lalu mengambil juice orange yang ada apabila dia mahu menutup peti , matanya tertacap (?) ke arah sticky note yang dilekatkan di peti . lalu dia ambil dan baca
' Saera ah , eomma nak bagitahu yang eomma tiba - tiba kena kerja outstation dekat Busan dengan appa kamu . alang - alang dah ke Busan , kami ingat nak pergi jalan - jalan dekat rumah sepupu kamu tu ha , si Jimin dengan si Jungkook tu lepas siap kerja . alaa tak lama pun eomma dan appa pergi , seminggu je . Seokjin oppa pulak bermalam dekat rumah kawan dia malam ni , ada study group . dia balik esok . jaga diri baik - baik ye anakku ? ikhlas dari eomma mu yang cantik lagikan comel ini , muah ciket '
" alaa , apa ni eomma tak bagitahu awal - awal . Seokjin oppa pun satu , asal tak mesej aku je ish . aku rebus phone dia baru tahu . aku dah lama nak jumpa dua ekor tenuk tu . si Jeman ketot tu , makin tinggi ke dia ? si Biskut , makin hensem ke dia ? aaa rindu korang (ಥ▪ಥ) "
bebel Saera sambil naik ke biliknya lalu baring di atas katilnya
" hm , aku nak buat apa eh ? baru pukul 5 petang . better aku mandi , tengok tv , tenung gambar crush ahaks rindu Soobin :"( okay , malam ni pergi seven eleven la . fuh dah lama tak makan ramyeon segera plus dah lama tak jumpa Kang Daniel oppa ! "
kata Saera sambil bercakap berseorangan di situ , creepy la kau ni Saera :D
YOU ARE READING
" ᶜʳᵘˢʰ " ᶜʰᵒⁱ ˢᵒᵒᵇⁱⁿ
Short Storyapa itu crush ? menurut kamus dwibahasa oxford fajar edisi kelima , menghancurkan , merenyukkan .