Prolog

47 3 4
                                    

"Malam yang indah, sayang."

Gadis itu tersenyum sinis. Sepucuk pistol dihala tepat ke jantung lelaki dihadapannya dan

Bang!

Lelaki itu terkulai tidak bernyawa di tempat duduk pemandu.

Tidak menunggu lebih lama, gadis itu menolak kereta dengan mayat lelaki tadi ke dalam gaung bagi menghilangkan jejak pembunuhannya.

Kim Yeonsoo tersenyum sinis. Bagi seorang pembunuh upahan berpangkat 001 sepertinya, perkara itu sungguh mudah dan menyeronokkan.

Cuma tiga langkah mudah. Goda, bawa ke tempat yang sunyi dan bunuh.

Kim Yeonsoo memandang sekeliling yang gelap gelita. Memang pandai lelaki tadi cari port. Langsung tiada orang lalu.

"Sekarang, masa untuk pulang." Gadis itu berkata ceria. Poketnya diseluk untuk mendapatkan telefon.

"Wait, jangan kata aku tak bawa phone aku," ujar Yeonsoo gelabah.

Segala poket yang ada diseluknya namun hanya habuk yang keluar. Barulah gadis itu teringat dia tertinggal telefonnya di dorm tadi.

"Nice."

***

Here's my new short story. Yuyu dapat idea buat cerita ni lepas terbangun tidur tengah malam. Keesokan tu terbaca reenshi ada buat giveaway. Jadi, Yuyu pun teruskan jelah. Mana tahu ada rezeki. Hehe.

Panjang pula ceritanya. Enjoy this story. Bye.

The AssassinWhere stories live. Discover now