الفصل الثلاثون و الأخير...

44.7K 1.2K 299
                                    

بسم الله الرحمن الرحيم
-------------

🌺صلي على محمد🌺..
........
كانوا سوفه يكملون اللعبه لكنهم سمعوا صوت صراخ ملك.....فقاموا سريعاً و ذهبوا بتجاه مصدر الصوت.....و لكن ما فاجئهم اكتر هو ان مصدر الصوت كان يأتي من السطح.....فصعدوا لفوق...حتى باقي العائلة سمعوا صوت ملك و صعدوا هما ايضاً......و كان هناك ما صدمهم جميعاً.....و هو ان كانت ايمي..تقف على حافة السطح...و كأنها تستعد للقفز...و اول ما رأتهم ملك...قالت...

ملك بدموع:لوسيفر...ارجوك الحق ايمي...ألحقوا بنتي...سليم...ارجوك وقفها عن ألي بتعمله...

سليم:ايمي...انزلي من عندك...

جهاد:ايمي...انزلي و بطلي هبل....

اريام بدموع:ايمي ارجوكي..عشان خاطري تعالي هنا....لوسيفر ارجوك اعمل حاجه....و لكن لم يجيبها لوسيفر...او كما اقول...لم يسمعها...كل ما كان يفكر فيه..و ما يجول في عقله..انه الأن سوفه يخسر حبيبته...الان سوفه تتركه حبيبته و تموت...عشقه..سوفه تتركه للأبد...سوفه تتركه يتعذب على فراقها......و لكن ما افاقه من تفكيرة و صدمته..هو كلام معشوقته ايمي و هي تقول...

ايمي بدموع:احلى حاجه انكم هتكونوا اخر حاجه اشوفها قبل ما اموت.....

اوركيد:ايمي ارجوكي...متعمليش كده...

ايمي بدموع:معملش كده...طب قوليلي اعيش ازاي...اعيش ازاي..و قلبي اتكسر..هعيش ازاي و انا شايفه الشخص ألي حبيته من كل قلبي..بيبعد عني..و انا السبب في ده...بس خلاص يا لوسيفر....دلوقتي انتَ هترتاح مني و للأبد....بس انا عاوزاك تعرف يا لوسيفر...اني بحبك..لا انا بعشقك....انا اسفه على كل كلمة قولتها ليك وجعتك...بحبك..يا لوسيفر...

لوسيفر بضعف:لا..لا...ايمي..ارجوكي......عشان خاطري..خليكي معايا...بلاش تعملي كده...بلاااش...

ملك:اسمعي الكلام يا ايمي...الانتحار ده عند ربنا كفر....بلاش يا بنتي...انتي كده بتسيبي دنيتك..عشان تتعذبي في اخرتك..بلاش يا بنتي......و لكن وسط هذه المشاحنات استغلت رسيل انشغال ايمي بمحاثت الجميع...و ذهبت بتجاها دون ان تلاحظ.....و لكن لوسيفر و الباقي رأو رسيل....و فهموا ماذا تفعل لهذا كانوا يحاولون ألهاء و تشتيت انتباه ايمي.....فعندها قال لوسيفر..و نبرته كان واضح بها الصدق....

لوسيفر:ايمي...انتي عارفه اني بحبك....لا انا عديت مرحلة الحب دي من زمان....و لو مش عاوزة تتجوزيني دلوقتي انا مستعد استنى العمر كله...بس بلاش تبعدي عني...بلاش تسبيني وحيد...صدقيني انا هتعذب من غيرك...ارجوكي يا ايمي انا مش هقدر اعيش من غيرك...ايمي انزلي و ارجعيلي.....كانت ايمي تنظر له و تبكي...و لكن في هذه اللحظه....لقت من يشدها...و هنا ألتقتها لوسيفر بيديه....و ادخلها احضانه......كانت ايمي تتمسك بالوسيفر بقوة...و قالت وسط شهقانها و دموعها...

من اجل الأنتقام (بقلم/شيماء أشرف) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن