1. Bigbang kendi müziklerini yazmaya ve üretmeye başlayan ilk gruptur. G-Dragon bunu yapan ilk idol. Kendi şarkılarınızı yazmadan önce K-pop endüstrisinde bir norm haline geldi, ilk birkaç grubun çoğu kendi şarkılarını yazmadı çünkü ajansları tarafından yapılmasını tercih ediyordu gibi şarkıların songwriters.After "lies", "Last farewell", "haru haru"
G-Dragon tarafından yazılmış ve oluşan dev hit çıktı; ajanslar putlarına şarkılarını yazma şansı vermeye başladılar.2. Bigbang resmi lightstick'e sahip ilk gruptur. G-Dragon bunu tasarladı. O zamandan beri tüm kpop grupları ve ajansları takip etti ve şimdi her fandomun kendi lightstick i var.
3. TOP kpop ilk yeraltı rapçi idol döndü.
TOP, ünlü bir yeraltı rapçisi olarak “TEMPO” sahne adıyla tanınmıştı. En ünlü şarkılarından biri NBK Gray ile işbirliği yapan “Buckwild” idi. G-Dragon TOP ile temasa geçti ve onu YG seçmelerine götürdü.
4. Bigbang saçlarını pembe, mavi, neon yeşili, turuncu gibi parlak sıradışı renkleri boyayan ilk k-pop grubudur . Trend belirleyiciden beklendiği gibi, G-Dragon eğilimi yaptı; sarışından başlayarak denemediği bir renk yok.
5. Bigbang üyelerin dağılmadan solo kariyerleri olan ilk gruptur. Bigbang'dan önce, gruplar her zaman dağıldı veya eğer biri kendi kariyerlerini sürdürmek istiyorsa, sadece ayrıldı. Ancak Bigbang, herkese, istikrarlı bir solo kariyere sahip olmak için ayrılmak veya dağılmak zorunda olmadığınızı kanıtladı.
Tüm BIGBANG üyelerinin solo turları vardır, bu nedenle her üyenin kendi solo kitlesi vardır.
6. İlk kpop idol grubu, batılı sanatçı ile işbirliği yapıyor. G-Dragon'un Flo Rida ile 2009 yılında işbirliği. BIGBANG, BIGBANG şarkılarındaki batılılarla işbirliği yapmayı tercih etmese de, üyeler sık sık solo parçalarında yabancılarla işbirliği yaptı.
7. Uluslararası bir ödül kazanan ilk kpop grubu. 2011 yılında MTV EMA'yı kazandılar. O gün Britney Spears'ı dövdüler.
8. Kpop'a "mini albüm" kavramını tanıttılar. BIGBANG'dan sonra, birçok kpop grubu mini albüm (EP) serisini yayınlamaya başladı.
9. Rapline sahip ilk idol grubu. Gruptaki birden fazla rapçi gibi. Onlardan önce gruptaki rapçi sadece şarkı söyleyemeyen biriydi, bu yüzden idol rapçilerinin gerçek rapçiler olarak kabul edilmemelerinin nedeni budur. BIGBANG, hipol kültürünü idol sektörüne tanıttı.
10. Ve bugüne kadar G-Dragon, idol gruplarından Yılın Sanatçısı / Daesang'ı kazanan tek solist.
G-Dragon, 2013 yılında “ Yılın Albümü ” için 2 ödül ve “ Heartbreaker ” ile 1 ödül ve “ Yılın Sanatçısı ” için 1 ödül olmak üzere 3 kez daesang kazandı. Taeyang'ın daesang'ı da var. “ Gözler, Burun, Dudaklar ” Kpop müzik endüstrisini yönetti ve Taeyang'ı “ Yılın Şarkısı ” için onurlu daesang'a getirdi .
11. Büyük ölçekli dünya turunda ilk idol grubu BIGBANG'tır. Kpop grupları genellikle Asya'da tur yapabiliyordu. BIGBANG, Asya dışında tura çıkan ilk idol grubuydu. Alive Galaxy Tour, 2012-2013 yıllarında tura dünya çapında yaklaşık 800.000 hayran katıldı.
12. Kore'de kız gruplarının şarkılarının hakim olduğu dijital listeler. Dijital grafiklere hakim olan ilk erkek idol grubu BIGBANG. Gruba şaka olarak "ulusun kız grubu" da denir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BİGBANG GRUP TANITIMI
FanfictionBİGBANG'I SEVMEK ISTIYORSAN BU KITAP SANA YARDIMCI OLACAKTIR TÜM V.I.P LER OKUYABILIR ANTILER GIREMEZ