Chapter one

28 3 0
                                    

Shakespeare.

...Orang penting dalam hidup aku.

.
.
.
.
.
.
.
Kurun ke-16 inggeris

"Hah...tak boleh nak tulis" Sambil merenyukkan kertas.

BAM ! BAM ! (Bunyi pintu diketuk dengan kuat dari bahagian luar bilik)

"Shakespeare!" Karya baru kau dah siap ke belum?! Cerita Romeo and Juliet tu !"

BAM ! BAM !

"Ahh...bisinglah ! Bising ! Baliklah hish"
(Pening) (terjatuh).

"Hurm tenaga pun takde...bancuh ubatlah" (Mencampurkan semua ubat dalam satu botol)

Glup ! glup !

Shakespeare meletakkan Kepala di atas meja menulisnya. Sebelum dia menutup mata, dia memandang cermin di hadapannya dan terdengar suara perempuan.

"Tolonglah sesiapa bagitahu aku apa tu cinta yang menyakitkan..."
.
.
.
.
.
.
.
Korea 2020

Yoohyeon sedang berjalan seorang diri di koridor sekolah.

"Tunggu ! Jangan guna kekerasanlah !"

Dia berpaling ke belakang apabila terdengar suara sahabatnya.

Terus yoohyeon membuat fly kick versi
k-tigers sambil menjerit "Jangan buli taehyung lah !!"

Tendangan itu tepat terkena muka wooseok si galah sehingga dia jatuh hahaha.

"Yoo-hyeon,k-kuat nya kau"

Yoohyeon memandang taehyung yang berada di sebelahnya dah terus mengengam kolar baju taehyung.

"Taehyung ! Kau pun janganlah biar orang lain buli kau !" Marah yoohyeon sambil mengoncang-goncangkan taehyung.

"Bukan lah yoohyeon! Sebenarnya taehyung selamatkan aku dari kene buli dengan wooseok tadi"

"Sua"

"Walaupun lemah tapi taehyung tetap nak lawan.

"Maaf , aku ni lelaki. Mestilah kene lindungi perempuan macam Sua ni hehe."

Taehyung ni disebabkan sifat baik hati dia tulah...yang buat aku suka dekat dia.

"Yoohyeon ni memang boleh diharap, tak payah dilindungi pun takpe"

Krekkk hurm sampainya hati kau taehyung.

Aku pun perempuan jugak, tapi lansung tak dianggap macam tu...

Yoohyeon terus berpaling daripada taehyung...sakit hati

"Ahh yoohyeon tunggu kejap" taehyung menarik lembut tangan yoohyeon.

"A-aku ada benda nak mintak tolong !"

"Ehh ?"

"Yoohyeon. Boleh tak temankan aku...?"

"Apa kau cakap ? K-kenapa tiba-tiba je ni...?"

"Hmm tak boleh ke?"

"Hmm sebab kau beria sangat,okeylah"
.
.
.
.
.
Muzium Shakespeare

"Dari dulu lagi aku teringin nak datang Muzium Shakespeare ni."

"Temankan tu maksudnya teman ke sini ke?"

"Ya !"

Aku dah salah fahamm !!

"Kenapa tak bagitahu awal-awal !!" Yoohyeon mencubit dan menarik pipi taehyung .

"Muzium Shakespeare ni apa?!! Shakespeare ni siapa?!!"

"Hahaha okey okey...sakitlah. Jangan lah cakap macam tu. kita kan kawan baik. Tak kan takleh teman hihi."

Dekatnya.. ahh dah mula rasa pelik. Bila dengan taehyung je rasa gembira sangat.

Dup ! Dap !

Dah lima tahun aku suka dia tapi hubungan kami hanya kawan.

Takde pelawat lansung, mungkin sebab harini hari biasa.

"Sejak kebelakangan ni aku minat dengan kisah Shakespeare. Kat sini akan ditayangkan video pengenalan.

William Shakespeare atau Shakespeare park jimin ni terkenal sebagai penulis drama, dilahirkan pada 1564 di England .

Karya terhebat peninggalan beliau adalah 'Hamlet' , ' Macbeth' , ' King Lear' , ' Romeo and Juliet' , ' A Midsummer Night's Dream' , ' Othello' dan banyak lagi.

Beliau dianggap penulis terulung di dunia."

"Ouh"

"Ehh taehyung dah takde?! (Hilang)"

"Haih aku sesat ke ni?"

Walaupun hidup Shakespeare penuh misteri dan tidak meninggalkan sebarang diari...

...tetapi sebuah cermin peribadi milik beliau telah dijumpai baru-baru ini.

"Wah cantiknya cermin ni (sentuh)"

"Tapi taehyung tak mungkin anggap aku lebih daripada kawan..."

Tiba-tiba cermin itu mengeluarkan cahaya yang sangat menyinar. Yoohyeon terus melepaskan cermin itu dan jatuh terduduk sambil menutup mata dek pancaran cahaya tersebut.

"Eh? Apa dah jadi ni...? Tak sepatutnya ada orang lain dekat sini..."

"Ugh!"

"Err...Encik,encik okey ke?

Siapa dia ni?

Hey hey inilah fanfic baru jessy hehe give me spam comment and vote for saya update new chapter 🥺❤️ saya tengah down sangat sekarang ni please help me juseyo

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hey hey inilah fanfic baru jessy hehe give me spam comment and vote for saya update new chapter 🥺❤️ saya tengah down sangat sekarang ni please help me juseyo...I need kata-kata semangat dari semua 😌✊🏻

Shakespeare •pjm•Where stories live. Discover now