9 tahun lepas
"Along...nanti bila papa dh xde,papa nk along sambung apa yg papa buat ni tau.."
"Pa,apa yg papa ckp ni?Papa nk pergi mana pulak..tinggal jelah dkt sini..jgn lah gi mane².."kata Sofea yg baru berumur 6 thn.
"Hahah,xadalah...papa saja je ckp..takkan la papa nak tinggal kan anak papa..."
"....."
Seminggu kemudian,
'ring' ring' ring'
"Mama!!ada org call!"
"haa kamu jwbla dulu..mama tgh uruskan adik ni"
Sofea pun berjalan ke arah telefon lantas menjawab panggilan tersebut"Ermm hello..ni sape?"
" Ah,kamu siapa ya?ni nombor Tengku De'llila kan?panggil dia kejap"
"yelah tapi awak ni siapa?..sukati awak je nak ckp ngan mama saya..dia ada tgh uruskan adik..nape??"
"Mama?!panggil dia jap"
"ishh org ni syebok betul la..."Sofea pun terus berlari ke office utk mencari papanya kerana dia malas nak mengacau mamanya.
"papa!!ada owang telefonnn!"
"Bagila mama kamu..knapa bagi papa pulak long.."
"xnak..mama tgh wat keje.."
"sinila..sapa yg telefon tu?"
"ntah..lelaki..dia cari mama.."
Sofea melihat papanya mengerutkan dahinya langsung memberikan papanya telefon itu."assalamualaikum,ni siapa ya??ada urusan apa dgn isteri saya?"
"who are you?biarla aku nk ckp dgn siapa pun..bini kau??haha..dia tu makwwe aku laa..merepek ja kau nih..kasi lah aku ckp ngan dia!!"
"ehh..patutnya aku yg tanya..siapa kau?sukahati je nak cop bini aku tu kau punya!"
Sofea hanya diam dan memerhati mereka berdua bergaduh.
Tiba² Tengku De'llila merampas henfon tersebut dan terus berkata"eh jantan!!.kau jgn nak kacau aku lah!!"
Dia hanya berlagak seperti biasa walaupun dia tau air muka suaminya sudah berubah."Eh abang,marilah makan..ifah dh siapkan makanan dh..haa along,pegi mandi cepat lepastu turun makan yaa.."Sofea mengangguk dan berlalu pergi..tapi dia masih mendengar percakapan mereka"ifah..i dh tak tahan dgn semua ni..i dh fikir masak²..Tengku Arifah De'llila..i ceraikan you dgn talak 3..you boleh berambus dari hidup i"Sofea hanya mendengar ayat itu kerana dia sebelum dia berlari kerana suara ibunya yg menjerit mengalahkan raksasa.Pada malam itu,dia tidak melihat kelibat ibunya langsung.Di meja makan pun tiada.Dia malas mahu bertanya pada ayanhya kerana ayahnya boleh tahan garangnya.Sejak hari itu,dia dan adik²nya tidak bertemu langsung dgn ibunya.Apabila dirinya bertanya tentang ibunya pasti ayahnya menjawab,"mama awak kerja dkt oversea ..xyah risau la"
Akhirnya selepas 4 tahun,barulah dia sedar yg ibunya tidaklah kerja..tetapi telah diceraikan oleh bapanya 4 tahun yg lepas.Selepas sedar,dia meraung dan memarahi bapanya kerana berpisah dgn ibunya.Tapi dirinya pula dimarahi kerana bertanya tentang hal itu.Sehingglah dia berumur 12,barulah dia sedar akibat lelaki di telefon itulah yg mengakibatkan perpisahan tersebut.Dia menyimpan dendam terhadap lelaki itu dan bersumpah akan membunuhnya suatu hari nanti.
Pada usia 13 tahun,bapanya pula meninggal..dia sedang bersekolah pada waktu itu lalu mendapat panggilan daripada orang kanan bapanya mengatakan bapanya terlibat dalam kemalangan jalan raya yang mengakibatkan 8 nyawa menjadi korban.Saat itu,dirinya hancur...hatinya rapuh..seperti disiat².Tubuhnya lemah menggigil dan tidak bermaya langsung pengsan.Bangun dari pengsan dia terus demam panas selama seminggu..meracau racau memanggil nama ayahnya.Selama itu dia dan adik²nya telah dijaga oleh tokwannya di kampung.Rumahnya itu dijaga oleh orang² kepercayaan keluarganya.Selepas itulah dia mendapat wasiat bertulis tentang penurunan takhta sebagai ketua kumpulan mafia kepadanya.Dirinya telah dilantik sebagai ketua mereka di usia yg sangat mentah.Sofea menerima itu kerana dia dari kecil sangat berharap utk menjadi seperti arwah bapanya.
Dia juga mahu mencari siapakah pelaku yg menyebakan perpisahan antara ibu bapanya dan dia juga berasa tidak yakin apabila polis berkata kemalangan itu disebabkan oleh seorang pemandu yg mabuk.Jadi dia berazam utk mencari siapakah gerangan yg telah membuat hidupnya musnah sejak dari kecil.Siapa sangka..perosak yg mahu dicarinya itu ialah bapa kepada orang yang dia cintai!!
🌺638 words🌺
YOU ARE READING
THE BLACK MAFIA🔪🔫
CasualeMengisahkan tentang seorang gadis yang kehilangan bapanya akibat satu kemalangan yang telah meragut sebanyak 8 nyawa dan terpaksa melalui sekali lagi ujian apabila ibu kandungnya meninggalkan dia dan adik²nya untuk bersama dgn lelaki lain. Dia per...